LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Center parcs rekent nog steeds teveel toeristenbelasting
Center parcs rekent nog steeds teveel toeristenbelasting
Center parcs blijft teveel aan toeristenbelasting heffen. Ze rekenen nog steeds meer dan de gemeente rekent per overnachting waarin het park ligt en over de nachten die je niet komt moet je ook gewoon betalen.
-
Re: Center parcs rekent nog steeds teveel toeristenbelasting
Dan ga je niet naar cp? Ander park?cb400 schreef:Center parcs blijft teveel aan toeristenbelasting heffen. Ze rekenen nog steeds meer dan de gemeente rekent per overnachting waarin het park ligt en over de nachten die je niet komt moet je ook gewoon betalen.
-
Maar goed om het hier te plaatsen, want blijkbaar worden zo mogelijk dus heel veel mensen bedrogen. CB400, kun je concrete voorbeelden geven?
Als je iets geboekt hebt, dan betaal je ook, of je komt of niet, dat is niet alleen bij CP zo.Ze rekenen nog steeds meer dan de gemeente rekent per overnachting waarin het park ligt en over de nachten die je niet komt moet je ook gewoon betalen.
Waar en in welke gemeente rekenen ze dan meer dan toegestaan is?
Dat zou ik even melden bij de gemeente in kwestie, de bedragen staan op papier, dus het bewijs lijkt me keihard.cb400 schreef:Center parcs blijft teveel aan toeristenbelasting heffen. Ze rekenen nog steeds meer dan de gemeente rekent per overnachting waarin het park ligt en over de nachten die je niet komt moet je ook gewoon betalen.
-
Ik heb geleerd dat bv een hotel andere toeslag %dus mag berekenen als bv bungalow park,camping of...zijn verschillende percentages..
En als bv ik zeg maar wat cp 1 eurp per nacht hanteert en landall 80'cent...
Misschien zit landal precies op de marge en cp iets erboven ,boven landal maar wel wettelijk toegestaan
Maar je roept tot nu toe iets...waar we niks mee kunnen
Ga niet zou ik zeggen
Misschien zit landal precies op de marge en cp iets erboven ,boven landal maar wel wettelijk toegestaan
Ga niet zou ik zeggen
Binnenkort gaan we naar Center parcs Zandvoort. De gemeente vraagt 2 euro per nacht per persoon en CP zelf 2,65.Ook ga ik niet alle geboekte nachten van deze week, bij Landal werd dit een andere keer wel keurig verrekend. Is bij CP "niet de policy" om klanten te rekenen wat verbruikt wordt zo blijkt na navraag bij CP. Ik las al een eerder topic uit 2007 omtrent dit fenomeen, zodoende de titel "Center parcs rekent nog steeds teveel toeristenbelasting". Aangezien de bezettingsgraad van CP dacht ik 95 % is ik zullen ze zich hier niet zo druk om maken. Mijn idee met dit topic was om iedereen te attenderen op de "verborgen kosten". Veranderen doet het toch niet.
cb400 schreef:Binnenkort gaan we naar Center parcs Zandvoort. De gemeente vraagt 2 euro per nacht per persoon en CP zelf 2,65.Ook ga ik niet alle geboekte nachten van deze week, bij Landal werd dit een andere keer wel keurig verrekend. Is bij CP "niet de policy" om klanten te rekenen wat verbruikt wordt zo blijkt na navraag bij CP. Ik las al een eerder topic uit 2007 omtrent dit fenomeen, zodoende de titel "Center parcs rekent nog steeds teveel toeristenbelasting". Aangezien de bezettingsgraad van CP dacht ik 95 % is ik zullen ze zich hier niet zo druk om maken. Mijn idee met dit topic was om iedereen te attenderen op de "verborgen kosten". Veranderen doet het toch niet.
Heb je aan CP gevraagd, waarom zij € 0,64 meer belasting vragen, dan zij moeten afdragen aan de gemeente?
Toeristenbelasting
Prijzen zijn exclusief toeristenbelasting (à € 2,64 per persoon per nacht)
Er zijn ook centerparcs parken waar ze zowel huisjes als hotelkamers in het hoofdgebouw hebben. Dat kan dus ook een verklaring zijn?rozemarijntje schreef:Ik heb geleerd dat bv een hotel andere toeslag %dus mag berekenen als bv bungalow park,camping of...zijn verschillende percentages..
Ga niet zou ik zeggen
-
Het is fijn dat je iedereen op de hoogte wilt brengen.cb400 schreef:Binnenkort gaan we naar Center parcs Zandvoort. De gemeente vraagt 2 euro per nacht per persoon en CP zelf 2,65.Ook ga ik niet alle geboekte nachten van deze week, bij Landal werd dit een andere keer wel keurig verrekend. Is bij CP "niet de policy" om klanten te rekenen wat verbruikt wordt zo blijkt na navraag bij CP. Ik las al een eerder topic uit 2007 omtrent dit fenomeen, zodoende de titel "Center parcs rekent nog steeds teveel toeristenbelasting". Aangezien de bezettingsgraad van CP dacht ik 95 % is ik zullen ze zich hier niet zo druk om maken. Mijn idee met dit topic was om iedereen te attenderen op de "verborgen kosten". Veranderen doet het toch niet.
Maar fenomeen toeristenbelasting wordt al zolang gehandhaaft mis niet echt verborgen meer.
-
Het gaat om een verborgen toeslag op de toeristenbelasting Rozemarijntje. Volgens mij is dat illegaal. Als ik een aannemer in de arm neem voor een klus mag jij ook geen 25 % btw op de rekening zetten (en maar 21 % afdragen)
-
Josephien12 schreef:Het gaat om een verborgen toeslag op de toeristenbelasting Rozemarijntje. Volgens mij is dat illegaal. Als ik een aannemer in de arm neem voor een klus mag jij ook geen 25 % btw op de rekening zetten (en maar 21 % afdragen)
Heb je gelezen wat ik nog meer schreef,dat er meerdere percentages zijn...
Dus?? Heb je al gemeenten gebeld hoeveel cp mag rekenen en als ts verder wilt gaan,moet hij offciele klacht indienen bij de geschillen commissie,
Hier kan ik niet zeggen,nou he ja erg maar ja hebt gelijk slecht man,zou nooooit naar dat park gaanNee ik heb gelezen dat er verschillende percentages zijn.,,
En het zijn geen verkapte kosten,ts weet dat ue belasting moet betalen,...
Staat al in boekje of internet hoeveel...
En ga je daadwerkelijk afrekenen en staat op internet 21 procent en ze rekenen 25 dan zou ik onderste steen uitzoeken,maar hier klagen heeft geen zin,zoverre hij bereikt niks...
Naast de door de gemeente opgelegde belasting mag je ook administratie kosten rekenen en het iets verhogen.
Vooral als er meerdere parken in 1 gemeente liggen zie je dit snel.
Maar ook de website gemeente even doorzoeken.....
Wel krijg je nu dat ik voor 2 personen boek, de verplichte lakens er ook bij kreeg maar werkelijk in deze 8 personen woning nog 6 andere toelaat en daarvoor zelf wel die dure lakens mee neem....
Dus zo pakken we dit soort dingen gewoon terug.
Er is nauwelijks of geen controle op het aantal per woning en je kunt hier leuk voordeel mee halen.
Alleen het zwembad, dat word dan 4x appart zwemmen omdat je tekort kaartjes hebt.
Meestal is er nauwelijks controle op opgave en werkelijke aantal bezoekers en zo pakken we ze lekker terug!
Wel krijg je nu dat ik voor 2 personen boek, de verplichte lakens er ook bij kreeg maar werkelijk in deze 8 personen woning nog 6 andere toelaat en daarvoor zelf wel die dure lakens mee neem....
Er is nauwelijks of geen controle op het aantal per woning en je kunt hier leuk voordeel mee halen.
Alleen het zwembad, dat word dan 4x appart zwemmen omdat je tekort kaartjes hebt.
Meestal is er nauwelijks controle op opgave en werkelijke aantal bezoekers en zo pakken we ze lekker terug!
stofzuigertje schreef:Naast de door de gemeente opgelegde belasting mag je ook administratie kosten rekenen en het iets verhogen.
Kan je dit morgen nog eens schrijven/posten, als je niets hebt gedronken.
-
Rozemarijntje, ik reageerde op je laatste post van 9 maar 00.25
rozemarijntje schreef:
Het is fijn dat je iedereen op de hoogte wilt brengen.
Maar fenomeen toeristenbelasting wordt al zolang gehandhaaft mis niet echt verborgen meer.
-
December 2015 nog steeds. € 2,45 pp pn in Emmen (Parc Sandur). De gemeente rekent € 1,20.