LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Univé vergoeding nutrilon pepti

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Vee

Univé vergoeding nutrilon pepti

Ongelezen bericht door Vee »

Mijn dochter van 13 weken heeft een koemelkallergie en heeft hiervoor speciale voeding nodig van de apotheek. We zijn er ongeveer 5 weken geleden achter gekomen dat zij dit heeft. Ik ben met een verklaring van de dokter naar de apotheek gegaan omdat Univé dit zou vergoeden. Bij mijn apotheek vertelde ze mij dat Univé dit niet meer vergoed via alle apotheken. De dichtstbijzijnde apotheek was in Edam, 10km verderop. Ik woon in Purmerend, geen klein plaatsje, dus je zou verwachten dat Univé ook wel 1 van de 9 apotheken in Purmerend zou kunnen kiezen, maar goed... Ik had die voeding meteen nodig en de apotheker vertelde mij dat ik wel de bonnen kon declareren. Ik heb dus de voeding gekocht en heb daarna Univé gebeld om te vragen waarom ik geen voeding in mijn woonplaats kan krijgen. Daar heb ik helaas geen reden voor gekregen maar ik mocht wel declareren. Nu heb ik van 5 weken bonnen en wilde dit gaan opsturen. Ik vroeg me alleen af hoe zij moeten zien dat ik een doktersverklaring heb. Ik dus weer de klantenservice gebeld en kreeg een jongen aan de lijn. Hij vertelde mij dat ik NIET kan declareren en dat ik het gewoon in Edam had moeten halen of had moeten laten bezorgen. Ik vertelde hem dat ik al eerder had gebeld en dat toen is gezegd dat het wel kon en dat ik al veel kosten had gemaakt. Na een paar minuten met deze heer in gesprek te zijn geweest zei hij tot mijn verbazing: tja, dit klinkt misschien een beetje bijdehand maar u had het zelf beter moeten checken! Dit is inderdaad bijdehand en helpt mij niet! Ik ben dus diezelfde dag nog naar Edam gereden om voeding te halen maar die benzine kosten komen er nu voor in de plaats. Zijn er meer mensen met deze ervaring en hebben jullie het toch vergoed gekregen? Voor mij is dit een reden om van verzekeraar te wisselen volgend jaar. Univé is een van de duurste verzekeraars en niet behulpzaam ook.

ciske

Re: Univé vergoeding nutrilon pepti

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom niet ff langs een bijkantoor van Univé gaan, praat makkelijker dan iedere keer iemand anders aan de telefoon.

0800-0234763, is een vrij nummer van Univé , zijn tot in de avond te bereiken.
Kom je er via de telefoon niet uit, beter langs te gaan.

Gesloten