LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekeraar eist vooruitbetaling

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
evelyn1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2013 12:14

Zorgverzekeraar eist vooruitbetaling

Ongelezen bericht door evelyn1969 »

Helaas ben ik begin dit jaar van VGZ naar Agis overgestapt,heb daar inmiddels spijt van bij VGZ doen ze moeilijk maar bij Agis ook, zo ik krijg altijd de 23 van de maand mijn salaris, dan betaal ik rond de 25 ste de zorgverzekreaar wil dat ik vooruit betaal,dus 13 x per jaar volgens mij, maar ook de huur en energie wil dat ik vooruit betaal en ook de Dela ect, ik kan toch geen extra maandsalaris toveren om aan al deze instanties tegemoet te komen? .Mogen zij dit eisen

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Zorgverzekeraar eist vooruitbetaling

Ongelezen bericht door Rim69 »

Ja dat mogen ze eisen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Zorgverzekeraar eist vooruitbetaling

Ongelezen bericht door puma73 »

In b.v je huurcontract staat dat de huur voor b.v de maand april op de eerste van de maand(april) moet zijn betaald.

Bijna alle leveranciers eisen vooruitbetaling, alleen variabele kosten worden in rekening gebracht na verbruik.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Zorgverzekeraar eist vooruitbetaling

Ongelezen bericht door henk51 »

krijg altijd de 23 van de maand mijn salaris, dan betaal ik rond de 25 ste de zorgverzekreaar wil dat ik vooruit betaal,dus 13 x per jaar volgens mij
U betaald geen 13 maal, u loopt nu denk ik een maand betaling achter als u de premie van de desbetreffende maand per de 25e betaald ,premie hoort normaliter de 1e van de maand betaald te worden. Valt me nog mee dat u geen aanmaning met de daarbij behorende kosten heeft ontvangen.
Het is niet moeilijk doen van hun kant maar van u kant, u krijgt dit probleem met iedere maatschappij als u eind van de maand blijft betalen achteraf i.p.v. 1e v.d. maand vooraf.

gr Henk

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zorgverzekeraar eist vooruitbetaling

Ongelezen bericht door tenormin »

evelyn1969 schreef:Helaas ben ik begin dit jaar van VGZ naar Agis overgestapt,heb daar inmiddels spijt van bij VGZ doen ze moeilijk maar bij Agis ook, zo ik krijg altijd de 23 van de maand mijn salaris, dan betaal ik rond de 25 ste de zorgverzekreaar wil dat ik vooruit betaal,dus 13 x per jaar volgens mij, maar ook de huur en energie wil dat ik vooruit betaal en ook de Dela ect, ik kan toch geen extra maandsalaris toveren om aan al deze instanties tegemoet te komen? .Mogen zij dit eisen
Lijkt wel of je nieuw bent in het leven. Alles moet toch "vooruit" betaald worden? En voor zover ik weet heeft een jaar nog steeds 12 maanden. (Als je een 13de maand bij je baas krijgt uitbetaald is dat boffen).

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zorgverzekeraar eist vooruitbetaling

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dat is iets van de laatste jaren, maar idd ook alweer een tijdje. Het is iets dat zo langzamerhand ontstaan is en nu normaal gevonden wordt. Kan me nog wel heugen dat het niet zo algemeen was om aan het eind van de maand/1e dag van de maand de betaling van de komende maand binnen te willen hebben.
Het verschilt wel per energiemaatschappij, verhuurder, verzekeraar, op welk tijdstip in de maand het geïncasseerd wordt.
Misschien kan TS eens een visje uitgooien bij de verzekeraar (en andere incassanten) over een later tijdstip ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zorgverzekeraar eist vooruitbetaling

Ongelezen bericht door tenormin »

snuffel1 schreef:Als op de eerste van de lopende maand de zorgverzekering en de huur betaald moet zijn hoe kom je dan aan een achterstand? het salaris komt op de 23e binnen dus saldo voldoende om op tijd de boel te betalen. Eigenlijk heb je de eerste maand laten versloffen zodat je nu achteraf betaald, geloof me daar ga je problemen mee krijgen. Zorg dat je zo snel als mogelijk die achterstand wegwerkt want één maand worden er al gauw twee. je hebt eigenlijk maar een marge van 5 dagen.
Zo is het, snuffel. Als er op de 23ste de AOW, de pensioenen e.d. bij staan ben ik "effe rijk". Maar dan gaat de huur en de hele reutemeteut er weer af en ja, dan ziet het er weer minder rooskleurig uit. En zo zal het bij iedereen gaan die zeer gewoon "verdient" (in mijn geval dus tussen haakjes).

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Zorgverzekeraar eist vooruitbetaling

Ongelezen bericht door puma73 »

snuffel1 schreef:Als op de eerste van de lopende maand de zorgverzekering en de huur betaald moet zijn hoe kom je dan aan een achterstand? het salaris komt op de 23e binnen dus saldo voldoende om op tijd de boel te betalen. Eigenlijk heb je de eerste maand laten versloffen zodat je nu achteraf betaald, geloof me daar ga je problemen mee krijgen. Zorg dat je zo snel als mogelijk die achterstand wegwerkt want één maand worden er al gauw twee. je hebt eigenlijk maar een marge van 5 dagen.
TS heeft blijkbaar altijd achteraf betaald,
de zorgverzekreaar wil dat ik vooruit betaal,dus 13 x per jaar volgens mij, maar ook de huur en energie wil dat ik vooruit betaal en ook de Dela ect,
zorgverzekeraars wbv etc zijn bezig met een inhaalslag om achterafbetalers in de pas te laten lopen

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zorgverzekeraar eist vooruitbetaling

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ach wat is te laat? Ligt er gewoon maar aan wat de afspraak is..en die was met name 'vroeger' anders. Loon komt ook niet aan het begin van de maand. Nou ja, kan zijn dat er nog mensen thuiskomen met elke week een loonzaakje. :wink:

Gesloten