LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag voor Vroem

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Linda Wang
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2012 17:19

Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door Linda Wang »

Beste Vroem,

Ben oprecht geïnteresseerd in uw mening. Vanochtend ben ik bij mijn tandarts geweest. Ik heb 2 jaar geleden een brug laten plaatsen. Een kies kon niet worden gered, 2 omliggende kiezen waren niet zo erg goed. Ik heb een brug gekregen. Deze is tot 2x toe gebroken. Waarschijnlijk bijt ik op mijn brug. Heb ik tot 2x toe vervangen gekregen. Prima tandarts dus. Nu heb ik een extra stevige en een plaatje voor 's nachts. Helaas heeft ook deze brug weer losgelaten, maar deze keer is de situatie ernstiger. Onder de brug is een stukje van mijn kies afgebroken. Onvoldoende houvast voor een brug nu. Advies: neem 2/3 implantaten. Ik kan dat niet betalen. Ik kan ook geen auto van 6000 Euro betalen. Lenen is geen optie. Ik kan geen extra bedragen in de maand betalen. Dus ga ik zoeken en kom bij Tandcorrect. Het toeval dat ik een zeer intelligente, Turkse vriendin heb die me wil adviseren en eventueel wil bijstaan. Ziet u dan behandeling zitten. Uiteraard wil ik ook advies van mijn eigen tandarts en eventueel het behandelplan. Uw advies over te gebruiken composiet etc. wil ik ook graag meenemen en vragen. Hoop dat u snel kunt reageren. Want ik hou er niet van om met een gat van 3 kiezen rond te lopen. Hou van een verzorgd uiterlijk en gebit. Mvg Linda

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door vroem »

als die brug zo herhaaldelijk verloren is gegaan door overbelasting, ik neem dan aan knarsen, zou ik niets doen totdat de oorzaak onder controle is. Dit lijkt mij overigens een zaak dan voor een CBT, de kunnen wellicht ook een machtgingsaanvraag voor implantaten voor elkaar krijgen. Als knarsen zo heftig is dat wortels breken, breken implantaten of op zijn minst de kronen erop ook. dus eerst oorzaak aanpakken.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door vroem »

en weet je al wat het gaat worden?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@vroem

mag ik je ook wat vragen?als je geen zin hebt,laat dan maar.
ik moet een appaexresectie laten doen op de 22 en de 23(voor andere mensen hoektand en tand ernaast)
de ene is 2 x kanaal in gegaan en 3x gaat niet werken dus willen ze nu dat ik naar de kaak ga..maar de andere vertrouwen ze ook niet die is ook al 2x gedaaan en weten niet zeker of het wel vandaan komt vanwaar ik aangeef dus voor de zekerheid die ook omdat ze op de foto een verdacht vlekje zien...
wel ja maak het uit :D
nu de vraag....heb een hele grote fout gemaakt om ff op het internet te gaan kijken..had ik niet moeten doen :oops:
de ene gild het uit van de pijn,ze hebben het over dat het open gaat en dan gaan ze nog een keer verdoven?
en beitelen??? :roll:
maak niet uit,mar zou graag willen weten wat het nou echt inhoud,want tandarts zei alleen maar klinkt enger als dat het is..
die noemde het een curretage ik zat m aan te kijken van...uh kom voor mijn gebit... :oops:
ik weet dat het opengaat..maar gaat het aan de voorkant open?
zijn het veel hechtingen?
ik ben nooit bang heb al zoveel gehad,dat wil hje niet weten,maar na het gelezen te hebebn de verhalen...wil ik gewoon weten wat me nou te wachten staat,zodat ik weet hoe en wat..klaar uit..pijnlijk oke?maar dan weet ik wat er gaat gebeuren,jij als tandarts weet toch wel wat het inhoud?
zou je me willen antwoorden alstublieft??? :oops: :oops: :oops:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door manondoris »

gatver rozenmarijntje :? leve de verdoving en heel veel sterkte en succes !

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hhahahha ja bedankt... :oops: :lol: ik kan er om lachen hoor...
ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben...dat het geen verrassing is ...
ik weet wel dat het een kanaalbehandeling via de andere kant,de wortel kant zeg maar...
maar wil weten of de horrorverhalen waar zijn :lol:

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Ik heb daar best zin in hoor, op zo`n vraag antwoorden, ook al heeft TS blijkbaar geen fatsoen om zelfs maar even dank je wel te zeggen, ook al is het antwoord misschien niet helemaal wat de bedoeling is of zo, vraag mij af wat iemand beweegt vragen te stellen en er dan vervolgens zo mee om te gaan. Maar ik ben professioneel genoeg daarover heen te stappen.
Een apex resectie is voor de kaakchirurg net zo`n behandeling als het vullen van een gaatje voor de tandarts. Op deze plek ook prima te verdoven, en dat het er 2 of 1 betreft maak voor zwaarte behandeling op deze plek niet uit. Wil je het echt weten? in principe maken ze een klein flapje in het tandvlees, maken ter hoogte van de wortelpunt een gaatje door het bot om ontstekingsweefsel rond de wortelpunt weg te halen (waarschijnlijk ingekapseld waardoor het niet weggewerkt kan worden door het lichaam zelf) en als daar aanleiding toe is halen ze ook een klein stukje wortelpunt weg als de kans groot is dat daar kleine niet te vullen kanaaltjes met dood weefsel (en dus bacteriën) kunnen achterblijven.
Napijn wordt bij een dergelijke ingreep voornamelijk veroorzaakt doordat er in het bot gewerkt wordt, en meestal komt er enige dagen een zwelling van de zachte weefsels (tandvlees, lip) door de ingreep. Meestal hoe korter en sneller de ingreep dan ook minder last achteraf. Zwelling is te beperken door te koelen, als het goed is krijg je van de kaakchirurg ook netjes een aantal do`s en don`ts te horen en hopelijk zelfs op papier.

Niet gek laten maken door anderen, op internet hoor/lees je alleen de slechte gevallen, slechts zelden dat mensen de moeite nemen positieve ervaringen te melden (helaas...) die verhalen is echt een minderheid, in de meerderheid van de gevallen is het een behandeling waar je vrij snel geen last meer van hebt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@vroem

dank je wel!!
kijk nu weet ik waar ik aan toe ben,ja weet je wat ik al schreef,heb al zoveel gehad en ook veel complicaties.
ook naar zo'n speciale man geweest endotoloog?weet niet meer precies hoe hij heet...
kronen,alles is zo dood als een pier,kiezen getrokken,daarna vaak ontsteken dus daar ben ik idd erg vatbaar voor dat zal ik wel even melden voor de zekerheid..
dus ben wel wat gewend,alleen als je dan ff wat leest op internet...ja idd..geen strak plan geweest,
natuurlijk ervaart iedereen altijd alles anders,waar de ene heel erg bang is voor een gaatje draaid de ander zijn hand niet voor om.
ben ook niet echt bang! maar als je niet weet hoe en wat...

maken ze het aan de voorkant open?
ja,flink koelen dus,nou koelzakken zat ,die gebruik ik hier altijd (voor andere delen van het lichaam na operaties :D )dus dat komt goed.
pijnstilling heb ik al veel voor andere lichamelijke doeleinden :D meer kan er niet bij...dus het komt wel goed,ja botpijn zal ik dan wel voelen want dat is een pinn die haast niet te onderdrukken is...nou ja..prima we zien het wel..
ik had al even uitstel van executie,moest eigenlijk morgen...helaas moest manlief ineens op zakenreis en die wil me graag zelf brengen ....
dus nu eind maart...maar de mnd is zo voorbij ihihiihih

nogmaals dank je wel,heb je al eerder eens wat gevraagd en ik ben altijd zeer dankbaar als ik geholpen wordt!!(dat ging toen ook over deze tand,dus kan je nagaan hoe lang het al loopt,heb niet echt pijn,beetje irritant..als je bloed hard stroomt dan voel je het kloppen maar niet pijnlijk weet niet hoe ik het uit moet leggen)maar moet wat gebeuren,simpel..enne kunst is nog niet nodig... :D
nou ja in zoverre...dat er wel kronen op gaan ,de hele voorrij...maar eers moet alles oke zijn...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door Emmy75 »

vroem schreef:Zwelling is te beperken door te koelen,
Lees ik hier een excuus om een ijsje te eten op doktersadvies :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja lekker raketjes ofzo...en dan lekker kwijlen omdat je een dikke giegel hebt :lol: :lol: :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:ja lekker raketjes ofzo...en dan lekker kwijlen omdat je een dikke giegel hebt :lol: :lol: :lol:
Op doktersadvies smaken die ijsjes een stuk beter.. :lol:

Ik ken iemand die als kind eens keihard op zijn kin viel, hij beet nog net niet zijn hele tong af maar was er met een paar tanden wel dwars doorheen gegaan. Doktersadvies: ijsjes eten tegen de zwelling. De ijsjes kwamen hem al snel de neus uit...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja toen ik op mijn 24ste aan mijn keelamandelen geholpen werd ook...nou ijswater en waterijsjes heb je snel gezien als het moet!!!
toen lag in nog een wk in het ziekenhuis,werd je snachts nog wakker gemaakt ook voor een ijsje..is dat wat...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@vroem

behandeling viel mee..... :oops: hij bleef verdoven..
maar nu de napijn...koelen,koelen en pijnstillers heb wel kuurtje gehad omdat ik erg onstekingsgevoelig ben.
maar ben nerveus geweest voor niks eigenlijk....

bedankt voor je voorlichting was idd zo gedaan..half uurtje ..

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door manondoris »

beterschap rozemarijntje !

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Beterschap Rozemarijntje.

@ Vroem daar heb je 100% gelijk in.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

dank je wel..

ff geen zin verder,wang is dik ,kan niet eten..nou ja goed voor de lijn :wink: dus maar lekker koelen.

nou vroem er zijn nog altijd mensn die je dankbaar zijn!!!

o ja vroem de wortel punten waren idd bij allebei goed ontstoken,stukje ervan afgehaald bij allebei en ..iets van dopjes?erop gezet zodat het voor altijd dicht is...

idd van alles meegekregen,koelzakje gelijk,folder met wat te doen etc..zelf vertelde hij het ook.
die man die bleef praten ook tijdens de ingreep ihihi alles wat hij deed,wel netjes!!!
en idd een hele dikke wang nu,zo tot het oog zeg maar hoop niet dat hjij morgen blauw is..leuk 8) zonnenbril maar op ihihihi,nou kan lachen...niet in het echtd at doet zeer... :lol:

Jongeman
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2012 12:12

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door Jongeman »

Vanwege een drugsprobleem en schuldensituatie een aantal jaar niet naar de tandarts geweest, na een helder moment besloten dat mijn leven zo niet verder kon en gestopt met blowen en cocaïne, schulden aangepakt en nog steeds bezig om deze af te betalen (was +/- € 18.500,- feb 2012, nu € 9.728,49 op 21 dec 2012) Omdat er een kies grotendeels was afgebroken en mijn spalkje aan de bovenkaak los was geraakt gaan zoeken op internet naar adressen voor goedkope mondrenovatie om al het achterstallige onderhoud in te halen en de schade te herstellen van 6 jaar ellende. via internet uitgekomen bij Tandcorrect te Delft

Er is op dit forum e.e.a. geschreven over Tandcorrect te Delft. Hieronder mijn ervaring

Via de website ingeschreven voor een gratis vooronderzoek. Na 10 dagen maar eens gebeld of ze de aanmelding hadden ontvangen i.v.m. uitblijven reactie. Ja alles was ontvangen, bevestiging zou volgen. Vervolgens maar weer een paar dagen afgewacht, geen reactie. Wederom gemaild met de vraag of ik welkom was ja/nee. na een paar dagen maar weer eens gebeld, ja ik was welkom. (hier begon mijn slechte gevoel al te groeien vanwege de zwaar moeizame communicatie met dit bedrijf)

Op 13 oktober j.l. op de gratis vooronderzoekendag geweest. Foto laten maken en behandeld door een Engels sprekende Turkse tandarts. Advies: 1 x implantaat om de overleden kies te vervangen, 2 x wortelkanaalbeh, 3 gaatjes, 1 x spalkje vastzetten. 1 x kroon

Na dit advies gevraagd of het implantaat echt noodzakelijk is gezien het kostenplaatje, Ja dat was zeker het geval want een brug kon vanwege 1001 redenen het probleem niet verhelpen. Gezien het feit dat ik geen tandarts ben uitgegaan van een deskundig advies.

Bij dit gratis vooronderzoek zit inbegrepen een gratis offerte met tandartscodes. Na mijn behandeling zou deze binnen 1 week worden toegezonden zodat ik bij de zorgverzekering kon nagaan wat er wel/niet vergoed zou worden. even snel uit het hoofd gerekend door de beste man: € 2100,- excl. reis en verblijfskosten naar Turkije. Vol goede moed naar huis omdat ik angst had voor een kostenplaatje van meerdere duizenden euro's wat gelukkig mee leek te vallen.

Netjes een week gewacht, geen offerte.... gemaild op 25 oktober, geen reactie. gemaild op 6 november en gemaild op 19 november..... U raadt het misschien al, GEEN REACTIE! 0,0 respons.

Uiteindelijk tegen beter weten in naar een tandarts in mijn woonplaats gebeld voor een afspraak omdat er gewoon iets aan gedaan moest worden. goed geholpen, direct een mail ontvangen met inschrijfformulier en een begeleidend telefoontje wat ik in moest sturen. Alles ingestuurd 2 dagen later een bevestiging ontvangen en weer 2 dagen later kon ik langskomen. Helemaal bang gemaakt door de vrienden van Tandcorrect in Delft dat dit alsnog duizenden euro's zou gaan kosten kom ik aan en begin met het uitleggen wat de diagnose van de Turkse tandarts was. Mijn tandarts reageerde geschokt en gaf aan dat de 2 wortelkanaalbehandelingen absoluut onnodig waren en het fabeltje over de dure noodzakelijke implantaat was tevens niet juist, een brug kon prima worden geplaatst en is ook voordeliger. Daarnaast was hij benieuwd waar de Turkse tandarts een kroon wilde gaan plaatsen in mijn mond omdat hij nergens maar dan ook nergens aanleiding zag om een kroon te moeten plaatsen op mijn tanden/kiezen. Kostenplaatje op laten maken, € 650,- excl. Brug. Tandarts raadde mij aan om mijn aanvullende tandartsverzekering te verhogen in 2013 zodat de brug in 2013 geplaats kon worden en op deze wijze de kosten binnen de verzekering zouden vallen. totale premie Tandartsverzekering 2013 € 360,- waarmee ik voor 100% tot € 850,- ben verzekerd. Inmiddels op 19 december jl. De gaatjes laten vullen, tandsteen laten verwijderen en spalkje vast laten zetten. in januari terug voor de extractie van mijn overleden kies, en het aanmeten van de brug.

Ontzettende tevreden over mijn Nederlandse tandarts welke tot in detail heeft meegedacht en geadviseerd om de kosten i.v.m. mijn financiele situatie zo voordelig mogelijk te spreiden. Een gedegen advies en goede voorlichting. Ik heb nu al 2 dagen geen kloppende pijn meer, geen last van het verschil van koude en warme dranken. nu enkel het esthetische probleem van de overleden/afgebroken kies laten verhelpen half januari en dan kan ik er weer tegenaan!

[ongefundeerde berichten verwijderd door de Moderator]

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door bprosman »

en nog steeds bezig om deze af te betalen (was +/- € 18.500,- feb 2012, nu € 9.728,49 op 21 dec 2012)
Knap !, en dat meen ik echt !!!!!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door sjoegel »

en nog steeds bezig om deze af te betalen (was +/- € 18.500,- feb 2012, nu € 9.728,49 op 21 dec 2012)

Knap !, en dat meen ik echt !!!!!
Dit is eens een positief verhaal, complimenten voor je inzet !

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vraag voor Vroem

Ongelezen bericht door tenormin »

sjoegel schreef:
en nog steeds bezig om deze af te betalen (was +/- € 18.500,- feb 2012, nu € 9.728,49 op 21 dec 2012)

Knap !, en dat meen ik echt !!!!!
Dit is eens een positief verhaal, complimenten voor je inzet !
Fantastisch verhaal, vooral het afkicken van je probleem neem ik met een diepe zwaai mijn hoed af voor je, evenzo met je schuldaflossing, chapeau en dat je weer voluit kunt lachen dank zij een nu goed onderhouden gebit: een heel positief 2013 gewenst, hoor.

Gesloten