LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Kan het Forum dit nu na 41 berichten wel beoordelen?
Kan nog best wel ff doorgaan is toch interessant
Kan nog best wel ff doorgaan is toch interessant
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... tegory=101
Ik heb er zeker foto's van. Meerdere zelfs. Schimmel is de volgende ochtend pas gezien.
Oordeel zelf maar, als je vind dat ik lieg hoef je ook niet te helpen.
Ik heb er zeker foto's van. Meerdere zelfs. Schimmel is de volgende ochtend pas gezien.
Oordeel zelf maar, als je vind dat ik lieg hoef je ook niet te helpen.
G.vanBouillon
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12835
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
De kamer vol schimmel valt dus wel mee. In ieder geval niet zoveel dat je daar last van je luchtwegen van krijgt. De klachten lijken mij eerder te horen bij te lang in de sauna zitten. Dat het vocht niet weg kan duidt op teveel vocht in de lucht. Zelfs in een badkamer lukt het mij niet om na 4 douchebeurten (iedereen na elkaar) zoveel vocht bij elkaar te krijgen dat het van de tegels druipt en alles nat is. Zelfs uren later nog.
Kunt u ook vertellen hoe de avond er uit zag (zonder de details). Want dat de kleren zelfs de volgende ochtend vochtig waren lijkt te komen door urenlang de sauna laten loeien in combinatie met veel douchen of een heet bad blijven vullen. En dat tot diep in de nacht en schijnbaar ook de kachel hoog aan in de nacht.
Kunt u ook vertellen hoe de avond er uit zag (zonder de details). Want dat de kleren zelfs de volgende ochtend vochtig waren lijkt te komen door urenlang de sauna laten loeien in combinatie met veel douchen of een heet bad blijven vullen. En dat tot diep in de nacht en schijnbaar ook de kachel hoog aan in de nacht.
Aygulf
vindt dit leuk
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Zie een prachtige kamer met het klopt een beetje schimmel bij het raam.
Maar om nu over een kamer vol schimmel te spreken, ik zie het niet (op het beetje bij het raam na)
Maar om nu over een kamer vol schimmel te spreken, ik zie het niet (op het beetje bij het raam na)
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Kan TS nu na 46 berichten wel beoordelen wat het beste advies is.
Kan nog best wel ff doorgaan, is toch interessant
Kan nog best wel ff doorgaan, is toch interessant
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Je liegt niet, maar je overdrijft wel. Dit valt mij enorm mee - en wij verhuren zelf, weten hoe dit komt:Tammy87 schreef: ↑05 apr 2021 16:18https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... tegory=101
Ik heb er zeker foto's van. Meerdere zelfs. Schimmel is de volgende ochtend pas gezien.
Oordeel zelf maar, als je vind dat ik lieg hoef je ook niet te helpen.
- De gasten voor jou. Niet ventileren, geen ramen openen, wel een kamer vol stoom. Dat condenseert tegen de koudste plekken en als je het niet droog maakt, heb je na de 1e keer al direct het begin van schimmelvorming. Nog een paar van zulke gasten daarna en de zwarte puntjes groeien vanzelf.
- De architect. Zowel sauna als whirlpool zijn te groot voor het aantal kubieke meters van de ruimte, horen eigenlijk in een aparte (betegelde) ruimte te staan.
- Het hotelmanagement. Als je al zulke kamers aanbiedt, moet je de schoonmaakploeg daar goede instructies voor geven. Als de kamers niet worden gebruikt, dan moet daar extra geventileerd worden.
Je luchtwegproblemen komen niet van de schimmel, wel van de luchtvochtigheid en temperatuur. Wat jij beschrijft als reactie van de receptie, is een normale reactie. Klachten worden echt wel doorgegeven en jouw opmerking is vermoedelijk al bekend.
Speculatief: Schimmel kan door niet-gebruik van de kamers nog verergerd zijn. Hotelbezetting in grote steden is nog maar 10% van wat het was. Op alle kosten, dus ook op verwarming, wordt bespaard. Geen boeking = verwarming uit.
Eerlijk gezegd ben ik licht verbijsterd, dat je dit hotel hebt geboekt. Toch niet via Tripadvisor? Dan heb je ook de hoofdprijs betaald. Oplossing voor jou heb ik al eerder aangegeven: als je wellness boekt, let erop dat dit in aparte ruimtes zit, niet waar je slaapt. Elk goed 4/5/6-sterren hotel met wellness heeft ook een lift en in zulke hotels kijkt niemand je vreemd aan als je in badjas door het hotel krukt/rolt.
alfatrion
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3452
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Het is een goede zaak dat TS op het wereld wijde web haar bevindingen plaatst over dit hotel. Dat steeds dezelfden hun vreemde hobby eraan hebben om bij dergelijke topics het slachtoffer te ondermijnen is weliswaar jammer, maar potentiele nieuwe slachtoffers zijn wel beter gewaarschuwd alvorens ze een zogenaamde luxe kamer boeken bij dit hotel (intell amsterdam centrum).
Zelf heb ik geen enkele aandrang om nog ooit naar die stad te gaan, anders zou dat hotel ook toegevoegd worden aan mijn zwarte excellijst.
Zelf heb ik geen enkele aandrang om nog ooit naar die stad te gaan, anders zou dat hotel ook toegevoegd worden aan mijn zwarte excellijst.
G.vanBouillon
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12835
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Uiteraard mag iedereen zijn ervaringen delen. Echter is de lijn tussen een ervaring en zwartmakerij erg dun. De kamer die vol schimmel zat blijkt een hoekje te zijn bij de airco. Pijn op de longen heb ik nog geen onderbouwing van gezien dat het door het klimaat in de kamer is gekomen en bijvoorbeeld niet door te lang in de sauna zitten (die fout heb ik namelijk zelf ook al eens gemaakt). En het melden dat er wat schimmel in de kamer zit is niet hetzelfde als een klacht indienen. Dat is pas later gebeurd.J. Deltoer schreef: ↑05 apr 2021 23:27Het is een goede zaak dat TS op het wereld wijde web haar bevindingen plaatst over dit hotel. Dat steeds dezelfden hun vreemde hobby eraan hebben om bij dergelijke topics het slachtoffer te ondermijnen is weliswaar jammer, maar potentiele nieuwe slachtoffers zijn wel beter gewaarschuwd alvorens ze een zogenaamde luxe kamer boeken bij dit hotel (intell amsterdam centrum).
Dus ja, een ervaring delen mag, maar om meteen al van slachtoffer te spreken gaat mij nu nog erg ver. Daar zijn totaal geen bewijzen voor. Zo lang TS vaag blijft is mijn mening en ervaring dat dat niet zonder reden gebeurd.
juliomariner
en Aygulf
vinden dit leuk
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Vriend is allergisch voor schimmel (wat gebeurt er dan met vriend?) maar u merkt niets als u de kamer binnenkomt, uren (!) in de sauna verblijft en een nacht in de kamer slaapt. En de volgende dag is er ineens schimmel en is het een vieze kamer? Vind het heel netjes dat het hotel u een upgrade en gratis ontbijt aanbiedt nadat u pas thuis! per mail een klacht indient. Het is onredelijk dat u uw geld terug wilt hebben. U hebt een dag en een nacht van de hele accomodatie gebruik gemaakt, nergens last van gehad en pas bij het weggaan de volgende dag is de kamer "vies". Schimmel zit trouwens nooit op de ramen, wel condens.Tammy87 schreef: ↑26 mar 2021 18:03Van 12 tot 13 maart 2021 verbleven mijn vriend en ik in het Intell hotel Amsterdam Center. We hadden een kamer geboekt met sauna en jacuzzi.
Na een paar uur sauna gebruik kwamen we erachter dat het vocht bleef hangen. De volgende ochtend kwamen we erachter dat de kamer vol schimmel zat. Schimmel zat op het plafond en de ramen. De ramen waren nat. Onze kleding was vochtig en me vriend had pijn op zijn longen. We hadden de kamer beschikbaar tot 12.00 maar we zijn om 9.30 uur uitgecheckt. Bij het uitchecken hadden we de schimmel gemeld bij de receptie maar kregen slecht een bedankje en dat ze erop gaan letten. Een beetje beduusd zijn wij weg gegaan. Ik liep zelf op krukken en was ook al blij dat we die vieze kamer uit was. Hierna heb ik een klacht ingediend per mail en wou Inntel ons alleen een upgrade en een gratis ontbijt aanbieden. Hier was ik niet mee akkoord gegaan omdat ik al een dure kamer van 255 euro had. Tevens stelde Intell vast dat ik de schimmel gelijk dat moeten melden. Terwijl ik duidelijk in mijn mail vertel hoe het gegaan is. Ze geven geen gehoor aan mijn klacht dat onze gezondheid hierdoor in gevaar gekomen is.
Na deze mail had ik op zaterdag 20-3 het geld opeens terug op mijn bank. Ik dacht, mooi, klacht afgehandeld. Geld terug.
Maandag 23-03 heeft Inntel de overboeking weer ongedaan gemaakt. Ze zeggen hierover dat het een storing betreft maar dit klopt helemaal niet. Ze sturen me van kastje naar de muur en luisteren niet naar mijn klacht over hoe gevaarlijk schimmel is geweest voor de gezondheid van mijn vriend. Dit heb ik meerdere malen telefonisch aangegeven. Hij is allergisch voor schimmel maar ze blijven vast houden dat ik het eerder had moeten zien. Ik wil gewoon me geld terug omdat dit niet rechtvaardig is.
Heeft iemand hier ervaring mee? En bij welke officiële instanties kan ik dit melden? Ik heb al een melding bij ACM gedaan
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Natuurlijk is dit iets wat je niet verwacht van een dure hotel, maar hier valt juridisch niks of heel weinig aan te doen. Behalve op zoek gaan naar een andere hotel.
Het lijkt mij stug dat uw vriend hier last van had, en anders verdwijnen de klachten als je de kamer verlaat.
Het lijkt mij stug dat uw vriend hier last van had, en anders verdwijnen de klachten als je de kamer verlaat.