LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belazerd voor 100 euro borg??????

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Reeshof

Belazerd voor 100 euro borg??????

Ongelezen bericht door Reeshof »

Wij willen gaan boeken, en bij aankomst word 100 euro borg gehouden. Nou heb ik gehoord dat als het huisje niet schoon genoeg is achtergelaten naar de mening van dat park! dan betalen ze die 100 euro niet terug.

borg moet toch altijd terugbetaald worden??? en mochten ze nog een rekening hebben dienen ze toch gewoon op te struen? of via procedure.??

wat zijn mijn rechten?? Heeft iemand dit al vaker meegemaakt??

:?

vreemde

Re: Belazerd voor 100 euro borg??????

Ongelezen bericht door vreemde »

Naar mijn weten betaal je borg voor het eventueel vernielen van dingen in het huisje en voor eventueel stukraken van serviesgoed e.d. Voor het schoonmaken betaal je normaliter schoonmaakkosten, soms bij de huurprijs in of apart te betalen. Het is wel zo netjes, en daar wordt ook om gevraagd om het huisje bezemschoon achter te laten en de vaat te doen. Vaak wordt er geen borg gevraagd, dan hangt er vaak een inventarislijst in de woning met de kosten als je iets stukmaakt, dat moet je dan ter plekke betalen.
Bij Hoogenboom vakanties hoef je geen borg te betalen, maar daar geef je een machtiging tot maximaal € 100,- wat ze achteraf van je rekening mogen halen als er iets kapot is of ontbreekt in de woning ná vertrek.
Elke organisatie heeft zo zijn eigen regels.

bridgetvh

Ongelezen bericht door bridgetvh »

Borg geldt vaak ook voor schoonmaken hoor.

Je hebt mensen die modderpoten op de vloer, het complete servies op het aanrecht en je weet niet wat voor vlekken in het beddengoed achterlaten.
Dan hoeft er nietd kapot te zijn of te ontbreken maar je bent je geld dan kwijt.

Ben je gewoon braaf en laat je alles netjes achter hoef je niet bang te zijn voor 100 euro opgelicht te worden lijkt me.

galith

Ongelezen bericht door galith »

gewoon geen borg betalen, want van de 10 keer vinden ze 9 keer wel wat om die borg niet te hoeven terug te betallen, stelletje oplichters

m vr gr dv

bridgetvh

Ongelezen bericht door bridgetvh »

Galith, als jij 9 van de 10 keer je borg kwijtraakt ben jij er zeker zo één die een huisje compleet afbreekt en smerig achterlaat.

galith

heb nog nooit borg hoeven te betalen, ten eerste bij centerparcs waar wij altijd heen gaan kennen ze borg, en ten tweede waar wij ook op vakantie gaan nog nooit borg hoeven te betalen, trouwens wij komen over als betrouwbare en nette personen, en die hoeven geen borg te betalen

m vr gr dv

galith

herstel bij cp kennen ze GEEN borg

m vr gr dv

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

uit ervaring weet ik dat jebij Roompot alleenje borg terugkrijgt als de de bungalow schadevrij en schoon hebt achtergelaten. Borg moet dus niet altijd terugbetaald worden.

De reden dat ze met waarborgsom werken bij sommige organisaties isomdat meer dan de helft van de bungalows van mensen zijn die het via die organisatie verhuren.

De organisaties geven vaak lijsten mee wat erschoon gemaakt moet worden als je het zelf doet. Volg je die punten niet op, dan gaat er zoveel van je borg af.

????

Ongelezen bericht door ???? »

Wat is dan het probleem van borg betalen?

Als iets kapot gemaakt is, moet dat betaald worden. Als er niet schoongemaakt is, moeten er schoonmaakkosten betaald worden.
Als je alles netjes achterlaat krijg je je geld gewoon terug.

Ik snap het probleem hier niet hoor! Als een park niet met borg werkt, moet je kapotte dingen en schoonmaakkosten toch ook gewoon betalen?

Dat parken kiezen voor borg kan ik wel begrijpen. Het is voor hen een stukje zekerheid dat de schade daadwerkelijk betaald wordt. Het voorkomt incassoprocedures etc. als iemand niet bereid is om de gemaakte schade te betalen.

Lukas

Ongelezen bericht door Lukas »

Je betaalt voor veel huisjes of appartementen een borg en schoonmaakkosten.
De schoonmaakkosten zijn voor het schoonmaken van het huisje of appartement.
De borg is bedoeld om eventuele schade te verhalen. Of je dit (deels) terugkrijgt wordt eenzijdig bepaald door de verhuurder.

Gast

tja, want wat is schoon???

anti-roompot renesse

Ongelezen bericht door anti-roompot renesse »

Let op bij de Roompot in Renesse
die naaien je een oor aan met de schoonmaak !!!!!!!!!!

rikken

Ongelezen bericht door rikken »

Na onze vakantie zouden wij onze borg teruggestort krijgen. We hadden geboekt bij vacanceselect en kregen een prima sta caravan van Reiz-Meer. De laatste dag hebben we 2 uur staan boenen en lieten een perfect schone caravan achter. Bij vertrek kregen we de beheerder na een half eindelijk uit bed en deze zij "het is goed". Uiteindelijk hebben ze 50 euro borg niet teruggestort omdat ze het huis vies vonden, ze zouden 3 kwartier hebben moeten schoonmaken. Toen waren we al thuis en konden niet in beroep gaan. Vacanceselect heeft 2 keer gebeld met deze beheerders maar ze nooit ons een aanbod gedaan. Het was hun woord tegen het onze. De 50 euro zijn we kwijt en we gaan nooit meer met vacanceslect op vakantie en al nooit meer met REIZ MEER in de VENDEE in Frankrijk. Wat ik nu zo vervelend vond is dat ze nooit gecommuniceerd hebben met ons, als ze dat gedaan hadden dan kon ik me daarin beter hebben gevonden. Maar nee ze storten het gewoon niet terug.

Gast

Wat erg hè , was de caravan wel schoon dan ???

Gast

In Belgie moest ik ook een keer borg betalen. Was een verhuurkantoor waar op zaterdag (de normale wisseldag) alleen open voor de sleutel uitwisseling en betalen van de borg.
Terugbetalen zou na controle de week daarop, worden terugbetaald.

Nou, ze worden bedankt. Behalve lekker lang wachten tot het geld eindelijk binnen was, was een een gedeelte ingehouden om de buitenlands betaling te kunnen doen. Was iets van 15 gulden.

Commentaar dat ik hierop gaf was dat ze niet anders konden. Lariekoek. Uiteindelijk deden ze de toezegging dat als ik langskwam dat ze het zouden terugbetalen. Was aan de kust vlak bij de Franse grens, dus die belofte konden ze wel doen, want je gaat voor dat bedrag geen 200+ km rijden en wanneer kom je daar toevallig in de buurt?

Gewoon alle vakantieverblijven met borg vermijden is nog maar het beste.

danny271

Ongelezen bericht door danny271 »

wij hebben een vakantie park en doen oa zaken met hogenboom
iedere boeking op ons park is incl borg 100 euro voor gehuurd object en 25 euro gebruik slagboom sleutel
dit laatste is ingevoerd omdat men nog wel eens vergat de sleutel terug te geven/vragen
de borg krijgt onze gast alleen volledig terug indien het gehuurde bezem schoon alles afgewassen en zichtbaar schoon word achtergelaten
indien dit niet het geval is worden 45 euro schoonmaakkosten afgehouden
de rest van de borg hebben zij dezelfde dag nog op hun bankrekening
borg word bij ons gezien het wisselende personeel achter de bali bij wissels nooit contant uitgekeerd
hebben hier nog nooit enige klachten over gehad

t.h.hendriks

Ongelezen bericht door t.h.hendriks »

Heel herkenbaar dat verhaal van dhr. Rikken. Ook wij hebben onze borg niet volledig teruggestort gekregen, terwijl wij persoonlijk Ok hadden gekregen van de poetsvrouw (bleek later de directrice zelf te zijn). Nadat we diverse keren gebeld hadden om verhaal te halen en we maar niet teruggebeld werden, kregen we mevrouw de directrice zelf te spreken. Welnu, als echte directrice hoor je toch minimaal het fatsoen te hebben om ook de klant aan het woord te laten en uit te laten spreken, maar daar heeft mevrouw Meertens schijnbaar nog nooit van gehoord. Ze knalde gewoon de hoorn erop! Vacanceselect heeft vervolgens geprobeerd om het op te lossen, maar mevrouw de directrice is waarschijnlijk zo op haar teentjes getrapt omdat we haar als poetsvrouw aanzagen, dat het gewoon hun verhaal tegen ons verhaal is! Kortom: geen poot om op te staan. DUS: boek je een reis via Reiz-meer: let op de borg: laat ze een kwitantie schrijven (staat in hun voorwaarden dat ze die gebruiken, maar we hebben er geen gekregen)

Voor ons geldt in elk geval: REIZ-MEER: 1 keer maar NOOIT MEER !!!!

Gesloten