LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekering switchen ? HELP !

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Verzekering switchen ? HELP !

Ongelezen bericht door Gast »

Klopt het dat ik tot eind februari voor een andere soort verzekering kan switchen ? Ik heb vorig jaar oktober een particuliere afgesloten maar heb er nu spijt van omdat het heel duur is :(

Dus mijn vraag is kan ik de verzekeraar opbellen en vragen om een andere vorm te kiezen ? Zoals een hogere eigen risico e.d ?

Alvast bedankt !

Gast

Re: Verzekering switchen ? HELP !

Kan maar t/m 15 Februari . De verzekeraars zelf moeten voor 1 maart een nieuwe polis sturen of in ieder geval wel het voor die datum hebben verwerkt.

Gast

Je kan switchem t/m 28 februari. Was bij Trosradar te horen en te zien.
En staat hier vermeld op de website.

8)

Gast

De meeste ziekenfondsverzekeringen kunnen als gevolg van de premieverhoging nog tot 28 februari worden opgezegd. U kunt dus nog overstappen naar een andere verzekering.

Alleen op deze voorwaarden nog dus.

Gast

Ja maar in mijn geval heb ik in oktober een particuliere verzekering moeten sluiten door een fout in het verleden bij m'n werkgever (er was geen premie ingehouden voor zw).

Maar ik heb een fout gemaakt door een laag eigen risico te pakken en dat wil ik veranderen. Dus mijn vraag is of dat eigenlijk nog kan in februari ? Want de premie is heel hoog daardoor.

Gast

Misschien gewoon even contact opnemen met je verzekeraar?

Gesloten