LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping geboekt met annuleringsverzekering,

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
pieterhgz

Camping geboekt met annuleringsverzekering,

Ongelezen bericht door pieterhgz »

Hallo,

Ik heb mijn vrienden deze zomer een camping geboekt in Zeeland.
Wij hebben ook een annuleringsverzekering erbij gekocht bij de boeking.
We hebben de helft al betaald, maar we willen nu niet meer.
Ik had gebeld dat we niet meer wouden, en ons geld terug wouden.
Ze zeiden dat dit niet kon en ze bij annulering ons geld zouden houden.

Is het nog mogelijk om op een of andere manier de vakantie te annuleren?

mvg,

Pieter

Leo The Emperor

Re: Camping geboekt met annuleringsverzekering,

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wij hebben ook een annuleringsverzekering erbij gekocht bij de boeking.
Lees je verzekeringspapieren eens door en kijk met welke reden je een geldige annulering kunt uitvoeren. Verzin vervolgens ..(sorry mijn inkt is op)

pieterhgz

Ongelezen bericht door pieterhgz »

en hoe kan ik een geldige reden verzinnen die niet te traceren is?

mvg,

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hallo zeg, deze site is niet bedoeld om fraude in de hand te werken he :arrow:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

pieterhgz schreef:en hoe kan ik een geldige reden verzinnen die niet te traceren is?

mvg,
Ja hallo, als we dat ook nog moeten gaan voorkauwen :shock:
Ben het helemaal met Sephora eens. Zal btw ook wel in strijd zijn met de regels van het forum.

Een annuleringsverzekering is geen verzekering om je zomaar te bedenken. Die is ervoor als je om een of andere geldige reden echt niet van de vakantie gebruik kan maken en welke geldige redenen er zijn die staan in de voorwaarden.
Daarbij ben je het bedrag van de annuleringsverzekering sowieso kwijt.

En ja er is een mogelijkheid tot annuleren maar dan ben je wel een deel van de kosten kwijt, volgens de voorwaarden die zij stellen.

De campinghouder heeft in de periode dat de reservering stond de plaats keurig voor jullie "bezet" gehouden en wellicht anderen moeten teleurstellen. In ruil daarvoor was deze verzekerd van bepaalde inkomsten. Na een annulering loopt deze weer het risico niet meer te kunnen verhuren of tegen sterk gereduceerd tarief. Zat mensen hebben immers de zomervakantie allang geregeld. Wat zou je er zelf van zeggen als je bepakt en bezakt aankwam en de campinghouder zei: ja sorry ik heb me bedacht; hier heb je je geld terug maar we zitten vol!

GloriusWorld

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Bied de kampeerplaats aan op marktplaats of via andere sites.
Al krijg je de helft terug is nog altijd meer dan de annuleringverzekering.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

GloriusWorld schreef:Bied de kampeerplaats aan op marktplaats of via andere sites.
Al krijg je de helft terug is nog altijd meer dan de annuleringverzekering.
Da's niet altijd mogelijk, omdat je je bij het inschrijven vaak moet legitimeren.
Klopt de naam niet met de boeking, ben je de Sjaak.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Het is niet toegestaan bijdragen te plaatsen die de wettelijke grenzen en/of de grenzen van fatsoen overschrijden.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je de plek zou willen doorverkopen, dan zul je dat in elk geval in overleg met de camping moeten doen en ze ervan op de hoogte brengen dat er iemand anders komt.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Sorry hoor, maar ik heb echt een hekel aan mensen die frauderen bij de verzekering!!!! Het is net zo erg als stelen in een winkel!!

En bovendien worden daarom de premies steeds hoger...

Een annuleringsverzekering is voor als er echt iets ergs gebeurt sterfgeval, ontslag , scheiding en ts vraagt hier even tips hoe hij de boel kan oplichten.....

En daarbij als het uitkomt en dat is met de huidige technieken steeds vaker, wil je niet weten wat de gevolgen zijn ( en dat allemaal voor een paar honderd euro) je wordt uit de verzekering gegooid >.ALLE VERZEKERDEN die op de polis staan, je kunt je de eerste 8 jaar niet meer verzekeren ook je auto niet, maar ook een hypotheek/krediet afsluiten wordt erg moeilijk omdat daar vaak een verplichte verzekering aan zast zit

Incasso_deskundige

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Ook het boeken van een vakantie (al dan niet met annuleringsverzekering) is gewoon een overeenkomst die je met de campingeigenaar of de exploitant bent aangegaan. Je kunt alleen (kosteloos) annuleren, indien je voldoet aan een voorwaarde die is gedekt door de annuleringsverzekering. In dit geval lijkt daar geen sprake van te zijn, zodat je dus aan de overeenkomst vast zit.

En 'liegen' of een reden verzinnen lijkt misschien wel handig, maar juridisch gezien natuurlijk fout en onjuist en als dit toch boven water komt, dan heb je de komende jaren (op zijn minst) grote last bij eventuele verzekeringen die je af wilt sluiten omdat je dan (in elk geval) op een 'zwarte lijst' wordt geplaatst!!!

Gesloten