LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boekingssites (weekendjeweg/weekendcompany enz)

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
rienstra
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mei 2006 11:55

Boekingssites (weekendjeweg/weekendcompany enz)

Ongelezen bericht door rienstra »

Beste mensen,

Wat me opvalt is dat boekingssites vaak duurder zijn dan rechtsstreeks bij een hotel boeken. Vaak komen er bij boekingssites hoge reserveringskosten bij, terwijl hotels zelf goedkope arrangementen aanbieden, waar je ook nog eens geen reserveringskosten moet betalen.
Wat ook vaak helpt is als je een voordelige prijs op een boekingssite gevonden hebt, rechtsstreeks naar het hotel bellen / e-mailen en vermelden dat je op een bepaalde site die prijs gevonden hebt. Scheelt je weer reserveringskosten!

Vaak krijg je bij boekingssites ook de iets mindere kamers! Kijk goed naar de eigen website van het hotel en bel of e-mail ze rechtsstreeks!

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Boekingssites (weekendjeweg/weekendcompany enz)

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Ik deel deze mening niet. Ik ben al meerdere malen met Weekendje weg weggeweest en zeker de 5* hotels in de grote steden krijg je echt niet goedkoper door rechtstreeks bij het hotel te boeken.

rienstra
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mei 2006 11:55

Re: Boekingssites (weekendjeweg/weekendcompany enz)

Ongelezen bericht door rienstra »

gewoon naar ze bellen, en uitleggen dat u de prijs gezien heeftop weekendjeweg. Scheelt hun namelijk 10% commisie en uw de reserveringskosten!

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Boekingssites (weekendjeweg/weekendcompany enz)

Ongelezen bericht door brieziet »

Dat laatste kan ik wel geloven, misschien moeten we dat maar eens proberen, de volgende keer. Bedankt voor de tip!
Op de sites van de hotels vind je normaal gesproken de prijs van weekendjeweg niet is mijn ervaring.

zoebier
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:42

Re: Boekingssites (weekendjeweg/weekendcompany enz)

Ongelezen bericht door zoebier »

Ik heb dit eens geprobeerd bij een Bilderberg hotel. Maar was niet gelukt.

Prijs per kamer bij Vrij Uit 116+15 boekingskosten = 131 euro met ontbijt.
Prijs bij hotel rechtstreeks 185 euro met ontbijt.

Heb het hotel gebeld en gevraagd of ze de kamer niet aan de Vrij Uit prijs konden aanbieden, maar dat ging niet.

Ik vond het maar belachelijk van het hotel want als je nagaat is de inkoopprijs van Vrij Uit ook nog eens ongeveer de helft van de Vrij Uit verkoopprijs.

patje72
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2009 08:22
Contacteer:

Re: Boekingssites (weekendjeweg/weekendcompany enz)

Ongelezen bericht door patje72 »

Ja als je echt geld wilt besparen moet je gewoon even rondkijken. Veel sites zoals Goedkoop Weekendje Weg

en Goedkoop Overnachten enz enz gebruiken het zoals ik het noem "Media Markt" effect. Ze bieden sommige arrangementen echt tegen spotprijzen aan, waardoor ze de naam krijgen dat ze heel goedkoop zijn. 20% van het aanbod is dan ook goedkoop, maar op de resterende 80% pakken ze het gewoon terug

petraschuringa
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:08

Re: Boekingssites (weekendjeweg/weekendcompany enz)

Ongelezen bericht door petraschuringa »

Zelf boek ik inmiddels meestal via Hotels.nl, daar rekenen ze namelijk geen boekingskosten, reserveringskosten of dat soort addertjes.
Tot voor een paar jaar geleden koos ik nog altijd voor weekendje weg, maar al die reserveringskosten had ik op een gegeven moment wel genoeg van.
Hotels.nl heeft dezelfde hotels, vaak zelfs nog goedkoper, maar het scheelt sowieso al 9.50 aan reserveringskosten en 5 aan annuleringsverzekering!

Gesloten