Telefonisch consult
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 okt 2022 14:54
Telefonisch consult
In december 2021 ben ik geopereerd aan mijn rug. Op 21 januari 2022 had ik een telefonisch consult met de chirurg. Gelukkig ging alles goed en het telefonisch gesprek duurde hooguit 1 minuut. Nu krijg ik van mijn zorgverzekering een rekening van € 184, 57.
Ik.hen mijn zorgverzekering gebeld dat ik het niet eens ben met dit bedrag. Volgens de zorgverzekering is dat de afspraak met het ziekenhuis. Ze mogen een heel consult vragen ongeacht de tijd.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik vind dit niet kunnen. Het ziekenhuis maakt hier misbruik van en de de patiënt is de dupe. Zijn er meer mensen met deze klacht.
Ik.hen mijn zorgverzekering gebeld dat ik het niet eens ben met dit bedrag. Volgens de zorgverzekering is dat de afspraak met het ziekenhuis. Ze mogen een heel consult vragen ongeacht de tijd.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik vind dit niet kunnen. Het ziekenhuis maakt hier misbruik van en de de patiënt is de dupe. Zijn er meer mensen met deze klacht.
Re: Telefonisch consult
Over het algemeen zijn de kosten van een consult op afstand hetzelfde als een polikliniek bezoek.
Dat u dit niet vindt kunnen is jammer, maar u zult het bedrag toch moeten betalen.
Dat u dit niet vindt kunnen is jammer, maar u zult het bedrag toch moeten betalen.
Re: Telefonisch consult
Gewoon betalen wil je geen gedonder krijgen.
BL2
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Telefonisch consult
De arts belt je vanuit het ziekenhuis, waar hij een computer heeft een dak boven zijn hoofd en alle middelen. Hij heeft je dossier gelezen, zich verdiept in de behandeling, dit kost tijd. Ongeacht of je wel of geen complicaties hebt,Monique christjans schreef: ↑25 okt 2022 15:02In december 2021 ben ik geopereerd aan mijn rug. Op 21 januari 2022 had ik een telefonisch consult met de chirurg. Gelukkig ging alles goed en het telefonisch gesprek duurde hooguit 1 minuut. Nu krijg ik van mijn zorgverzekering een rekening van € 184, 57.
Ik.hen mijn zorgverzekering gebeld dat ik het niet eens ben met dit bedrag. Volgens de zorgverzekering is dat de afspraak met het ziekenhuis. Ze mogen een heel consult vragen ongeacht de tijd.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik vind dit niet kunnen. Het ziekenhuis maakt hier misbruik van en de de patiënt is de dupe. Zijn er meer mensen met deze klacht.
Hij belt je omdat hij niet weet hoe het gaat, hij weet dus niet vooraf of hij 1 minuut bezig is of de tijd voor het volledige consult. In jouw geval was dit dus heel kort, maar zijn volgende bel afspraak zal later staan.
Dus wat vind je dan het misbruik?
kuklos
, moederslink
, Dorfje
en Justmeagain
vinden dit leuk
Re: Telefonisch consult
Dit is volgens mij een vervolg controle van de operatie ,hoort bij de behandeling , dus gratis .Monique christjans schreef: ↑25 okt 2022 15:02In december 2021 ben ik geopereerd aan mijn rug. Op 21 januari 2022 had ik een telefonisch consult met de chirurg. Gelukkig ging alles goed en het telefonisch gesprek duurde hooguit 1 minuut. Nu krijg ik van mijn zorgverzekering een rekening van € 184, 57.
Ik.hen mijn zorgverzekering gebeld dat ik het niet eens ben met dit bedrag. Volgens de zorgverzekering is dat de afspraak met het ziekenhuis. Ze mogen een heel consult vragen ongeacht de tijd.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik vind dit niet kunnen. Het ziekenhuis maakt hier misbruik van en de de patiënt is de dupe. Zijn er meer mensen met deze klacht.
Re: Telefonisch consult
Een operatie kent een DCB van 42 dagen, dus het telefonisch consult valt in een vervolg DBC. Die kosten komen ten laste van het eigen risico 2022.
Re: Telefonisch consult
Dan zou ik de arts bellen en zeggen dat hij de DCB had moeten verlengen .
Re: Telefonisch consult
De arts kan een DCB wel verlengen maar dat maakt niet dat een tel.consult niet gewoon in rekening gebracht kan worden.
Re: Telefonisch consult
En de betreffende arts heeft natuurlijk helemaal niets hoeven voorbereiden en hoeven te verwerken na het gesprek.... Hij belt gewoon een nummer zonder eerst even het dossier te hebben bekeken en hoeft verder niets meer in het dossier te doen. En de werkplek en IT systemen kosten natuurlijk ook helemaal niets.
Justmeagain
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Telefonisch consult
Natuurlijk! Alles kost( veel) geld!
Desalniettemin is een telefonisch consult van +- één minuut à bijna € 185 wél heel erg veel .
Desalniettemin is een telefonisch consult van +- één minuut à bijna € 185 wél heel erg veel .
Re: Telefonisch consult
Mensen snappen het systeem van de DBC’s nog steeds niet.
Techneut71
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Telefonisch consult
Aan de andere kant kan een arts van te voren niet inschatten hoe lang hij bezig zal zijn met een patiënt. Hij zal dus een tijdsblok inplannen.moederslink schreef: ↑27 okt 2022 11:36Natuurlijk! Alles kost( veel) geld!
Desalniettemin is een telefonisch consult van +- één minuut à bijna € 185 wél heel erg veel .
Re: Telefonisch consult
De arts maakt de prijs niet. En als er de week erop weer een consult volgt, of een consult in het ziekenhuis, gaat dat voor hetzelfde geld.
Re: Telefonisch consult
Ik denk dat de meeste mensen schrikken als ze eens aan hun werkgever vragen wat hun eigen interne uurtarief is.moederslink schreef: ↑27 okt 2022 11:36Natuurlijk! Alles kost( veel) geld!
Desalniettemin is een telefonisch consult van +- één minuut à bijna € 185 wél heel erg veel .
Re: Telefonisch consult
Alleen is die ene minuut in het systeem van beprijzing waar mee wordt gewerkt helemaal niet relevant. Als dat telefoontje een half uur had geduurd, was de prijs identiek geweest.moederslink schreef: ↑27 okt 2022 11:36Natuurlijk! Alles kost( veel) geld!
Desalniettemin is een telefonisch consult van +- één minuut à bijna € 185 wél heel erg veel .
Re: Telefonisch consult
Daar zit wel de crux ja. Zou je kunnen zeggen dat dat (ook) komt omdat vooral negatieve dingen opvallen? Zoals dit: op zich niet zo gek dat je denkt 'telefoontje van 1 minuut en dan bijna 200 euro betalen, dat is nogal'. Terwijl er ongetwijfeld (ook voor de patiënt) voordelen aan dat DBC systeem zitten, maar die vallen dan niet op. Zou dat kunnen?
Dorfje
vindt dit leuk
Re: Telefonisch consult
Bovendien is een telefonisch consult van 1 minuut met een specialist nogal ongeloofwaardig. Dat kan natuurlijk in het opzicht van de patiënt zo lijken, maar is niet erg realistisch. Een specialist moet jouw dossier erbij halen en even doorlezen, daarna luisteren naar waar de patiënt voor belt en dan antwoord geven. Vaak even overleggen met de patiënt over het vervolg.
Nou maakt dat voor het tarief natuurlijk niet uit, maar ik vermoed dat het voor de patiënt vaak 1 minuut lijkt, maar dat in werkelijkheid veel langer is.
Nou maakt dat voor het tarief natuurlijk niet uit, maar ik vermoed dat het voor de patiënt vaak 1 minuut lijkt, maar dat in werkelijkheid veel langer is.