LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

worden we belazerd met de nominale premies?

ja! van 9,95 naar 82,50 is te gek voor woorden!
41
72%
nee! onze politici zullen wel weten wat goed is voor ons.
8
14%
ergens tussenin
8
14%
 
Totaal aantal stemmen: 57

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Ongelezen bericht door SJZ »

Rekenen kun je niet, want je bent vergeten mee te rekenen dat de AWBZ-premie met 1,15% omlaag gaat en dat de ZFW-WN premie verdwijnt. Voor iemand met het minimumloon is dat netto toch een vooruitgang van 33 euro. Een alleenstaande met het minimum krijgt ook nog 33,50 zorgtoeslag.

En volgens mij was de premie bij Anderzorg geen 9,95 maar 19,95 (maar dat kan ik nergens nazoeken).

Dus je betaalt meer aan nomimale premie: 82,50 - 19,95 = 62,55

En je betaalt minder via je salaris: 33

En je krijgt aan zorgtoeslag: 33,50

Per saldo ga je er dus op vooruit als je het minimumloon verdient: 3,95

Hoe het zit met uitkeringstrekkers zoals jij weet ik niet

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Meneer Venantius is heel goed in het goochelen met cijfers, maar volgens mij klopt er geen moer van. De redenering van SJZ klinkt mij een stuk geloofwaardiger in de oren.

Venantius was toch dezelfde persoon die vond dat mensen maar een torenhoge huur moesten gaan betalen in plaats van de prijzen betaalbaar te houden?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Beste Venantius, ik kan heel wel beoordelen wat het stelsel betekent voor kleine zelfstandigen, ik slaap er iedere nacht mee, alleen maakt die wel wat winst.

In het meest ongunstige geval betaalt een alleenstaande zelfstandige die geen winst maakt 82,50 X 12 -403 = 587 per jaar, ofwel bijna 49 euro per maand. Jij vergeet de zorgtoeslag.
In het huidige systeem zou zo'n zelfstandige 19,95 per maand betalen (die 9,95 zit jij zelf te verzinnen).
Dat is inderdaad een toename van 145%. Maar zeg nou toch zelf: voor 49 euro in de maand gezondheidszorg krijgen die ongeveer 200 tot 300 per persoon per maand kost, dat is een koopje. De echte zelfstandige zal hier helemaal niet over zeuren. Een paar jaar geleden was zo iemand nog verplicht particulier verzekerd, weet je wel wat een particuliere polis kost? Juist de zelfstandigen waren heel boos toen het ziekenfonds voor zelfstandigen werd ingevoerd.

Hier nog effe de bron waaruit blijkt dat je zit te liegen over de premie in 2004
http://www.rensen.nl/verzekering/nominaal.htm

Verder klopt het niet dat dezelfde dienstverlening wordt aangeboden, want in de nieuwe zaken zitten diensten die tot en met 2005 door de AWBZ vergoed werden, en nu door de zorgverzekeraars. Dus krijg je meer diensten.

Ook jouw gedachtenkronkel dat je de verlaging / afschaffing van de awbz/zfw-wn premie niet mee moet rekenen is heel raar. De overheid verlaagt / schaft deze premies af, en betaalt dus minder aan de zorgverzekeraars, die dus meer aan de verzekerde moeten gaan vragen.

Stel dat de regering alle premies via het inkomen afschaft en tegen de zorgverzekeraars zegt: die 1.500 euro (of zo) die u nu jaarlijks krijgt per verzekerd, die krijgt u volgend jaar niet meer, gaat u die maar bij de verzekerden halen, dan moet toch echt de prijs omhoog zonder dat de zorgverzekeraar er beter van wordt.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door SJZ »

En ook de stelling dat ik uitkerigstrekker zou zijn etc.
Op dit forum heb je zelf verteld dat je een uitkering van het UWV hebt! Of had je dat toen ook al gelogen?

Zal ik je geheugen even opfrissen?
venantius
Geplaatst op 04 Mrt 2005 04:18 door venantius
--------------------------------------------------------------------------------
Ik en vele anderen, hebben een uitkering van UWV.
Dit heb jij zelf geplaatst op 4 maart jl. Alleen, op 16 mei heb je dat bericht weer verwijderd. Het stond in de topic http://forum.trosradar.nl/forum/viewtop ... 08&start=0
waarin jij liep te z**ken dat je een postzegel van 39 cent moest plakken op de brieven aan het UWV.

Helaas voor jou heeft iemand anders op 9 mei jouw bericht gekopieerd en geplakt in de topic http://forum.trosradar.nl/forum/viewtop ... 50&start=0

En daar kun jij het niet meer weghalen!

Hoe zit het trouwens, ben je al over de frustratie heen dat je je uitkering pas krijgt als je 39 cent aan een postzegel uitgeeft?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door NAK »

Bij anderzorg WAS! de nominale ziekenfondspremie 1 jaar geleden per 31-12-2004 nog slechts Euro 9,95 per maand

Bij anderzorg, WORDT! de nominale premie per 1-1-2006 Euro 82,50
Wordt het eindelijk tijd dat je net zoveel gaat betalen als de rest van het volk. :lol:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door SJZ »

wel vind ik uw formuleringen in strijd met de gedragsregels van dit forum
Ik zie nergens in de gedragsregels staan dat het verboden is de waarheid te vertellen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door NAK »

de nominale premie bij anderzorg was 31-12-2004 nog 9,95
diezelfde nominale premie wordt 1-1-2006 dus f 82,50
dat is een factor 828 %
Bij mij is dat factor 729%

€ 82,50 - € 9,95 = € 72,55

€ 72,55 : 1% van € 9,95 =

€ 72,50 : € 0,095 = 729,14573= 729 %

Mooier kan ik niet rekenen....... wel beter

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Vroegah was alles beter.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door eeliane »

Als we nou met z'n allen wat minder/gezonder eten,minder drineken en roken en wat meer bewegen en niet voor elk wissewasje naar de arts rennen , wie weet gaan ooit de premies weer omlaag.
Zal wel bij een droom blijven... maar weet wel dat onze samenleving steeds ongezonder en duurder wordt...

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door SJZ »

maar daarmee is nog niet door verzekeraars en/of overheid uitgelegd,
Dat is hartstikke duidelijke uitgelegd. Dat jij het niet begrijpt ligt aan jou.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Mensen als Venantius willen het gewoon niet begrijpen en moeten ten koste van alles hun gelijk halen.....

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door zxc »

Geplaatst op 23 Dec 2005 15:16 door eeliane


--------------------------------------------------------------------------------

Als we nou met z'n allen wat minder/gezonder eten,minder drineken en roken en wat meer bewegen en niet voor elk wissewasje naar de arts rennen , wie weet gaan ooit de premies weer omlaag.
Zal wel bij een droom blijven... maar weet wel dat onze samenleving steeds ongezonder en duurder wordt...


lijkt me ook wel :roll: :roll: :roll:
(geloof niet meer in sprookjes)

doet de laatste jaren al zuiniger met energie!!!

verbruik minder, maar moet toch meer betalen
ra ra ra hoe kan dat
let op over 5 jaar is het niet meer te betalen de zorgverz.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Als ik de verhoging van de premie, de zorgtoeslag en de verhoging van mijn netto loon meereken ga ik er door het nieuwe zorgstelsel 6 euro per maand op vooruit. Daar kan ik niet van rentenieren, maar ik blijf zeker tevreden over het nieuwe stelsel. (eindelijk wordt ingevoerd wat de PvdA al 39 jaar wil).

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

(eindelijk wordt ingevoerd wat de PvdA al 39 jaar wil.
Alles best maar laten we aub nu niet de PvdA gaan verheerlijken, aslsof alles wat positief kan worden geïnterpreteerd opeens de verdienste zou zijn van die partij :evil:

Verder lig ook ik niet echt wakker van de veranderingen. Stilstand is achteruitgang en de hogere premies worden deels door andere fiscale maatregelen gecompenseerd.

Dat kosten op andere vlakken weer stijgen (energie of misschien woz etc) staat natuurlijk los van het zorgstelsel dat dus eigenlijk voor veel mensen een vooruitgang is :!:

Isania
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2006 10:01

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door Isania »

Wow,

Wat een leuke poll. Antwoord 2 is er voor de humoristen ????

Groetjes

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik blijf het gezeur over niets vinden. Evenals SJZ was en ben ik nog steeds tevreden over dit nieuwe stelsel. Dit hadden we jaren eerder moeten doen.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dilbert29,
Evenals SJZ was en ben ik nog steeds tevreden over dit nieuwe stelsel.
En dan is dat de meerderheid?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door SJZ »

De meerderheid? Ha ha, Dilbert en ik vormen samen de meerderheid van de Nederlandse bevolking, denk je dat serieus? Laat je nakijken op hersenbeschadigingen.

Nee, de echte meerderheid zit in het parlement. Dit stelsel is een oud PvdA idee (uit 1967), en het idee is in de jaren '90 overgenomen door het CDA. Die twee partijen samen vertegenwoordigen wel een meerderheid. (partijen als de SP en de VVD wilden juist die scheiding ziekenfonds/particulier handhaven).

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ,
Voor je weer reageerd, lees het antwoordt van Dilbert29.
Die heeft het over jullie twee.
En schelden is niet netjes, maar ik lees wel meer berichten van mensen die misschien van hun ouders wel een goede opvoeding hebben gehad, maar die niet toepassen, staat niet zo netjes in de richting van je opvoeders.

margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door margerietje »

SJZ schreef:Nee, de echte meerderheid zit in het parlement. Dit stelsel is een oud PvdA idee (uit 1967), en het idee is in de jaren '90 overgenomen door het CDA. Die twee partijen samen vertegenwoordigen wel een meerderheid. (partijen als de SP en de VVD wilden juist die scheiding ziekenfonds/particulier handhaven).
Het klopt inderdaad dat de PvdA dit stelsel wilde. Maar de manier waarop dit is ingevuld is zeker niet wat de PvdA wilde: die wilden de premie veel sterker van het inkomen laten afhangen.

Als je iets vertelt, vertel dan de hele waarheid, en vertel niet alleen de kant van de zaak die jou goed uitkomt!

Gesloten