| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodering fysiokosten na 4 jr zonder een rekening kan dit?
Vodering fysiokosten na 4 jr zonder een rekening kan dit?
Wie kan mijn vraag beantwoorden?
Ik krijg 3 bijna 4 jaar na beweerde datum van behandelingen (jan 2006) een brief van een advocaat die namens een inmiddels niet bestaande fysiopraktijk dat ik nog rekening van bijna 400 euro heb opstaan die ik binnen 14dgn moet betalen. Zonder enig bijlage van factuur of eerder verzonden herrinneringsbrieven. (wel vermeld maar niet bijgevoegd) een vervolg brief deelt mee dat er geen facturen zijn maar dat dit openstaand vordering vastgesteld is door een factureringsbureau op grond van uitstaande factuur van deze inmiddels niet bestaande praktijk. Nooit een rekening of herrinering ontvangen dus ik weet niet beter dat ik niets verschuldig ben. Bovendien kan ik na 3 jr mocht het al waar zijn niet vergoed krijgen via mijn verzekering. Hoe kan ik het beste handelen?
Alvast bedankt voor de tips en adviezen, Choco
Ik krijg 3 bijna 4 jaar na beweerde datum van behandelingen (jan 2006) een brief van een advocaat die namens een inmiddels niet bestaande fysiopraktijk dat ik nog rekening van bijna 400 euro heb opstaan die ik binnen 14dgn moet betalen. Zonder enig bijlage van factuur of eerder verzonden herrinneringsbrieven. (wel vermeld maar niet bijgevoegd) een vervolg brief deelt mee dat er geen facturen zijn maar dat dit openstaand vordering vastgesteld is door een factureringsbureau op grond van uitstaande factuur van deze inmiddels niet bestaande praktijk. Nooit een rekening of herrinering ontvangen dus ik weet niet beter dat ik niets verschuldig ben. Bovendien kan ik na 3 jr mocht het al waar zijn niet vergoed krijgen via mijn verzekering. Hoe kan ik het beste handelen?
Re: Vodering fysiokosten na 4 jr zonder een rekening kan dit?
vraag ook even wat meer tekst en uitleg.. komt mij voor dat de advokaat optreedt als curator in een failliete boedel, wat ie dan wel even moet vermelden.
Laat ze inderdaad maar met hun verhaal en onderbouwing ervan komen.
Laat ze inderdaad maar met hun verhaal en onderbouwing ervan komen.
-
witte angora
Als er geen facturen zijn is er ook geen vordering. Dat het factureringsbureau ruim drie jaar niets van zich laat horen is ook opmerkelijk.een vervolg brief deelt mee dat er geen facturen zijn maar dat dit openstaand vordering vastgesteld is door een factureringsbureau op grond van uitstaande factuur
Toch is de eerste vraag: heb je in die tijd wel of geen behandelingen gehad?
Zo ja, welke afspraken zijn er toen gemaakt om te betalen? Moest je het voorschieten of werd de nota direct bij de zorgverzekeraar gedeclareerd?
Als de nota rechtstreeks naar de zorgverzekeraar gaat dan mag de advocaat zich daar melden, immers, je bent toch verzekerd? Is hij te laat? Jammer dan. Had het factureringsbedrijf maar eerder werk van die nota moeten maken.
Als je de nota voor moet schieten dan weet ik niet wat je rechten en plichten zijn als je nooit een nota gehad hebt.
Nou dat is het nou juist ik weet het niet meer zou best kunnen maar ik heb geen agenda van 2006 waarin ik dat kan controleren. Van andere behandelingen van behandelaars van hetzelfde centrum zijn gewoon facturen gestuurd die ik weer op mijn beurt naar verzekering zijn verzonden den vergoed. Dus had ik van deze aparte geval geen controle mogelijkheid en dus is het vreemd dat ze voor dit spookbedrag rechtstreek naar verz. gaan. Immers vergoed de verz. 3 jr na dato niks. Dan heb ik zoiets stuur mij iets concreets een kopie van factuur, data van behandeling of afwijzing van de verzekering maar dat is ook niet gebeurd. Ik betaal alles keurig op tijd en ben goed verzekerd dus van wanbetaling is er geen sprake dus zo wil ik ook niet behandeld worden. Mocht ik toen niet hebben betaald of niet ontvangen hebben dan was een of meerderde herinneringen een optie. Maar ook dat niet.
-
witte angora
Ik denk dat ik de tips van JTC en vroem in dat geval kan onderschrijven.
Dat advocatenkantoor moet eerst maar met tekst en uitleg en nota's komen. Uitleggen waarom er nooit herinneringen zijn verstuurd. Dat post een keer niet aankomt, dat kan gebeuren, maar als zowel de originele nota als de herinneringen niet bij jou aankomen dan mag je ervan uitgaan dat ze ook nooit zijn verstuurd, lijkt me.
Dus het is maar zeer de vraag of die nota wel bestaat of dat ze proberen jou op een smerige manier pootje te lichten om nog iets uit dat faillisement te kunnen halen.
Ik vraag me ook in alle eerlijkheid af of nota's uit die periode nog wel betaald moeten worden, immers, de verzekering vergoed ook niks meer, dus ik vraag me af wat er wettelijk geregeld is. Het mag toch niet zo zijn dat jij met een dikke factuur blijft zitten omdat de zorgverzekering niet verplicht is te betalen.
Kan een juridisch loket geen informatie geven hierover?
Dat advocatenkantoor moet eerst maar met tekst en uitleg en nota's komen. Uitleggen waarom er nooit herinneringen zijn verstuurd. Dat post een keer niet aankomt, dat kan gebeuren, maar als zowel de originele nota als de herinneringen niet bij jou aankomen dan mag je ervan uitgaan dat ze ook nooit zijn verstuurd, lijkt me.
Dus het is maar zeer de vraag of die nota wel bestaat of dat ze proberen jou op een smerige manier pootje te lichten om nog iets uit dat faillisement te kunnen halen.
Ik vraag me ook in alle eerlijkheid af of nota's uit die periode nog wel betaald moeten worden, immers, de verzekering vergoed ook niks meer, dus ik vraag me af wat er wettelijk geregeld is. Het mag toch niet zo zijn dat jij met een dikke factuur blijft zitten omdat de zorgverzekering niet verplicht is te betalen.
Kan een juridisch loket geen informatie geven hierover?