LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UMTS / GSM ziek makende straling

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
a.witzel

UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door a.witzel »

Woon je ook vlak in de buurt van een GSM antenne mast.
En klinkt je deze onderstaande lichamelijke klachten bekent in de oren?
O Maagpijn
O Pijn in de borst in het midden Vooral in de ochtend
O Hoofdpijn Vooral als je bukt
O Zich vaak misselijk voelen
O Vaak nergens zin in hebben
O Eet lust is in orde
O Vaak lichte koorts
O Slaap problemen
O Overgevoeligheid
O Tintelende vingers
O Duizeligheid Alsof je de vorige dag stevig hebt gedronken
O Vet haar
O Nervositeit
O Afname geheugen
O Verhoofde broeddruk
O Sterke slaapdrang
O Agressiviteit
O Huiduitslag, ontwikkeling eczeem
O Stijve nek en schouders Vaak knakt je nek
O Loop door dergelijke symptomen al bij de huisarts zonder enig resultaat
O Ik ben vaak thuis vanwege deze klachten

Wij worden doodziek. Van kern gezond naar doodziek.

Op de onderstaande URL nog betere info omtrend dit.
http://www.arjenwitzel.nl/phpbb/viewtopic.php?t=98

Gast

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door Gast »

Een goede zaak. Hier op de flat komen die masten nooit .We zij als VVE door verschillende providers (of namens hun) al vaak hiervoor benadert .
Er staat hier alleen maar een alarmsirene voor rampen (hoe heet z`on ding ook al weer) en verder niets.
Bij huurpanden ligt dat moeilijker maar zolang er nog niet onafhankelijke onderzoekers (een negatief advies betekent minder opdrachten) het tegendeel bewezen heb je haast geen poot om op te staan.
Geld is belangrijker dan gezondheid lijkt het wel tegenwoordig.

Gast

gewoon een biostabil gaan dragen, heb je nergens meer last van!

Gast

Maagpijn
O Pijn in de borst in het midden Vooral in de ochtend
O Hoofdpijn Vooral als je bukt
O Zich vaak misselijk voelen
O Vaak nergens zin in hebben
O Eet lust is in orde
O Vaak lichte koorts
O Slaap problemen
O Overgevoeligheid
O Tintelende vingers
O Duizeligheid Alsof je de vorige dag stevig hebt gedronken
O Vet haar
O Nervositeit
O Afname geheugen
O Verhoofde broeddruk
O Sterke slaapdrang
O Agressiviteit
O Huiduitslag, ontwikkeling eczeem
O Stijve nek en schouders Vaak knakt je nek
O Loop door dergelijke symptomen al bij de huisarts zonder enig resultaat
O Ik ben vaak thuis vanwege deze klachten
diagnose:

veel vage klachten door psychologische oorzaken. problemen op werk of in relaties?

ik denk dat klassieke homeopathie zal helpen!

Gast

diagnose:

veel vage klachten door psychologische oorzaken. problemen op werk of in relaties?

ik denk dat klassieke homeopathie zal helpen!
Nu alleen normale reacties .En over 5 mischien wel 10 jaar of zo hoor je wel dat ik toch gelijk had.
Er zijn te veel belangen om het toe te geven .

Dat was met vergelijke bare zaken in het verleden ook.

Gast

nee hoor, je hebt geen gelijk. ook niet over 5 jaar.
kun je je de verhalen nog herinneren toen de eerste mobiele telefoons verschenen in het straatbeeld? toen werd er ook een verband gelegd met allerlei ziektes, kankergezwellen e.d.
mensen zijn gewoon bang voor nieuwe ontwikkelingen en projecteren allerlei vage klachten daarop. zoek maar eens op wat mensen dachten toen de eerste stoomtreinen gingen rijden (klinkt in deze tijd erg lachwekkend!).

kijk eens eerlijk naar jezelf voordat je de GSM mast de schuld geeft!

Gast

kun je je de verhalen nog herinneren toen de eerste mobiele telefoons verschenen in het straatbeeld? toen werd er ook een verband gelegd met allerlei ziektes, kankergezwellen e.d.
Bijvoorbeeld zakenmensen die al vanaf de eerste generatie al mobiel bellen.
Daarvan zijn nu mensen met hersentumorren .

Over de masten:
Die nieuwe UMTS masten zijn nog veel erger.
Allerlei vormen van radiostraling zijn schadelijk .

Het is moeilijk om het te bewijzen als iets ontstaat op de langere termijn .
Je kan niet de tijd stil zetten ,en daar elke dag aan denken ,maar het is allemaal niet gezond .

euratomplein

Ongelezen bericht door euratomplein »

We hebben nu in de flat op de bovenste en èèn na bovenste bewoners gevraagt of hun ook iets mankeren.
En het resultaat: Nog 9 mensen die hun formulier hebben ingevuld hebben vergelijkbare klachten. Zie hier: http://www.arjenwitzel.nl/phpbb/viewtopic.php?t=114
Ik meet trouwens op de bovenste verdieping 5mVpm2 en op de èèn na bovenste 3.5mVpm2.
En een skala van negen freqenties. Vooral rond de 450Mhz.
Wat er gebeurd weet ik niet, maar er gebeurd naar mijn neming iets in de hersenen. De huisarts is klaar die weet het niet meer. Ben kerngezond volgens alle onderzoeken die ik heb gehad.
Zie hier foto's: http://www.arjenwitzel.nl/phpbb/viewtopic.php?t=113
TNO onderzoek is uitgekomen dat mensen bij af en toe 1 mVpm2 al die dingen vertonen waar wij last van hebben. Wij hebben 24U 5 mVpm2

Gast

afname geheugen verlies, hihi die is leuk!
dus voor deze bewoners heeft het naast al die klachten ook nog een positief effect!

wiebeltje

Ongelezen bericht door wiebeltje »

Ook in Nederland lijkt de opmars van GSM (Global System for Mobile Telecommunication) niet te stuiten. Maar donkere wolken pakken zich samen boven de GSM-antennes. Steeds meer mensen beginnen zich af te vragen of de stralen uitgezonden door antennes en mobiele telefoons niet een gevaar vormen voor de gezondheid van de mens. Dat de meeste wetenschappelijke onderzoeken geen enkele aanwijzing geven voor schadelijke gevolgen van deze straling, overtuigt ze in het geheel niet.

De gemeente Haarlemmermeer besloot een paar weken geleden zelfs om plaatsing van GSM-antennes op daken van wooncomplexen in haar gemeente te verbieden. Je zou toch denken dat je met Schiphol in je gemeente wel wat belangrijkers aan je hoofd hebt. Mobiele telefoons zijn erg populair en de reacties van media, milieu-organisaties en politiek op de actie uit de Haarlemmermeerpolder zijn voorlopig lauw. Niemand durft het aan, de burger zijn mobiele speeltje af te nemen. Maar dat zal veranderen. Binnenkort zullen we ze wel te zien krijgen in de media: de slachtoffers van de GSM-straling.
deze column van Ad Langendijk verscheen al in 1999 in de Volkskrant. Sindsdien zijn er alleen maar meer artikelen verschenen waarin straling als ongevaarlijk uitkwam. oh pardon..golven..toch?

Bewoners die een tijdje een mast op het dak van hun flat gekregen hebben, zullen gaan klagen over concentratie-stoornissen, misselijkheid, huiduitslag en migraine. Na verloop van tijd zullen ergere gevallen getoond worden. Verslaggevers zullen geëngageerde gesprekken met de slachtoffers voeren en gezamenlijk zal om ingrijpen van de regering worden gevraagd. En het Amsterdam Medisch Centrum zal met tegenzin een door die regering opgedrongen medisch onderzoek moeten uitvoeren.

Weet u nog van de Hawk-radar, vorige zomer? Belgische militairen zouden ziek geworden zijn van de radarstraling. Ook Nederlandse militairen maakten zich bezorgd over hun gezondheid. En na veel heisa in de media zagen de Nederlandse fabrikant van deze radar en het Deze column verscheen al in 1999Ministerie van Defensi

e zich genoodzaakt, een onderzoek instellen.

Ik denk dat al die onderzoeken weinig aanwijzingen voor gezondheidsrisico's van deze vormen van straling zullen opleveren. Van een aantal andere zaken staat echter wel vast dat ze slecht zijn voor de gezondheid. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan roken, overmatig alcoholgebruik, vet eten en wintersporten. Toch blijven veel mensen roken, overmatig drinken, frikandellen eten en skiën.

Waarom willen diezelfde mensen dan toch dat er ontzettend veel geld wordt uitgegeven om steeds maar weer uit te zoeken of hoogspanningsleidingen en GSM-masten hun gezondheid aantasten? Al zou in de toekomst met veel moeite aangetoond worden dat er wel sprake is van een waarneembare beschadiging door deze vormen van techniek, dan weten we nu ook al dat de omvang daarvan geheel in het niet zal vallen bij de schade die veroorzaakt wordt door slechte leefgewoontes.

Het antwoord is, denk ik, de enorme angst die bij het publiek leeft voor alles wat met straling te maken heeft. Het grote fiasco van de natuurwetenschap is dat zij die angst nog steeds niet heeft weten weg te nemen. Integendeel: wat wetenschappers ook zeggen om die angst te verminderen, het resultaat is steevast dat die angst groter wordt.

Voor veel mensen is er geen verschil tussen radioactieve straling en andere vormen van straling. Ik denk dat als een arts in het ziekenhuis aan een zwangere vrouw zou vragen of zij wil dat haar vrucht eens flink zal worden bestraald met 10 Megahertz stralen, ze gillend zal wegrennen. Terwijl de zwangere vrouwen in de rij staan voor een zogenaamde echoscopie, wat een ander woord is voor precies datgene wat ik net beschreef.

Hieruit blijkt dat angst voor iets kan worden weggenomen door het een andere naam te geven. Wetenschappers moeten gewoon de term straling afschaffen. Ik stel voor om hiervoor altijd het woord golven te gebruiken. De mobiele telefoons werken dan op telefoongolven. Daar zal niemand bang voor zijn.

wiebeltje

Ook in Nederland lijkt de opmars van GSM (Global System for Mobile Telecommunication) niet te stuiten. Maar donkere wolken pakken zich samen boven de GSM-antennes. Steeds meer mensen beginnen zich af te vragen of de stralen uitgezonden door antennes en mobiele telefoons niet een gevaar vormen voor de gezondheid van de mens. Dat de meeste wetenschappelijke onderzoeken geen enkele aanwijzing geven voor schadelijke gevolgen van deze straling, overtuigt ze in het geheel niet.

De gemeente Haarlemmermeer besloot een paar weken geleden zelfs om plaatsing van GSM-antennes op daken van wooncomplexen in haar gemeente te verbieden. Je zou toch denken dat je met Schiphol in je gemeente wel wat belangrijkers aan je hoofd hebt. Mobiele telefoons zijn erg populair en de reacties van media, milieu-organisaties en politiek op de actie uit de Haarlemmermeerpolder zijn voorlopig lauw. Niemand durft het aan, de burger zijn mobiele speeltje af te nemen. Maar dat zal veranderen. Binnenkort zullen we ze wel te zien krijgen in de media: de slachtoffers van de GSM-straling.
deze column van Ad Langendijk verscheen al in 1999 in de Volkskrant. Sindsdien zijn er alleen maar meer artikelen verschenen waarin straling als ongevaarlijk uitkwam. oh pardon..golven..toch?

Bewoners die een tijdje een mast op het dak van hun flat gekregen hebben, zullen gaan klagen over concentratie-stoornissen, misselijkheid, huiduitslag en migraine. Na verloop van tijd zullen ergere gevallen getoond worden. Verslaggevers zullen geëngageerde gesprekken met de slachtoffers voeren en gezamenlijk zal om ingrijpen van de regering worden gevraagd. En het Amsterdam Medisch Centrum zal met tegenzin een door die regering opgedrongen medisch onderzoek moeten uitvoeren.

Weet u nog van de Hawk-radar, vorige zomer? Belgische militairen zouden ziek geworden zijn van de radarstraling. Ook Nederlandse militairen maakten zich bezorgd over hun gezondheid. En na veel heisa in de media zagen de Nederlandse fabrikant van deze radar en het Deze column verscheen al in 1999Ministerie van Defensi

e zich genoodzaakt, een onderzoek instellen.

Ik denk dat al die onderzoeken weinig aanwijzingen voor gezondheidsrisico's van deze vormen van straling zullen opleveren. Van een aantal andere zaken staat echter wel vast dat ze slecht zijn voor de gezondheid. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan roken, overmatig alcoholgebruik, vet eten en wintersporten. Toch blijven veel mensen roken, overmatig drinken, frikandellen eten en skiën.

Waarom willen diezelfde mensen dan toch dat er ontzettend veel geld wordt uitgegeven om steeds maar weer uit te zoeken of hoogspanningsleidingen en GSM-masten hun gezondheid aantasten? Al zou in de toekomst met veel moeite aangetoond worden dat er wel sprake is van een waarneembare beschadiging door deze vormen van techniek, dan weten we nu ook al dat de omvang daarvan geheel in het niet zal vallen bij de schade die veroorzaakt wordt door slechte leefgewoontes.

Het antwoord is, denk ik, de enorme angst die bij het publiek leeft voor alles wat met straling te maken heeft. Het grote fiasco van de natuurwetenschap is dat zij die angst nog steeds niet heeft weten weg te nemen. Integendeel: wat wetenschappers ook zeggen om die angst te verminderen, het resultaat is steevast dat die angst groter wordt.

Voor veel mensen is er geen verschil tussen radioactieve straling en andere vormen van straling. Ik denk dat als een arts in het ziekenhuis aan een zwangere vrouw zou vragen of zij wil dat haar vrucht eens flink zal worden bestraald met 10 Megahertz stralen, ze gillend zal wegrennen. Terwijl de zwangere vrouwen in de rij staan voor een zogenaamde echoscopie, wat een ander woord is voor precies datgene wat ik net beschreef.

Hieruit blijkt dat angst voor iets kan worden weggenomen door het een andere naam te geven. Wetenschappers moeten gewoon de term straling afschaffen. Ik stel voor om hiervoor altijd het woord golven te gebruiken. De mobiele telefoons werken dan op telefoongolven. Daar zal niemand bang voor zijn.

Gast

Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan roken, overmatig alcoholgebruik, vet eten en wintersporten. Toch blijven veel mensen roken, overmatig drinken, frikandellen eten en skiën.
Bij al deze zaken heb je zelf de keuze, bij GSM/UMTS enz. straling niet!

wiebeltje

deze discussie is zo'n onzin. de column die ik hier aanhaal dateert uit 1999.
vijf jaar geleden dus al !
er is geen enkel onderzoek sindsdien die schadelijke effecten van straling rapporteert.

GEEN enkel bewijs!

Gast

Nee, natuurlijk leveren ze geen bewijs weet je wel wat dat betekend
als het bewezen wordt!

wiebeltje

wat denk je nu? Mensen die wetenschappelijk onderzoek doen hebben ook familie en vrienden wonen op plaatsen waar deze masten staan.

Denk je nu WERKELIJK dat zij zich laten tegenhouden door commerciele belangen indien deze straling echt gevaarlijk was????????

Ik kan me niet voorstellen dat je daar oprecht in geloofd!!!?

wiebeltje

oh..en betekend is met een T.

spellingsfouten die mensen kunnen maken....

Gast

Mensen die wetenschappelijk onderzoek doen hebben ook familie en vrienden wonen op plaatsen waar deze masten staan.
Wat moet je anders .Als overal die masten staan .
Radiostraling is niet echt onschadelijk .Denk aan de toename van hersentumorren in de VS bij zakenmensen.
Maar geen één lichaam is hetzelfde dat is ook met andere ziektes .

TNO is niet onafhankelijk maar wie geeft dat toe.
Helaas maken daar steeds meer wetenschappers schuldig aan.

wiebeltje

Nou gast, ik weet niet hoe je aan die onzin komt maar gezien je vele spelfouten denk ik niet uit een serieus wetenschappelijk tijdschrift.

er is helemaal geen sprake van een toename van hersentumoren (MET 1 R) bij zakenmensen.

Op welke informatie baseer jij je toch?
Jomanda?

Gast

Goh, Jolanda, je hebt 1 typfoutje ondekt bij gast en dan zou hij opeens niet meer weten waar hij over praat.
Zegt meer over jou dan over gast hoor.

Gesloten