LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wrat verwijderen huisarts

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
renshlem

Wrat verwijderen huisarts

Ongelezen bericht door renshlem »

Vanmiddag kwam ik bij de huisarts om een wrat op mijn vinger weg te laten halen. Ik had dit nog niet eerder laten doen, maar had zelf het idee dat dit d.m.v. bevriezing zou gebeuren. Bij de huisarts aangekomen kon ik direct mee de behandelkamer in en mocht ik plaatsnemen op het bed. Zonder haar handen te wassen nam zij een lepeltje uit de la en pakte mijn hand vast. "Dit kan even pijn doen" zei ze nog net. En vervolgens begon zij, zonder mij te vertellen wat er ging gebeuren, druk te zetten tegen mijn wrat. Ze lepelde hem van mijn vinger, wat erg pijnlijk was. Ze zei mij dat ik wel mocht schreeuwen, maar ik was verstijfd van verbazing over wat er allemaal gebeurde. Toen zij de wrat eraf gehaald had bloedde mijn vinger flink en dus pakte ze een gaasje. Zij drukte dit er met haar zweterige vingers tegenaan. Vervolgens draaide zij deze een paar keer om, waardoor ook de bebloede zijde en de kant die zijzelf in haar hand had in de wond gedrukt werden. Hierna pakte zij de vloeistof die normaal gebruikt wordt om de wrat te bevriezen. Met deze vloeistof drukte ze nog een aantal keren tegen de wond wat eveneens zeer pijnlijk was. Als laatste ging er een tweede gaasje met betadine zalf omheen wat ik er morgen af mag halen.

Al met al een erg nare ervaring. Het feit dat ze haar handen niet waste, mij niet vertelde wat er gebeuren ging, onhygiënisch met het gaasje omging en dat mij de optie tot plaatselijke verdoving ontnomen is maken dat ik hier niet graag nog een keer heenga.

Graag hoor ik ervaringen en meningen van anderen, want mijn inziens is dit geen professionele behandeling zoals je die van een huisarts kan verwachten.

Mvg,

Renshlem

crazyme

Re: Wrat verwijderen huisarts

Ongelezen bericht door crazyme »

Had u nog een rekening openstaan ? Die huisarts had vast een hekel aan u. :shock:

Kennelijk een huisarts van de oude stempel. Het uitleggen wat er gaat gebeuren is natuurlijk maar lastig. Dan komt de patiënt weer met vragen en zo krijg je de wachtkamer natuurlijk nooit leeg.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Soms kiezen huisartsen voor bevriezen, andere snijden het weg..
de vraagbij het wegsnijden is natuurlijk wat meer pijn doet, de verdoving of het ff snel wegsnijden. Overigens was de "vloeistof" denk ik een ontsmettend middel (alcohol) en niet een stof waarmee ze het normaal bevriezen.

renshlem

Pindakaaspotje schreef:Soms kiezen huisartsen voor bevriezen, andere snijden het weg..
de vraagbij het wegsnijden is natuurlijk wat meer pijn doet, de verdoving of het ff snel wegsnijden. Overigens was de "vloeistof" denk ik een ontsmettend middel (alcohol) en niet een stof waarmee ze het normaal bevriezen.
Het was zeker wel die vloeistof. Kan dit niet schadelijk zijn in een wond die open is?

Pindakaaspotje

renshlem schreef:
Pindakaaspotje schreef:Soms kiezen huisartsen voor bevriezen, andere snijden het weg..
Het was zeker wel die vloeistof. Kan dit niet schadelijk zijn in een wond die open is?
Klinkt erg vreemd... over het algemeen bevriezen ze het gewoon met vloeibare stikstof (-200 graden), op zich natuurlijk onschadelijk (al krijg je er brandwonden van, je "brandt tenslotte de wrat weg). Die vloeistof giet je alleen niet zo op je hand, dat doe je meestal met een watje dat je onderdompelt en daarmee de wrat bevriest.

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

Vloeibare stikstof komt uit een soort ketel. Kwam daar de vloeistof uit. Daarin dompelen ze een soort wattenstaaf en drukken die op de wrat. Dit kan ook heel erg pijnlijk zijn. Misschien zater er nog wrat resten een aan de snijranden?

Ik laat zoeits doon door de assistentes, die zijn hier veel handiger in.

aquino

Ongelezen bericht door aquino »

U moet maar zo denken vanmorgen had u nog een wrat en nu niet meer :mrgreen:

renshlem

Ja, het was inderdaad die vloeibare stikstof, ze drukte die "wattenstaaf"vervolgens meerdere malen midden in de bloedende wond. Voor de zekerheid zei ze toen.

Pindakaaspotje

vind het wel een vreemde gang van zaken, al ben ik geen arts natuurlijk.. misschien was hij te groot om alleen aan te stippen, al herhalen ze dan normaal de behandeling

mje

Ongelezen bericht door mje »

Wat een geneuzel :mrgreen:

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

hebt u uw gevoel hierbij al met de huisarts zelf besproken? ik krijg het egvoel van niet, maar is wel het eerste wat u (snel) moet doen. Een goed gesprek kan de lucht best ophelderen.

Gesloten