Borg EuroParcs

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Moneyman

Re: Borg EuroParcs

Ongelezen bericht door Moneyman »

StevieNL81 schreef:
11 apr 2026 18:42
Borg valt niet onder "kosten" en hoeft daarom niet in het prijsoverzicht te staan.

De borg kan verschillen per park en per accommodatie en zelfs per leeftijd van de hoofdboeker (of dit laatste hier speelt weet ik niet) Daarom kan men de hoogte niet van te voren noemen.

Zou het netjes zijn om toch de door Speedy melding te tonen? Zeker. Maar of het móet...
Natuurlijk kan dat wel vooraf. Op het moment van boeken zijn alle benodigde gegevens van de boekers bekend, en je kunt ook prima een vast borgbedrag gebaseerd op een gemiddelde gebruiken voor de secret boekingen. En zelfs als dat niet zou kunnen, moet je dit concept niet met deze voorwaarden aanbieden.

Achteraf alsnog met een borgfactuur komen kan gewoon niet op basis van de huidige overeenkomst.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Tessa98 schreef:
11 apr 2026 13:29
Mootje13021971 schreef:
11 apr 2026 11:19
Ik begrijp het probleem niet, de borg krijg je toch terug......
Als het goed is zou je de borg inderdaad terug moeten krijgen. Toch heb ik de indruk dat dit erg vaak misgaat gezien het aantal negatieve recensies die gaan over de borg bij Europarcs (tripadvisor en Trustpilot). Nu realiseer ik me ook wel dat dit slechts een kant van het verhaal is en wellicht ook wat overdreven maar dat terzijde.
Dit maakt me toch een beetje huiverig om gewoon de borg te betalen. Ook omdat ik zojuist hier heb aangegeven dat hiermee eigenlijk het hele besteedbare budget voor het weekend vervalt en omdat ik het ook gewoon een principe kwestie vind.
Als ze vooraf hadden aangegeven dat ik €250 euro borg moest betalen dan had ik bij een andere organisatie geboekt.
Bij andere parken betaal je ook borg,maar als dat alle bestedingsruimte op is,heb je dan niet wat erg krap gepland?

Tessa98

Ongelezen bericht door Tessa98 »

Hoihoi!

Dank aan iedereen voor hun bijdrage in dit topic. Ik wil jullie graag een update geven hoe alles is gelopen.
In de afgelopen weken is er meerdere keren contact geweest met EuroParcs over hun manier van werken en de borg die zij eisen. Hierbij bleef ik stug aangeven de borg niet te gaan betalen en zij bleven stug aangeven dat zij hun borg niet konden verlagen. Uiteindelijk wilden zij, volgens hen, uit coulance de borg verlagen naar 150 euro.
Omdat ik toch een heel naar gevoel had over dit hele weekend besloot ik dat ik de koop ging ontbinden. Zoals verwacht gaven zij aan dat dit niet mogelijk was en stuurden een factuur en later nog een herinnering voor de te betalen borg en toeristenbelasting. Hier heb ik niet meer op gereageerd en we zijn ook niet naar Europarcs geweest. Wel hebben we een heerlijk weekend gehad bij een fantastisch park van Landal (waar geen borg wordt gevraagd ;) samen met mijn lieve schoonouders.
In het weekend heeft europarcs ons nog een paar keer geprobeerd te bellen, maar we hebben gekozen alle vormen van contact te mijden. Vanmorgen kreeg ik een bericht dat ze de boeking kosteloos hebben geannuleerd en het bedrag zullen terugstorten. Het kan dus toch!
Wat hun beweegreden is, geen idee, maar voor ons is alles uiteindelijk goed gekomen én een leer voor de volgende keer dat ik daar niet meer zal boeken.
Nogmaals dank voor jullie reacties op mijn topic!

Johan-17

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Ik heb nog nooit borg betaald bij een vakantiepark, dus zo gebruikelijk is dat niet. Ze hebben het inderdaad wel vaak in de voorwaarden staan dat ze borg kunnen vragen maar heb ik nog nooit hoeven te betalen. Bovendien vind ik de service en dienstverlening in alle parken beneden niveau. Tevens op het gebied van zuiverheid en hygiene kan er veel verbeterd worden. Vooral de matrassen en beddengoed staan mij vaak tegen. Derhalve neem ik vaak eigen spullen mee, aangezien ik er vies van ben. Dit weerhoudt me eigenlijk om in de toekomst nog vaker naar dit soort parken te gaan. Schandalig duur en waardeloze service.

Plaats reactie