LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorkeurbehandeling bekende Nederlanders in ziekenhuizen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

konijntreb schreef:Princes Beatrix is gevallen en heeft daarbij het jukbeen gebroken, ze is meteen geopereerd. Wij wensen haar beterschap. Mijn schoonmoeder heeft ook bij een val haar jukbeen gebroken en kreeg bij de EHBO van het VieCuri Medisch Centrum te Venlo te horen dat ze zich niet moest aanstellen. Men was wel bereid om foto’s te maken maar, ze werd bij voorbaat al, zonder enig onderzoek huiswaarts gezonden. Na de röntgen zijn we met haar naar Maasziekenhuis in Boxmeer gegaan. Hier werden de foto’s van Venlo opgevraagd en een medisch onderzoek uitgevoerd, waarbij de fractuur werd vastgesteld. Ze werd opgenomen in het ziekenhuis maar, er was echter geen tijd om te opereren en ze kwam op de wachtlijst. Na drie dagen kon ze alsnog in Venlo geopereerd worden. Het verschil tussen bekend en vermogend en gewoon een nummer.
Dat gebeurd helaas gewoon in Nederland. :(

kuklos

Re: Voorkeurbehandeling bekende Nederlanders in ziekenhuizen

Ongelezen bericht door kuklos »

wat moet ik zeggen? De beide medische situaties kunnen we niet beoordelen. Tevens vonden ze plaats in verschillende plaatsen, en dus verschillende ziekenhuizen. Om enkel op basis hiervan iets vast te stellen, nee, daarvoor is het te weinig.
Bovendien hebben we het hier over het Koninklijk Huis. Dat is wel een aparte categorie.

Zou Gerard Joling ook een voorkeursbehandeling krijgen?

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

kuklos schreef:wat moet ik zeggen? De beide medische situaties kunnen we niet beoordelen. Tevens vonden ze plaats in verschillende plaatsen, en dus verschillende ziekenhuizen. Om enkel op basis hiervan iets vast te stellen, nee, daarvoor is het te weinig.
Bovendien hebben we het hier over het Koninklijk Huis. Dat is wel een aparte categorie.
Uit eigen ervaring kan ik melden dat óók leden van het Koninklijk Huis verplaatst worden als de plek waar zij liggen nodig is voor iemand anders.
In 2000 lag prins Bernhard in het UMC te Utrecht op de IC (op een aparte kamer). Mijn echtgenoot was na een zwaar ongeluk en langdurige operatie in dusdanig slechte conditie dat hij de IC plek harder nodig had. Prins Bernhard is daarop naar een ander deel van de IC verplaatst.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Het zou me verbazen als de (voormalige) koningin niet anders werd behandeld als iemand van het volk.
en dat is dan, wat mij betreft, nog Prima ook

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

konijntreb schreef:Princes Beatrix is gevallen en heeft daarbij het jukbeen gebroken, ze is meteen geopereerd. Wij wensen haar beterschap. Mijn schoonmoeder heeft ook bij een val haar jukbeen gebroken en kreeg bij de EHBO van het VieCuri Medisch Centrum te Venlo te horen dat ze zich niet moest aanstellen. Men was wel bereid om foto’s te maken maar, ze werd bij voorbaat al, zonder enig onderzoek huiswaarts gezonden. Na de röntgen zijn we met haar naar Maasziekenhuis in Boxmeer gegaan. Hier werden de foto’s van Venlo opgevraagd en een medisch onderzoek uitgevoerd, waarbij de fractuur werd vastgesteld. Ze werd opgenomen in het ziekenhuis maar, er was echter geen tijd om te opereren en ze kwam op de wachtlijst. Na drie dagen kon ze alsnog in Venlo geopereerd worden. Het verschil tussen bekend en vermogend en gewoon een nummer.
Ik snap dat in je emotie je wilt dat je schoonmoeder meteen een heel team van top-chirurgen aan het bed krijgt, en direct geopereerd wordt. Echter is het zo in Nederland dat de artsen bepalen wie eerst gaan, op basis van objectieve medische feiten. Feiten die jij als leek niet kan beoordelen.

Bij mijn vader op de kamer lag een zeer vermogend man bij te komen van een identieke prostaatoperatie als mijn vader, maar die had er 3 maanden op moeten wachten, terwijl mijn vader op medische gronden dus eerder geholpen werd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:
kuklos schreef: Zou Gerard Joling ook een voorkeursbehandeling krijgen?
Alleen bij haaruitval
Nee hoor, ook bij de operatie stembanden: wed ook onmiddellijk gedaan. Mij maakt het niet uit of eerst zijn haar word geïmplanteerd: moet ie toch zelf betalen.

@konijntreb, waarom zou je je druk maken dat Prinses Beatrix gelijk word geopereerd; ze is immers niet de enige van de Royals. Trouwens, wat er geschreven word over de verplaatsing van Prins Bernhard destijds: ook enige jaren geleden meegemaakt dat in Bronovo Prins Constantijn een operatie moest ondergaan maar dat er een spoedje tussenkwam en hij naar ander ziekenhuis werd gebracht. WA en Maxima kwamen op bezoek, maar die gingen (zeker door kortsluiting berichtgeving) onverrichter zaken naar ander ziekenhuis. Was op afdeling orthopedie.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik ben niet bekend met een voorkeursregeling, wel is het zo dat de beveiliging van die mensen echt heel moeilijk is.

Ze kunnen niet zomaar overal liggen omdat zij anders beveiligd moeten worden dan anderen en dat is nogal een gedoe, dus wellicht is dat de reden dat het lijkt of zij anders behandeld worden.

Isabel

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt (of zelfs maar gehoord) dat mensen die iets gebroken hebben niet direct behandeld worden. Ik heb al heel wat gevallen meegemaakt via de EHBO activiteiten bij diverse sportclubs en alle keren dat men naar het ziekenhuis moest werden de slachtoffers direct behandeld.

Dat de schoonmoeder van TS niet direct behandeld werd heeft eerder met incompetent personeel die de ernst van de zaak onderschatte (of juist heel competent personeel dat de ernst van de zaak in de juiste proporties zag), dan met een bepaald beleid. En verder is de ene breuk de andere niet....

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Tja, de meeste van ons, hebben in de verkeerde wieg gelegen, die van het gewone volk, maar laten we daar maar blij om zijn, ik zou niet willen ruilen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Tja, de meeste van ons, hebben in de verkeerde wieg gelegen, die van het gewone volk, maar laten we daar maar blij om zijn, ik zou niet willen ruilen.
Denk inderdaad dat er niet veel zouden willen ruilen, ik in ieder ook niet, alle "glamour en geld" ten spijt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

konijntreb schreef:Ik begrijp dat er prioriteiten zijn bij de operatie, maar ze worden meteen serieus geholpen en niet eerst zonder onderzoek naar huis gestuurd. Het enige wat men in Venlo wilde doen was foto's maken. De beslissing ga daarna maar weer naar huis was al genomen bij binnenkomst. Mijn schoonmoeder was een dag eerder ontslagen uit het ziekenhuis in Venlo, na een opname vanwege duizelingen. De arts kon, ondanks bloedafwijkingen, nog geen oorzaak vinden. Hij vond dat ze lang genoeg in het ziekenhuis had gelegen en genoeg zelfredzaam was en dat onderzoeken ook poliklinisch konden.
En omdat het je/jullie niet bevalt, is deze medische beslissing automatisch slecht? Dat is aan de arts in kwestie, en er zijn hierboven al genoeg valide redenen/omstandigheden genoemd waardoor dit zo is gegaan.

Gesloten