LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vals beschuldigd!!!!!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
alidaw
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2009 12:45

vals beschuldigd!!!!!

Ongelezen bericht door alidaw »

Vals beschuldigd worden!!
Gisteren ben ik boos geworden op mijn zoontje. Ik lag even op de bank want ik had behoorlijke krampen in mijn buik, ben namelijk hoogzwanger! Boontje vond het nodig om bij mij te komen liggen en met zijn hoofd tegen mijn buik aan te duwen, wat ik niet prettig vond. En zei tegen hem om dit niet te doen en als hij bij me wilde liggen anders moest gaan liggen en niet tegen mijn buik aan moest gaan duwen. Maar zoals gewoonlijk luisterde hij niet en duwde nog harder. Ik waarschuwde hem weer en zei hem als hij nu niet zou luisteren hij een pak voor zijn billen zou krijgen en ik telde tot 3 maar hij luisterde niet en gaf hem dus de pak op zijn billen! Daarop reageerde hij met gekrijs en gehuil (zo reageerd hij vaak) waarop ik reageerde dat hij moest ophouden en gerust bij mij mocht liggen maar op een andere plek en anders op de andere bank waar hij vanuit daar lekker tv zou kunnen kijken maar meneer wilde dit niet en zette het nog meer op een krijsen. Ik zei dat hij maar op de gang moest gaan staan en als hij ophield weer teug kon komen. Tot mijn verbazing ging hij zelf op de gang staan en sloeg keihard de deur dicht. Toen riep ik dat hij niet met de deur moest slaan maar vervolgens deed hij dit weer een paar keer en zei toen tegen hem dat hij moest komen en normaal de deur dicht moest doen. Hij kwam wel maar deed de deur weer keihard dicht. Ik ben opgestaan en heb hem op de bank gezet en gezegd dat hij dit niet meer moest doen en nu maar eens gezellig moest gaan doen, dat dit niet leuk was! Het was weer rustig tot er op het keukenraam geklopt werd. Het was de buurvrouw, of ze de kleine even mee zou nemen?!! Ik vroeg haar waarom? Waarop zei antwoorde dat ze het niet normaal vond wat ze allemaal niet hoorde en hoe de kleine te keer ging. Ik zei dat er niets aan de hand was alleen dat hij een pittige ventje was en ik hem niet sloeg of iets. Want ik dacht dat zei dat zou denken. Zij antwoorde ja maar emotionele mishandeling is nog erger!!!! Toen werd ik beetje boos en zei dan ook dat ik het gesprek wilde eindigen waarop zij zei dat als zo door ging en meer keer gebeurde ze er werk van ging maken!!!! Toen zei ik haar dat ik de deur dicht zou doen omdat ik boos werd waarop zij zei ja he je wordt nu boos!! JAAAAAAAAAAA hallo hoe zal jij reageren als je vals beschuldigd wordt van in principe in haar ogen kindermishandeling?!!!!! Ik heb de deur dicht gegooid en was heel boos en wist niet wat ik er mee moest. Ik ben samen met de kleine even naar mijn partner gegaan en daarna even naar mijn schoonouders puur om even afleiding, waar haald ze het lef vandaan. Daarbij weet ik dat ze aan de overkant ook al een keer heeft gestaan omdat dat stel vette ruzie had. Toen we hier net woonde kwam ze ook aan de deur en zei ze dat ik niet zo alleen moest zitten en als ik behoefte had om bakkie te komen doen ik welkom was en dat ze elke vrijdag naar een vrouwenclub ging misschien was het iets voor mij. Ik bedankte haar en wimpelde het beetje af omdat ik een naar gevoel bij haar kreeg. Bij de eerste ontmoeting voelde ik dat ik niet te veel met haar om moest gaan! Nu hebben we nagedacht waarom ze dit zou doen. Wij denken aandacht maar ook beetje afgunst, wij zijn een gezin zij een alleenstaande moeder en klaagt altijd over dat alles zo duur is en ze bijna geen geld heeft. En wij hebben het gewoon normaal hebben leuke auto, inrichting en mooie tuin met trampiline en zwembadje glijbaan voor de kleine. Hun hebben bijna niets, niets kwa inrichting en tuin voor de kids! Ook heel raar toen we de trampoline hadden gegeven aan de kleine voor zijn verjaardag maakte ze ook opmerking naar de kleine ohh zo grote trampoline voor jou blabla maar ze heeft ook mijn partner aangesproken dat hij toch wel een hele toffe vent was dat hij nog savonds de trampoline aan het opzetten was!!! Natuurlijk hopen we niet dat ze er iets mee gaat doen, puur om het gedoe er om heen allemaal daar heb je toch geen zin in zeker niet als je dadelijk moet gaan bevallen en een leuke kraamtijd wilt hebben! We hebben zeker niets te verbergen dus tja ik denk dat ze geen voet heeft om op te staan. Waar zou ze het op moeten baseren?? Maar ja je weet het maar nooit met die instantie's natuurlijk. Ze nemen het natuurlijk wel serieus en logisch lijkt mij. Het enige wat ik als achterdeur heb is dat de peuterspeelzaal en consultatie buro het weten hoe hij is en ik ook een tijdje geleden een gesprek aan was gegaan hoe we het beste de kleine aan moesten pakken omdat hij zo sterk karakter heeft!! Ik ga ook nog wel de overbuurvrouw aanspreken en te vragen van hoe of wat toen ze bij hun voor de deur stond!!
Hoop dat het allemaal losloopt, maar vrees het ergste!!! :twisted:

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: vals beschuldigd!!!!!

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

sommige mensen hebben geen leven en bemoeien zich daarom liever met die van een ander.

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: vals beschuldigd!!!!!

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Oh ik ken dat, een tempramentvolle kerel die nee niet accepteerd, uitdaagt enz enz, heel irritant, en helemaal als er buren zich mee bemoeien, wanneer jou zoontje jou zo loopt uit te dagen en jij hoog zwanger bent dan kan iedereen wel nagaan dat het niet altijd makkelijk is, en als ze op het bureau en op de peuterspeelzaal van zijn gedrag af weten hoef je je echt geen zorgen te maken, en mocht er melding worden gedaan, dan bel je gewoon meteen het bureau op, misschien dat zij jou dan kunnen helpen.
Succes en sterkte in ieder geval!!!

moneniek
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2009 19:53

Re: vals beschuldigd!!!!!

Ongelezen bericht door moneniek »

Na je verhaal gelezen te hebben, vraag ik me toch af, wat jouw buurvrouw allemaal gehoord heeft. Zij komt vast niet zomaar aan de deur om het jullie lastig te maken. Zij heeft eerder al toenadering gezocht. Verder worden mensen en dus vooral buren opgeroepen om ogen en oren open te houden en een praatje te maken met de mensen waarvan zij denken dat er iets niet goed is in huis. Als dat niks zou helpen, kunnen zij alsnog een melding doen. Op zich is dat natuurlijk goed, zo worden er kinderen geholpen, die geestelijk en/of lichamelijk mishandeld worden óf mensen zien zelf dat er iets niet helemaal goed (meer)gaat en kunnen daar iets mee doen. Verder zeg je dat jouw zoontje al gedragsproblemen heeft, maar dat geeft dan toch geen reden om zo met hem om te gaan, zoals de buurvrouw dat denkt, want dát het niet helemaal een pedagogische opvoeding is, lees ik toch ergens in je verhaal. Opvoeden kan vermoeiend zijn vergt veel energie en het liefst moet het alleen maar leuk zijn, dat is het ook, maar niet altijd. Nu ben jij ook zwanger en hebt misschien de nodige kwaaltjes, vermoeidheid etc, dan is het voor te stellen dat de andere kinderen uit het gezin weleens 'teveel' worden. Misschien is het een idee om je zoontje wat meer uit handen te geven. Of laat die buurvrouw hem eens een dagje meenemen naar de kinderboerderij ofzo. Hulp vragen is moeilijk, maar kan erg helpen. Voor jou is het een stukje rust en voor je zoontje leuk om eens met de buurvrouw op stap te gaan. ik begrijp dat zij op dit moment niet de aangewezen persoon is, maar het was een goed bedoelt advies van haar. Misschien wilde zij jou ook een beetje ontlasten, ze weet tenslotte zelf wat het is om moeder te zijn. Ik wil met mijn reactie niet suggereren, dat je je zoontje niet bekwaam opvoedt, of dat je buurvrouw het allemaal wel weet en bij het rechte eind heeft, maar deze dingen staan meestal niet op zichzelf en worden vaak geboren, door signalen die mensen (denken te) zien. Ik heb het idee, dat kinderen met gedragsproblemen een rustige aanpak nodig hebben, anders escaleert de boel, dat ondervind jij ook zeg je. Ik mag aannemen, dat de juf of meester op school ook niet tegen hem gaan schreeuwen en wat woorden roepen, omdat hij nou eenmaal dat gedrag vertoont. Ik hoop dat alles leuk gezellig en lekker gaat in je gezin en dat je met de kleine op komst, ook aan je eigen rust toe komt. Want kinderen zijn geweldig, maar ook vermoeiend en het vergt veel energie en als er dan één van de kinderen een probleem heeft met z'n gedrag, weegt het allemaal net ietsjes meer.

Gesloten