LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WMO

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Bamboe-Bamboe

WMO

Ongelezen bericht door Bamboe-Bamboe »

Doordat ik rolstoel afhankelijk ben geworden moet ik verhuizen naar een aangepaste woning. Nu is deze woning deels aangepast en wordt nu verder aangepast voor mij.

Nu is het wel zo dat de woning enorm uitgeleefd is, ziet er echt niet uit. Zo ook de tuin niet.

Val een tuin ook onder de wet van de wmo? Want deze dient ook rolstoeltoegankelijk gemaakt te worden, wat ook weer flinke kosten met zich meebrengt?

Alvast bedankt voor jullie reacites

rollertje

Re: WMO

Ongelezen bericht door rollertje »

Ook ik ben rolstoelafhankelijk. Wij moesten de kosten van de tuin zelf betalen.Die viel in onze gemeente niet onder de WMO. Elke gemeente kan, tot op zekere hoogte, zelf beslissen welke kosten ze wel of niet vergoeden op dit gebied.

ChaWe

Ongelezen bericht door ChaWe »

Ik denk dat de tuin zelf niet onder het WMO valt, het pad naar de woning toe denk ik weer wel.
Onze tuin was ook een zooitje, maar het pad(de toegangelijkheid naar de woning) was perfect.
Misschien even je consulent(e) bij het WMO bellen en vragen hoe of wat,neem aan dat hij/zij je daar het beste antwoord op kan geven.

Bamboe-Bamboe

Ongelezen bericht door Bamboe-Bamboe »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga zelf even de wmo wet doorspitten.

Aan de wmo consulente hier heb ik niks :wink: die doet net alsof ze t uit eigen zak moet betalen.

Gesloten