LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag: mag CZ dit doen?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Peter@
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 15:53

Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Peter@ »

Beste allemaal,

Misschien is er onder jullie iemand die dit weet: volgens CZ mogen zij de premie van een aanvullende verzekering (die voor Jongeren, in mijn geval) met 25 % verhogen als ik hem wil afsluiten, terwijl ik mijn basisverzekering bij een andere verzekeraar heb...

Is dit geoorloofd?

Volgens mij bevordert het de vrijheid van keuze die ik in deze zou hebben, niet echt... :roll:

Wie weet hier meer over?

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Mij zijn geen verzekeraars bekend, die "losse" AV's afsluiten tegen het normale tarief. Het meldpunt "last van veranderingen in de zorg" van de NPCF kan u er meer over vertellen (030-2916777), ook via internet. Dit staat ook in de polisvoorwaarden van de verzekeraars. Soms staat er gewoon dat ze geen losse AV's afsluiten, soms staat er dat er een opslag op de premie komt, als de basisverzekering bij een andere verzekeraar wordt ondergebracht.
In de politiek is gediscussieerd over dit punt. Men had dit probleem voorzien. Er is bedacht dat het geen eis mag zijn om beide bij dezelfde verzekeraar af te sluiten. De verzekeraars hebben dit op deze manier opgelost.
Mijn conclusie: sluit alleen een AV als je zeker weet dat je er een beroep op zal doen. Zolang je jong en gezond bent, wordt je ook later geaccepteerd. Mocht je niet meer geaccepteerd worden, dan heb je pech. Maar het is niet heel ernstig, aangezien de grootste risico's gedekt worden door de basis. Laat je niet gek maken door de AV's!

Jan-E
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2005 23:24

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Jan-E »

De Friesland biedt wel losse Aanvullende Verzekeringen tegen het normale tarief. En wat de tandartsverzekeringen betreft zelfs tot 1 mei zonder selectie. Zie dit bericht op www.zorgwet.info

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Jan-E, wij doen dat ook, losse AV's (alleen maakt Delta Lloyd daar geen reclame mee!!)

Overigens mag dat wel wat CZ doet volgens mij!

Jan-E
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2005 23:24

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Jan-E »

Ladasyroste: jemmer voor jullie, want dat is nu net het beleg op jullie boterham met tevredenheid :wink:

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

beleg op jullie boterham
Ach Jan, dan eten we toch meer hagelslag :) Misschien heb ik morgen wel een grote verrassing...... en wordt het toch rosbief :?: :!:

Let morgen maar goed op de media :wink:

Jan-E
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2005 23:24

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Jan-E »

Let morgen maar goed op de media :wink:
Vertel! Ik heb alle media afgestruind, maar het enige dat ik kon vinden was dat Delta Lloyd en OHRA nog niet mogen beginnen met hun gezondheidscheck.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Delta Loyd en Ohra? Dat is een hap.

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Vertel!
Lees dit bericht en verzin dan via wie die DL aanbieding loopt :wink:

http://www.zorgpolis2006.nl/app/zorgpol ... ersbericht

Jan-E
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2005 23:24

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Jan-E »

Wat hebben die jongens dat persbericht goed verborgen weten te houden! Maar hun PR was altijd al niet zo best. Met een beetje geluk sijpelde het nieuws over het VVZ naar buiten via Tubantia.
Laatst gewijzigd door Jan-E op 13 jan 2006 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Jan-E,

Het staat ook op anbo.nl en op sho-nh.nl. Ik kan je vertellen dat inmiddels de pl.. is uitgebroken bij DL die zich realiseren dat ze met ons collectief een foutje hebben gemaakt omdat ze dachten dat het wel zou meevallen. We nemen inmiddels 25% van de totale producte voor onze rekening!

Denk overigens dat het persbericht morgen wel i wat landelijke media zal staan, we zullen wel zien!

Overigens is er maandag een gesprek met het VVZ en de NMA over de praktijken in collectiviteitsland. Je begrijpt dat ik die VVZ wel een beetje inkijk geef!

Als je meer sappige details wilt weten over andere maatschappijen dan kan je me bereiken via het info formulier op onze site, kunnen we eens een leuke boom opzetten!

Jan-E
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2005 23:24

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Jan-E »

sho-nh.nl ?? Die hele website bestaat niet eens. Geen wonder dat het persbericht geen verspreiding heeft gevonden :wink:

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

oops, is sbo-nh.nl :oops:

Jan-E
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2005 23:24

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Jan-E »

Hmm. 9 minuten na mijn bericht van 21:30 werd het Tubantia artikel inderdaad door Paula Pieters op het MAX forum geplaatst.

Jan-E
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2005 23:24

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Jan-E »

Denk overigens dat het persbericht morgen wel in wat landelijke media zal staan, we zullen wel zien!
Ik heb in de landelijke media niets gezien over de VVZ-deal. Jij wel? Die PR van die jongens moet echt beter. Er is meer dan Tubantia tussen hemel en aarde :wink:

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Valt mij ook een beetje tegen. Gelukkig stromen de aanvragen wel binnen :wink:

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Ik heb in de landelijke media niets gezien over de VVZ-deal
Afgelopen zaterdag, financiele telegraaf, blz 35, rechtsonder! Ik geef het toe, is geen voorpagina maar wel landelijk :wink:

Jan-E
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2005 23:24

Re: Vraag: mag CZ dit doen?

Ongelezen bericht door Jan-E »

Nota bene in een overgebleven hoekje op zo'n pagina met allerlei koersen. Ik zeg toch: die PR van het VVZ kan veel beter.

Gesloten