Verkeerde medicatielijst en niet kloppend dossier

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
joanom

Verkeerde medicatielijst en niet kloppend dossier

Ongelezen bericht door joanom »

Hoe kan het dat een ziekenhuis een verkeerde medicatielijst heeft.
Ze bellen je van te voren voor een operatie op om het te controleren en als je dan opgenomen wordt blijkt het niet te kloppen. Verschillende medicatie staan er helemaal niet op en sommige verkeerde tijden of hoeveelheden.
Al een paar keer gebeurt en neem dus ook mijn eigen medicatiemandje mee.
1 Ziekenhuis was zo boos erom dat ze het in beslag namen , heb een stampij gemaakt omdat hun lijst niet klopt en zeer sterke pijn medicatie er niet opstonden. Na hevig gekibbel heen en weer kreeg ik na bezoek van de dr toch mijn mandje terug en mocht ik ze innemen zoals ik gewend was.
Ze geven hun fout niet toe en personeel keek je heel de opname kwaad aan.

Zo weer een operatie gehad met weer hetzelfde gezeur , maar die gingen snel over.
Ging het tijdens de operatie niet goed , kreeg een ruggenprik en de anesthesist zei duidelijk ik blijf heel de operatie bij je ben staan er kan niets gebeuren , roep maar en we zijn er gelijk. Nou je begrijpt het al of de ruggenprik is ws niet goed gezet en ik kon steeds moelijker ademhalen tot zwaar benauwd zijn en had het gevoel dit hou ik niet lang meer vol . Ik riep en riep maar er kwam niemand tot opeens iemand bij mijn hoofdeind stond en vroeg wat is er , ja benauwd en kan geen adem maar halen , mijn ademhalingsspieren deden he niet meer.Op een gegeven moment hoorde ik in paniek roepen haal e anesthesist , oke die was er dus niet concludeerde ik later. Chirurg riep nog ik kan niet stoppen moet doorgaan met de operatie ( nieuwe knie ).Voelde me steeds beroerder voelen en ze zetten een kapje op mijn gezicht die ik wegsloeg en ik hoorde nog zeggen nee die moet u laten zitten en toen was ik weg .
Werd wakker in de uitslaapkamer en voelde me erg beroerd .
Eenmaal terug op de zaal is er 1 keer iemand geweest maar die heeft er niets over gezegd en ik was eerlijk gezegd nog niet helemaal up te date vanwege de erge pijn in mijn rug , wat voor de operatie al door was gegeven , kreeg geen ander matras ik moest de morfine pomp maar blijven gebruiken continue.
Tijdens de nacontrole bij een verpleegkundige maar niet over gehad wel gevraagd of er iets in het dossier stond ,maar er is niets teruggevonden. Slaap nu best wel slecht , denk er nog veel aan , mijn huisarts heeft al therapie voorgesteld , maar ik weet het niet meer. Zou graag de anesthesist willen spreken maar die zullen het wel verdraaien of ontkennen.

riddert

Re: Verkeerde medicatielijst en niet kloppend dossier

Ongelezen bericht door riddert »

Bel eens met anesthesie voor een afspraak. U staat er wat negatief in, maar ook de anesthesist is een mens en wil gerust een gesprek met u om u gerust te stellen en weer vertrouwen te geven als u onverhoopt nogmaals geopereerd moet worden.
En daarnaast, als u er werkelijk heel erg mee zit, is een therapie zoals de huisarts voorgesteld heeft een goed begin om het een en ander te verwerken.
In ieder geval succes ermee.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dit is wel heel erg vervelend. Ik zou daar de hele organisatie van het ziekenhuis de schuld van geven. Dit is wel erg slordig.
Ik en mijn vrouw hebben bij verschillende operaties (Limburg) altijd een vooraf gesprek gehad met de anesthesist van ca 45 minuten. Hierbij werd vooraf een lijst met de gebruikte medicamenten ingevuld. Die lijst werd besproken met alle bijzonderheden, vooraf iets stoppen, of tijdelijk iets stoppen etc.
Ook moesten we alle gebruikte medicijnen in de originele verpakkingen meenemen. En de uitgeprinte lijst van de apotheker. Dit was bij oog, lever, heup, knie en prostaat operatie. Echt bij elke operatie. Ook al eens gedacht, moeten we nu alweer alles invullen, alles meenemen en de apotheker weer een lijst laten printen. Maar het is zo belangrijk! De anesthesist heeft me overtuigd, ik breng je in slaap, maar het belangrijkste is om je weer gezond terug te halen. Eigen medicamenten meenemen is hier ook nadrukkelijk verboden, ook wel logisch.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Medicatie lijsten moeten ingeleverd worden en worden of zelf meegenomen of verkregen via de apotheek.
Dus hier vind ik het verhaal al vreemd.
Een ruggenprik verdoofd het ondergedeelte van het lichaam wordt laag gezet bij een knie operatie.
U roept ? Lag u dan alleen op de operatiekamer?
Vind het een vreemd verhaal

Plaats reactie