LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verv van borstimpl: verz betlt alleen verwijdering, niet nwe

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
polaad

Verv van borstimpl: verz betlt alleen verwijdering, niet nwe

Ongelezen bericht door polaad »

Hoi,
Mijn vrouw heeft borst implantaten sinds 1983. Deze zijn geplaatst op medische indicatie.
Nu heeft zij klachten en de chirug heeft besloten dat zij vervangen moeten worden.
Verzekeringswerk, dacht ik.
Blijkt dat wel de verwijdering wordt vergoed maar NIET de nieuwe implanten!!
Zij (GeoVe) stelt: de oude moeten verwijderd worden vanwege klachten, echter de nieuwe vallen onder cosmetische behandeling.... dus geen vergoeding.
Is ier iemand met dezelfde ervaring?
Het lijkt mij nl belachelijk....ze zijn geplaatst vanwege psychische redenen, dan worden ze verwijderd, en dan worden de nieuwe niet vergoed!!
Alleen bij psychische klachten...
Dus....
Laten verwijderen.....vrouw naar huis zonder borsten... geeft geestelijke klachten.....dus... aanvraag voor protheses en dan wordt het wel vergoed?

Belachelijk idee dit......

Heeft iemand ervaring op dit gebied of is het juist weer zo'n verzekerings truck om te zien of je erin trapt?
:roll:

gastje.

Re: Verv van borstimpl: verz betlt alleen verwijdering, niet nwe

Ongelezen bericht door gastje. »

Dit is doodnormaal, en gebeurd tegenwoordig eigenlijk bij zeker 80% van de vergoedingen van vervang-operaties. De meeste verzekeraars vergoeden enkel de ingreep zelf indien er medische indicaties bestaan (bijv in geval van complicaties etc), prothesen zijn voor eigen rekening.
Psychische gronden zijn sinds een tiental jaren GEEN reden meer tot vergoeding, dit is door de overheid geschrapt vanwege het massale misbruik van deze regeling.

Gast

Re: Verv van borstimpl: verz betlt alleen verwijdering, niet nwe

Ongelezen bericht door Gast »

En dat psychische redenen omtrent welke we problemen met ons uiterlijk hebben zeker geen grond kunnen zijn om dat op de gemeenschap af te wentelen is zeker gegeven door het feit dat zoveel mensen een probleem met hun uiterlijk hebben. Mijn brug voor mijn voortanden, mijn contactlenzen en mijn haarverf (was als grijs op mijn 25e) worden ook niet door een verzekering vergoed. verder was ik ook tot na de geboorte van mijn dochter zo plat als een dubbeltje. Ik heb geleerd met mijn onvolkomenheden om te gaan en van mijzelf te houden zoals ik ben net als mijn echtgenoot. Daar word je veel wijzer van dan operaties.

Gesloten