LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tegemoetkoming voor aanvullende verzekering ?
tegemoetkoming voor aanvullende verzekering ?
Vanaf 2006 vergoed de werkgevers jaarlijks € 175,- als tegemoetkoming in de kosten voor een aanvullende verzekering. de voorwaarde is wel dat je verplicht bent de collectieve bassisverzekering te nemen bij de IZA. verzeker je je ergens anders dan krijg je dus geen € 175 voor het aanvullend pakket.
mag dit zo maar ?
mag dit zo maar ?
Re: tegemoetkoming voor aanvullende verzekering ?
Ja dat mag. Werkgevers maken afspraken met een bepaalde verzekeraar en alleen als jij biij die verzekeraar zit krijg je de tegemoetkoming van je baas. Als jij ergens anders wilt verzekeren is dat je goed recht, maar dan krijg je dus geen geld.
In mijn geval kan ik naar het Zilveren Kruis gaan en krijg dan ook een tegemoetkoming, ik meen iets van 55 euro. Als de voorwaarden gunstig genoeg zijn, doe ik het. Wat is er op tegen?
In mijn geval kan ik naar het Zilveren Kruis gaan en krijg dan ook een tegemoetkoming, ik meen iets van 55 euro. Als de voorwaarden gunstig genoeg zijn, doe ik het. Wat is er op tegen?
Heb er uiteraard op tegen dat ik toch wel een beetje in mijn keuze gedwongen wordt. dacht juist dat we geheel vrij een nieuwe verzekering konden kiezen.Wat is het voordeel voor de werkgever ? lijkt wel koppelverkoop.
Het voordeel is voor de werkgever dat ie met maar 1 partij zaken doet in plaats van 10 of zo. Jou voordeel ligt in het feit dat je korting krijgt door de grote groep waar je mee aanmeld. Eigen keuze is er nog steeds, alleen doe je het dan zonder tegemoetkoming.
Steeds meer commercie en belangenverstrengeling, zo zie ik het!
Huisartsen, ziekenhuizen, zorgverzekeraars enz. Het is toch schrijnend als je kijkt naar al die reclames, korting op fitness, bla bla.
Huisartsen, ziekenhuizen, zorgverzekeraars enz. Het is toch schrijnend als je kijkt naar al die reclames, korting op fitness, bla bla.
je gaat er wel van uit, dat iedereen aan het collectieve pakket mee doet, daar geloof ik niet zo in.
De werkgever zal naar mijn idee altijd met een aantal verzekeraars te doen hebben. of dat er nu 3 of 10 zijn maakt naar mijn idee weinig uit.
Ben er gewoon op tegen dat je keuzevrijheid wordt beperkt.
De werkgever zal naar mijn idee altijd met een aantal verzekeraars te doen hebben. of dat er nu 3 of 10 zijn maakt naar mijn idee weinig uit.
-
Nou ik ben het wel met Karr2 eens.Geplaatst op 11 Dec 2005 20:59 door jan1961
--------------------------------------------------------------------------------
je gaat er wel van uit, dat iedereen aan het collectieve pakket mee doet, daar geloof ik niet zo in.
Jij kan het dan wel beperking in je keuzevrijheid vinden, maar je krijgt van je werkgever toch een tegemoedkoming, ik snap dan ook niet dat jij hier een probleem van maakt.
Eens ff kijken: Zorgtoeslag die jij maandelijks ontvangt van de Belastingdienst, dan nogeens een tegemoedkoming extra van je baas.
Wat wil je nog meer?
Mooier kan het niet!
mooier kan niet?
wie bent u?
wie bent u?
nou, zorgtoeslag zit er niet in. verder gaat de collectieve verzekering via de iza. dit is niet de goedkoopste verzekering. komt met korting op 85,55 eurotjes voor de basis, en 42,75 voor het beste aanvullende pakket en dat minus 14.58 voor de tegemoetkoming. maakt totaal 113.72
ik denk dat er maar weinig verzekeringen te vinden zijn die er onder komen hoor. Alle verzekeringen die ik tot nu toe bekeken heb zitten allemaal ergens tussen de 100 en de 120 euro per maand incl aanvullende pakketten.
Het gaat ook niet om de goedkoopste, het gaat om de verzekeraar die het beste aansluit bij jou wensen en eisen.
Jij voelt het misschien als dwang, maar het is een poging om het voor de burger zo betaalbaar mogelijk te maken.
Het gaat ook niet om de goedkoopste, het gaat om de verzekeraar die het beste aansluit bij jou wensen en eisen.
Jij voelt het misschien als dwang, maar het is een poging om het voor de burger zo betaalbaar mogelijk te maken.
Nou, 85,50 voor de basisverzekering is geen echt slechte prijs, maar 42,50 voor een aanvullend pakket vind ik wel héééél duur, maar misschien krijg je er ook veel voor? Ik zit net de pakketten van De Friesland te bestuderen, die hebben drie aanvullende pakketten, en de allerduurste is 17,50 in de maand.
-
Jan1961 schreef:
Ja, dit mag en wat nog veel gekker is: de werkgever krijgt misschien korting van de verzekeraar en dat steekt hij in zijn eigen zak. Maar ik denk wel dat IZA nog zo gek niet is. Kun je een goedkope aanvulling nemen en dan toch die 175 euro incasseren? Krijg je alleen geld voor jezelf of ook voor het gezin?Vanaf 2006 vergoed de werkgevers jaarlijks ? 175,- als tegemoetkoming in de kosten voor een aanvullende verzekering. de voorwaarde is wel dat je verplicht bent de collectieve bassisverzekering te nemen bij de IZA. verzeker je je ergens anders dan krijg je dus geen ? 175 voor het aanvullend pakket.
mag dit zo maar ?
Voor het pakket van € 42,50 krijg je idd erg veel, deze vergoed nog meer dan het classic pakket dat overeenkomt met de huidige al zeer ruime Iza verzekering en die € 29,90 per maand kost. Daarnaast is er ook nog een basic pakket van € 12,50.Nou, 85,50 voor de basisverzekering is geen echt slechte prijs, maar 42,50 voor een aanvullend pakket vind ik wel héééél duur, maar misschien krijg je er ook veel voor? Ik zit net de pakketten van De Friesland te bestuderen, die hebben drie aanvullende pakketten, en de allerduurste is 17,50 in de maand.
Zie ook http://www.iza.nl/iza/vergoedingen/Aanv ... rzekering/.
Als je er op tegen bent, dan doe je het toch gewoon niet? Oke...dat je dan meer gaat betalen dat is dan je eigen keuze geweest. Er is niemand die je verplicht om mee te doen.Ben er gewoon op tegen dat je keuzevrijheid wordt beperkt.