Een vraag:
Mijn man is de hoofdverdiener
Ik verdien een klein beetje.
Wij willen ons verzekeren bij VGZ (via UnitedConsumers)
Maar ik ben degene die een aanvullend pakket neemt.
Mijn man, op dit moment, totaal niet.
De kinderen krijgen de aanvullende verzekering die de verzekeringsnemer heeft.
Omdat ik lid ben van UnitedConsumers heb ik mij als verzekeringsnemer aangemeld en mijn man als partner.
Volgens mijn man moet echter diegene die het meeste verdiend zich aanmelden als verzekeringsnemer.
Maar dan krijgen de kinderen dus niks (als het nodig is) uit de aanvullende verzekering.
Wie weet hoe het nu in zijn werk moet gaan ???
Lieske
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekeringsnemer automatisch de meestverdienende ?
-
Re: Verzekeringsnemer automatisch de meestverdienende ?
Lieske, wat jouw man zegt heeft waarschijnlijk betrekking op de zaken vóór 2006, dus het verschil ziekenfonds/particulier.
Zelf heb ik bijvoorbeeld een basispakket met eigen risico, mijn partner heeft geen eigen riscio maar met het meest uitgebreide aanvullende pakket. Kinderen kun je dan meeverzekeren met het aanvullende pakket, meestal gratis.
Zelf heb ik bijvoorbeeld een basispakket met eigen risico, mijn partner heeft geen eigen riscio maar met het meest uitgebreide aanvullende pakket. Kinderen kun je dan meeverzekeren met het aanvullende pakket, meestal gratis.
Bij het ziekenfonds was er inderdaad de eis van de meest verdienende. Maar die eis bestaat niet meer. Wel kan het nu zo zijn dat de zorgverzekeraar zegt hoe de kinderen verzekerd zijn: zoals de ouder met het beste aanvullende pakket, zoals die met de kleinste AV of gewoon naar keuze. Als beide ouders een andere verzekeraar hebben heb je volkomen vrije keuze. Als jullie allebei per se via UnitedConsumers die pure naturapolis van VGZ willen afsluiten, zul je het daar moeten navragen. Overigens: als je nu al gewoon VGZ-klant bent en nog niet geaccepteerd bent, kom je er bij UnitedConsumers niet meer in.
Overigens: als je nu al gewoon VGZ-klant bent en nog niet geaccepteerd bent, kom je er bij UnitedConsumers niet meer in.
doen ze dat, mag niet
officeel krijgt elke nederlander een nieuwe verzekering. als je voor 2006 al klant was, kun je administratief je oude sluiten en opnieuw verzekeren via een tussenpersoon.
-
De verzekeringnemer is diegene, die de betaling doet en daarvoor verantwoordelijk is. Dat heeft niets met de meest verdienende te maken. Mijn man kan bijvoorbeeld verzekeringnemer zijn voor een polis van mij en ons kind, terwijl hij zichzelf verzekert bij een andere maatschappij. Ik zou je aanraden om de polisvoorwaarden na te kijken van VGZ zelf, om er zeker van te zijn dat VGZ binnen 1 polis verschillende aanvullende verzekeringen aanbiedt en hoe de verzekering van het kind dan is geregeld.
-
Geweldig, zo snel al een paar antwoorden.
De kinderen krijgen bij VGZ de aanvullende verzekering die
de verzekeringnemer ook heeft.
Dus niet van de hoogst verzekerde ouder.
Als ze moeilijk zouden doen, dan schrijft mijn man zich uit en gaat via zijn werk. Hij kan collectief via ZK/Achmea, maar die bieden te weinig in de aanvullende voor mij. Hij wil alleen maar basis.
Dus een oplossing is altijd voorhanden.
Ik laat het nog wel weten wat VGZ doet.
Bedankt voor het meedenken.
Lieske
De kinderen krijgen bij VGZ de aanvullende verzekering die
de verzekeringnemer ook heeft.
Dus niet van de hoogst verzekerde ouder.
Als ze moeilijk zouden doen, dan schrijft mijn man zich uit en gaat via zijn werk. Hij kan collectief via ZK/Achmea, maar die bieden te weinig in de aanvullende voor mij. Hij wil alleen maar basis.
Dus een oplossing is altijd voorhanden.
Ik laat het nog wel weten wat VGZ doet.
Bedankt voor het meedenken.
Lieske
Het is toch helemaal geen probleem wie waar verzekerd is?
Mijn vrouw zit/blijft door omstandigheden bij de Ohra en ik heb me bij het AZIVO verzekerd, dit was helemaal geen probleem.
Zo hebben we beiden een verzekering die voor onze verschillende omstandigheden een passende polis en AV.
De kinderen zijn de deur uit en is voor ons geen probleem.
Evt. kinderen kunnen bij een van beiden meeverzekerd worden is bij mij zoon gebleken, schoondochter geen inkomen en heeft een andere verzekering samen met onze kleinzoon dan mijn zoon.
Mijn vrouw zit/blijft door omstandigheden bij de Ohra en ik heb me bij het AZIVO verzekerd, dit was helemaal geen probleem.
Zo hebben we beiden een verzekering die voor onze verschillende omstandigheden een passende polis en AV.
De kinderen zijn de deur uit en is voor ons geen probleem.
Evt. kinderen kunnen bij een van beiden meeverzekerd worden is bij mij zoon gebleken, schoondochter geen inkomen en heeft een andere verzekering samen met onze kleinzoon dan mijn zoon.