LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziekenhuis opname

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
fslee

ziekenhuis opname

Ongelezen bericht door fslee »

:cry: Mijn moeder, 81 jaar, is afgelopen oktober opgenomen geweest in het Westeinde ziekenhuis te Den Haag. Deze opname is gedaan i.v.m. hartklachten. Na de ingreep moest zij ter observatie blijven. Hierbij bleek dat zij een allergische reactie vertoonde op het medicijn. Tijdens haar verblijf in het ziekenhuis werd ik op vrijdag opgebeld, terwijl ik onderweg was naar het buitenland voor enige dagen, of ik een vervanger voor dit medicijn in Belgie wilde halen. Ik heb toen gezegd dat ik zondagavond terug zou zijn zodat ik eerst de maandag iet zou kunnen regelen. Hierover zou ik die bewuste maandag worden gebeld.Ik heb zelf geprobeerd e.e.a. duidelijk te krijgen door maar zelf te bellen. Ook een poging op de dinsdag daarna liep op niets uit. Die dinsdag werd ik tegen de avond gebeld of ik alsnog het benodigde medicijn in Belgie wilde halen. Daar ik zelf in Den Helder woon leek mij dat in deze tijd van snelle koeriersdiensten er een snellere oplossing mogelijk was.
Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw. De kosten voor het vervangende medicijn (€ 38,00 voor drie maanden) wordt niet door de verzekeraar vergoed. Het ziekenhuis wilde hiervoor niet garant staan. Het uitzoeken, geld overmaken naar België en verzenden naar het ziekenhuis heeft al met al 14 dagen geduurd. Gedurende deze periode heeft mijn moeder totaal onnodig in het ziekenhuis gelegen. Los van de financiële kant is vooral de psychische belasting van een vrouw van 81 om een bedrag van € 38,00 een gotzpe.

Mathilde D.

Re: ziekenhuis opname

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het heeft lang geduurd voor de waarheid boven tafel kwam.

Het had het ziekenhuis gesierd als hierover eerder duidelijk was gecommuniceerd. Als het ziekenhuis echt zo onprofessioneel gehandeld heeft dan moet u hierover vooral een klacht indienen bij de klachtencommissie van het ziekenhuis.

Natuurlijk weet ik niet of de zorgverzekeraar hier ook een rol in heeft gespeeld. Als de zorgverzekeraar te weten komt dat hierdoor teveel ligdagen zijn gedeclareerd, dan kunt u deze klacht misschien samen met uw zorgverzekeraar bij het ziekenhuis deponeren.

Gesloten