LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Berlijn
Re: Berlijn
Laat ik nu altijd gedacht hebben Laurent, dat je zoiets zelf wel wist. Maar vooruit dan, hier komt tie:
www.effeweg.nl
www.vannood.nl
www.maaskantreizen.nl
www.effeweg.nl
www.vannood.nl
www.maaskantreizen.nl
Boek je vlucht bij air berlin of ryanair oid, en kijk eens bij kras bij de aanbiedingen. (Hotel Hamburg bijv. ontzettend lekker ontbijt en prima kamers)
-
Maaskant is erg goed, maar ook erg duur.
Ik had er een 5-daage reis heen geboekt met carnaval. Je bent er dus echt maar 3 dagen. Ze rekken de terugreis zodanig dat je de hele dag in de bus zit, omdat het diner in of in de buurt van Vaals gehaald moet worden, en ze willen niet dat je er te vroeg aankomt.
Kunnen ze net zo goed later vertrekken vanaf je hotel. Dan heb je er de laatste dag tenminste nog iets aan.
Ik had er een 5-daage reis heen geboekt met carnaval. Je bent er dus echt maar 3 dagen. Ze rekken de terugreis zodanig dat je de hele dag in de bus zit, omdat het diner in of in de buurt van Vaals gehaald moet worden, en ze willen niet dat je er te vroeg aankomt.
Kunnen ze net zo goed later vertrekken vanaf je hotel. Dan heb je er de laatste dag tenminste nog iets aan.
G7
bedankt voor de info;
Maaskant en Nood zijn 2 * zo duur als Effenweg.
Hun aanbieding zit ook anders in elkaar.
Ervaring met Kras ?
Bedankt
bedankt voor de info;
Maaskant en Nood zijn 2 * zo duur als Effenweg.
Hun aanbieding zit ook anders in elkaar.
Ervaring met Kras ?
Bedankt
Nee (Kras) geen ervaring mee, maar ik dacht dat ze ook wel goed waren.
Heb alleen persoonlijk ervaring met van Nood naar Parijs. En dat is ons zeer goed bevallen en was toch echt niet duur.
En met schiks busreizen uit Druten, zijn we ook al eens meegeweest naar Parijs en Berlijn. Ook heel goed, maar is een beetje regiogebonden.
Heb alleen persoonlijk ervaring met van Nood naar Parijs. En dat is ons zeer goed bevallen en was toch echt niet duur.
En met schiks busreizen uit Druten, zijn we ook al eens meegeweest naar Parijs en Berlijn. Ook heel goed, maar is een beetje regiogebonden.
je hebt voor Berlijn helemaal geen touroperator nodig. Er gaat een aantal keer per dag een intercity naar Berlijn vanuit een aantal plaatsen in NL (o.a. Amsterdan C. S.). Er bestaan combitickets, waarbij de eerste persoon de volle mep betaalt, maar de volgende 3 personen op het ticket voor een fraktie van de prijs meerijden. Met de trein is goedkoper dan vliegen en comfortabeler dan lang in de bus en/ of in de file.
Gewoon zelf een hotelletje boeken via internet of via een reisbureau met OV kaart voor in Berlijn. Met een goede reisgids kun je je prima zelf redden in Berlijn. Je hebt helemaal geen dure touroperator nodig. Door zelf je vertrektijd te bepalen voorkom je de al eerder beschreven praktijken van 5- daagse reizen.......3 dagen effectief en 2 dagen op de weg.
kortom de goedkoopste touroperator ben je zelf.
Gewoon zelf een hotelletje boeken via internet of via een reisbureau met OV kaart voor in Berlijn. Met een goede reisgids kun je je prima zelf redden in Berlijn. Je hebt helemaal geen dure touroperator nodig. Door zelf je vertrektijd te bepalen voorkom je de al eerder beschreven praktijken van 5- daagse reizen.......3 dagen effectief en 2 dagen op de weg.
kortom de goedkoopste touroperator ben je zelf.
Kan ook! Helemaal mee eens.
Maarja, sommigen willen toch helemaal verzorgd weg.
Maarja, sommigen willen toch helemaal verzorgd weg.
Als men helemaal verzorgt weg wil, moet men voordat men op vakantie gaat gewoon de dingen goed regelen en dan gaat de reis "als een trein". Letterlijk!
Ik heb familie in Berlijn en de laatste jaren is het echt raak op de weg. Je staat zo een uurtje of 2 echt stil.........
Dus ik ga maar met de trein.
Als men hier in nederland een welcomecard van Berlijn besteld is de reis binnen Berlijn "gratis". Hotel boek je zo dus waarom moeilijk doen als het wekh..... oh nee sorry, makkelijk kan!
Ik heb familie in Berlijn en de laatste jaren is het echt raak op de weg. Je staat zo een uurtje of 2 echt stil.........
Dus ik ga maar met de trein.
Als men hier in nederland een welcomecard van Berlijn besteld is de reis binnen Berlijn "gratis". Hotel boek je zo dus waarom moeilijk doen als het wekh..... oh nee sorry, makkelijk kan!
Ik heb geen familie in Berlijn.
Ik overweeg om met de auto te gaan en een hotel op basis van L O te boeken.
Voordeel van een operator kan zijn .dat je aan vastgestelde excursies meedoet ipv wat gaan rondslenteren ? >:)
Ik overweeg om met de auto te gaan en een hotel op basis van L O te boeken.
Voordeel van een operator kan zijn .dat je aan vastgestelde excursies meedoet ipv wat gaan rondslenteren ? >:)
Dat bedoel ik! Wij hebben onder leiding van een Nederlandse gids, heel veel van Berlijn gezien. Ik ben er ook niet zo voor, om alles op eigen houtje te doen als je de weg niet weet, maar dat is mijn mening.Voordeel van een operator kan zijn .dat je aan vastgestelde excursies meedoet ipv wat gaan rondslenteren ? >
Okido, ik boeken via een reisburo op basis van L O en incl. excursies,
Kras
P L etc
Kras
P L etc
Beste Laurent........ Bij PL? Zou je dat wel doen?
Berlijn is prima te doen met reisgidsen. Er zijn ontzettend veel boekjes over te vinden. Wat ik je wel wil aanraden is om 1 van de eerste dagen naar de Reichsdag (schrijf je dat zo?) te gaan en daar wel een rondleiding te doen. Je hebt daar verschillende organisaties rondlopen, die vaak korting geven wanneer ze hun groep nog niet vol hebben. Je krijgt dan ook een rondleiding in het gebouw zelf en uitleg vanaf het dak.
Er zijn trouwens ook veel andere plekken waar je van grote hoogte over de stad heen kunt kijken, zoals de dom en het chryslergebouw met de snelste lift van europa. Hier staan ook weer borden met uitleg e.d.
Er zijn trouwens ook veel andere plekken waar je van grote hoogte over de stad heen kunt kijken, zoals de dom en het chryslergebouw met de snelste lift van europa. Hier staan ook weer borden met uitleg e.d.
excusier moi Nee geen P L .