LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing: oplichters bij ziekenhuizen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Isabel1

waarschuwing: oplichters bij ziekenhuizen

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Iedereen: hier even een waarschuwing,

ik heb het zelf niet gezien maar van collegas gehoord:

er schijnen mensen in de buurt van ziekenhuizen rond te lopen die claimen van een verzekering te zijn (zekerheid en zorg) en mensen aansmeren een contract te tekenen. Zij claimen dingen te vergoeden die niet in het basis pakket zitten zonder aanvullende verzekering.
Zij blijken echter helemaal geen verzekering te zijn en het contract wat je tekent daar staat alleen in dat je hen geld geeft.
Bij ons heeft de beveiliging deze mensen verwijderd en de politie is geweest, politie zei dat ze dit op meer plekken gezien hadden.

Ik weet dat er wel eens mensen op het forum komen die moeite hebben met de zorgkosten te kunnen betalen: trap hier dus niet in.

isabel

sjoegel

Re: waarschuwing: oplichters bij ziekenhuizen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sorry maar als je hier intrapt sta je waarschijnelijk al onder curatele. :lol:

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Isabel

Bedankt voor de waarschuwing,zolang mensen in nog stommere dingen trappen...
Kan ik me voorstellen dat er mensen intrappen...

Goed dat je het neerzet!

Isabel1

Sorry maar als je hier intrapt sta je waarschijnelijk al onder curatele.
nou,dat zou kunnen en ik weet ook niet of er feitelijk iemand ingetrapt is.

Maar dan nog, een gewaarschuwd mens telt wel voor 2. daarnaast, je zult maar oud en moe zijn, net een slecht nieuws gesprek hebben gehad en je zit een kopje koffie te drinken en iemand komt met je praten die zegt: 'nou dure grap hoor, kun jij dat betalen, kunnen je kinderen dat betalen???" (let wel, deze mensen waren IN het ziekenhuis) en veel mensen zijn ontdaan,verward, onder medicatie en denken dat iedere man in het ziekenhuis een dokter is.

domme keuzes zijn natuurlijk niet slim, (over cirkel redeneringen gesproken) maar iedereen kan die maken. En de kans dat je die maakt wordt een stuk groter als je ofwel ziek en niet helemaal bij bent ofwel emotioneel bent omdat je net een moeilijk gesprek gehad hebt.

Ik weet niet of het zo gegaan is, maar dan nog, iedereen kan een fout maken, dus daarom de waarschuwing

daarnaast vind ik het belangrijk dat mensen niet door een stelletje oplichters opeens aan het twijfelen gaan of zich dingen in het hoofd halen die op dat moment niet relevant zijn. Natuurlijk moet je over geld nadenken maar niet over de dingen die een oplichter zegt.\

Verder, ongeacht hoe dom mensen wel of niet zijn, ik vind het schandalig!
isabel

rozemarijntje

Idd!!

Isabel1

dat is dus ook wat ik zo verontrustend vind, die mensen waren in de cafetaria.

als iemand buiten je aanspreekt dan denk je nog: wat een idioot. maar binnen denken mensen ook heel snel dat iemand bij het ziekenhuis hoort, zeker als ze emotioneel zijn en niet helemaal helder.

maar goed sjoegel heeft gelijk: het is niet slim. Maar dan nog, mensen maken vaak domme keuzes onder gekke omstandigheden.

isabel

rozemarijntje

Vind het te triest voor woorden....echt waar.
Dan heb je geen hart in je donder als je zo mensen kan....kan daar erg boos over woorden..

Gewaarschuwd mens telt voor twee!!!

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Dus die lopen buiten het ziekenhuis en komen binnen in cafetaria gedeelte. 't Is toch te zot voor woorden. Zijn ze (wat je gehoord hebt) gewoon gekleed of dragen ze ook nog een doktersjas? Is eigenlijk iets wat je aan een krant moet doorgeven; hebben voor zo'n handelwijze best wel een plek over op de voorpagina. Lees vaak waarschuwing voor (vooral) ouderen om daar en daar op te letten. Een "jakkes" verhaal.

Isabel1

nou ze waren niet als arts gekleed, maar wel netjes, in pak dus, en ze waren in de cafetaria, in de lobbies (we hebben er verschillende) en liepen gewoon een beetje in het rond.

ik ben blij dat beveiliging ze naar buiten gebracht heeft en dat de politie ingeschakeld is (beetje te laat want ze waren al weg) maar dan nog, politie weet ervan. (niet dat dat nu helpt)

maar in elk geval: opletten dus

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Isabel1 schreef:
ik heb het zelf niet gezien maar van collegas gehoord:

er schijnen mensen...
Onderwerpen die zo beginnen kunnen eigenlijk gelijk het putje in....

Isabel1

vind je? ik vind dat als ik op mijn werk kom en de politie is daar omdat die door mijn collegas gebeld zijn en ik hoor het verhaal aan dat zij aan de politie vertellen dat toch wel iets wat een beetje verder gaat dan 'ik heb ooit een keer van iemand gehoord dat...".

maar ik snap je punt natuurlijk wel.

isabel

Gesloten