Buitengewoon vervelende ervaring met hotels.com!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Peter M
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2020 14:40

Buitengewoon vervelende ervaring met hotels.com!

Ongelezen bericht door Peter M »

Wij hadden van 3 tot 5 mei jl. een hotel in Wenen via hotels.com geboekt. Vanwege de Corona lockdown moest de boeking jammer genoeg geannuleerd worden. Wij ontvingen een coupon voor een nieuwe boeking en hebben als nieuwe data 16 tot 18 oktober jl. aangehouden. Erg verrast werden er voor deze boeking extra kosten in rekening gebracht. Na een telefoongesprek met een van de medewerksters van hotels.com over deze extra kosten werd ons gemeld de bewijzen van betaling voor verrekening naar hotels.com te mailen. Wij hebben wij echter nooit een reactie cq. bedrag van hotels.com retour ontvangen.
Omdat door de nieuwe tweede Corona lockdown wij ook noodgedwongen de boeking van 16 tot 18 oktober jl. moesten annuleren was het voor ons wachten op een nieuwe voucher of coupon van hotels.com. Deze ontvingen wij echter niet en daarom hebben wij gisteren (7 december 2020) een mail naar hotels.com gestuurd en daarna telefonisch contact opgenomen met een van de medewerksters van hotels.com (EXPEDIA). Zij deelde ons mee dat wij geen recht meer hadden op een coupon omdat dat in de voorwaarden (kleine lettertjes) van hotels.com staat. U kunt zich misschien voorstellen dat wij met stomheid geslagen zijn. Zij meldde ons tevens dat als wij voor het annuleren met hotels.com contact hadden opgenomen dan had hotels.com hoogstwaarschijnlijk nog met het hotel een nieuwe boeking kunnen regelen. Nu kon dat niet meer en wij zijn dan ook het volledige bedrag ad 903,16 euro gewoon kwijt. Ongelooflijk!!!

NeoDutchio
Berichten: 12835
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Buitengewoon vervelende ervaring met hotels.com!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Van belang is om helder te hebben wie er geannuleerd heeft. Dat er corona is kan niemand ontkennen, maar het verbod op hotelovernachtingen is er niet tot nauwelijks. Als u de eerste keer zelf geannuleerd hebt omdat u niet naar Oostenrijk kon rijden, dan gelden de overeengekomen annuleringsvoorwaarden. Het hotel zou immers open zijn. Als het hotel gesloten zou zijn voor buitenlandse toeristen, dan had u recht op geld terug.
U hebt een nieuwe boeking gedaan en deze betaald met de voucher. Voor deze boeking gelden dezelfde voorwaarden. Namelijk dat als u annuleert dit op de overeengekomen voorwaarden gaat. En dat die voorwaarden anders zijn dan de eerste boeking, dat is dan zo. Het is immers een andere overeenkomst. Als de tweede keer het hotel voor buitenlandse gasten wederom dicht moest, dan hebt u wel recht op uw geld terug.
Maar eigenlijk zegt u het zelf al, u hebt zelf de boeking geannuleerd.

Thijmen1310
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2022 19:22

Re: Buitengewoon vervelende ervaring met hotels.com!

Ongelezen bericht door Thijmen1310 »

Verschrikkelijke oplichtingsprakrijken! reis kosteloos mogen annuleren aldus de voorwaarden en een restitutie toegezegd t.w.v. €1745 (DUIZEND ZEVENHONDERDVIJFENVEERTIG) ongelofelijk dat dit na 30 dagen nog niet op rekening staat en het enige dat ze zeggen is dat het restitutieproces al een maand loopt en als het geld na 10 dagen niet op rekening staat ik maar contact moet opnemen met mijn eigen bank, wat je reinste onzin is natuurlijk! het wordt tijd dat dit bedrijf nauw onder de loep wordt genomen want er worden erg veel mensen opgelicht.

J. Deltoer
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Buitengewoon vervelende ervaring met hotels.com!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Thijmen1310 schreef:
26 feb 2022 19:27
.... het wordt tijd dat dit bedrijf nauw onder de loep wordt genomen want er worden erg veel mensen opgelicht.
Wie moet dit bedrijf onder de loep gaan nemen en hoe gaat u regelen dat dat gebeurd?
Hoe weet u dat er erg veel mensen worden opgelicht?

Jablan
Berichten: 6286
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Buitengewoon vervelende ervaring met hotels.com!

Ongelezen bericht door Jablan »

Check. Van de website: Hotels.com, L.P. is onderdeel van de reisbedrijven van Expedia Group.* Het hoofdkantoor van Hotels.com, L.P. bevindt zich op 5400 LBJ Freeway, Suite 500, Dallas, Texas 75240, VS

En Expedia staat erom bekend al het geldverkeer via een eigen bank af te wikkelen volgens de methode traag, trager, traagst.

(Twee topics, dan maar in beide)

Gesloten