LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Fam H.J. kroon
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2008 08:05

CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door Fam H.J. kroon »

Klachten:

1. Huisje die op de site staan zijn al vergeven:
Op de boekingssite van Center Parsc staan een groot aantal huisje die feitelijk al vergeven zijn. Met de lage prijzen wordt je getrokken naar de site.

2. Kosten telefoongesprek contact klantenservice a 50 euro cent per minuut:
De kosten om met de klantenservice in contact te komen liggen op 50 euro cent per minuut, maar de klantenservice van Center Parcs laat je gerust geruime tijd in de wacht staan.

Ons gevoel van Center Parcs.[/b]

Van de week wilde wij een huisje boeken bij Center Parcs. Daar wij als gezin nog kleine kinderen hebben, vrienden zijn van Center Parcs zochten wij een kind vriendelijk park uit. Uiteindelijk kwamen wij uit bij het park Loohorst. Volgens het boekingssysteem van Center Parcs waren daar nog een reeks van huisje beschikbaar. Toen we een huisje wilde boeken bleek deze al vergeven te zijn. Dat kan gebeuren, dus gingen we voor een andere week, ander type huis etc. We kwamen er al snel achter dat alle huisje van dat park al vergeven waren. Dat is raar, want het kan toch niet zo zijn dat niet beschikbare huisje op de site blijven staan. In onze goedheid dachten wij nog dat er wellicht een storing zou zijn op de (boekings-) server van Center Parcs. Dus we dachten, we nemen even telefonisch contact op met met de klantenservice van Center Parcs. Sja, maar dan komt de klant vriendelijkheid van Center Parcs toch echt boven water. De gesprekskosten voor de klantenservice bedragen 50 euro cent per minuut. Oke, je kiest er dan ook zelf voor om wel of niet te bellen, maar wij dachten nog dat met zulke hoge gesprekkosten laten ze niet lang in de wacht staan. Helaas kwamen we onder een koude douches. Na vijf minuten, en veel reclame te moeten aanhoren , krijgen we steeds te horen dat alle medewerkers van de klantenservice in gesprek waren. Onder tussen tikt de klok lekker weg en hadden we al voor € 2,50 aan gesprekskosten. Oke, dit kan natuurlijk ook gebeuren. Het kan heel druk zijn bij de boekingscentrale. Dus weer in onze goedheid. We bellen later wel even terug. Na lange tijd te hebben gewacht, namen we weer telefonisch contact op de klantenservice. Maar…. ook nu weer kregen we van alles aan reclame te horen, maar een medewerker van de klantenservice kregen we niet aan de lijn. Wederom steeds weer de mededeling dat alle medewerkers in gesprek waren. Ondertussen waren we wederom € 2.50 euro kwijt aan telefoonkosten. Dus voor de derde keer namen we contact op met de klantenservice. Drie keer is scheepsrecht, dus het moest nu wel lukken. Ook nu weer kregen we een hoop aan onnodige reclame te horen, maar een medewerker van de klantenservice kregen we niet te spreken.

Dat was voor mij de grens en verbrak kwaad en ontdaan de verbinding. Hoe is het mogelijk dat je al meer dan zeven euro (omgerekend 16 gulden) kwijt bent voor het aanhoren van reclame, maar dat je niemand van de klantenservice aan de lijn krijgt. Wat een klantenservice zeg. Ik ken me voorstellen dat het op bepaalde momenten druk is. Maar waar blijft dan de klantenservice. Het is toch makkelijk om een bandje te laten horen dat alle medewerkers in gesprek zijn en dat het waarschijnlijk lang gaat duren. Sommige bedrijven geven dan de mogelijkheid om iets in te spreken en/of geven het advies om de verbinding te verbreken en later terug te bellen.

Kortom in mijn beleving is de klantenservice van Centre Parcs geen klantenservice. Waar wij nu heel erg benieuwd naar zijn is of wij alleen staan met onze klacht. Of zijn er meer mensen die dergelijke ervaring hebben met Center Parcs. Ik wil u graag oproepen te reageren op dit forum.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Volgens het boekingssysteem van Center Parcs waren daar nog een reeks van huisje beschikbaar. Toen we een huisje wilde boeken bleek deze al vergeven te zijn.
Dat klinkt op z'n minst als tegenstrijdig. Is het niet zo, dat u een voorkeur opgeeft en dat het systeem dan gaat zoeken naar wat nog beschikbaar is? Of geeft U een voorkeur voor een huisje op, zoals een cottagenummer. Het kan natuurlijk zijn, dat iemand anders dat ook als voorkeur opgegeven heeft. Het is nu niet helemaal duidelijk wat in welke fase van het boeken nu op het scherm getoond werd.

En een klacht indienen over de kosten van het bellen lijkt me kansloos. U belt zelf en weet wat de kosten zijn.

TIP: bel de volgende keer eens met 0800-0311. Ook dat is de CP-lijn, maar wel gratis.

Fam H.J. kroon
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2008 08:05

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door Fam H.J. kroon »

Dirkie,

Bedankt voor je reactie. Je zou haast zeggen dat je werkzaam bent bij Center Parcs :wink: .

In het boekingssysteem van Center Parcs geef je een periode aan (bv de maand aug) en naar welk park men wilt (bv Loohorst). Vervolgens geeft het systeem dan alle “beschikbare en vrije” huisje weer. Je kiest een huisje uit en je gaat over tot de boeking. Zo eenvoudig is het, althans zo lijkt het allemaal.

Het is en blijft een rare gewaarwording dat men tijdens het boeken de melding krijgt dat het huisje, die in het boekingssysteem worden weergeven als zijn de beschikbaar, niet meer beschikbaar zijn. Ook nu, een paar dagen later, worden diezelfde huisje op de boekingssite van Center Parcs nog steeds aangeboden als beschikbaar. En ook nu, als je wilt boeken, krijg je de navolgende melding:

“Onze excuses. Het door u gekozen verblijf is helaas niet beschikbaar” en volgens wordt je als consument door Center Parcs gewezen op alternatieven. Echter deze alternatieven zijn gemiddeld 300 a 400 euro duurder.

Het riekt naar enige misleiding. Je wordt als consument naar de site van Center Parcs getrokken met aantrekkelijke prijzen, maar vervolgens blijkt, tijdens het boeken, dat die “aantrekkelijke” huisje al vergeven zijn. Zoals aangegeven kan het een keertje voorkomen dat er iets misgaat, maar we zijn nu al een paar dagen verder en de aantrekkelijke huisje worden op de site van Center Parcs nog steeds aangeboden als beschikbaar.

Wat betreft de telefoonkosten:
In mijn eerste posting gaf ik al aan dat ik zelf gekozen had om te bellen. Maar, mag ik als consument van een organisatie, in die geval Center Parcs, verwachten dat zij bij een dergelijke hoge doorbelasting, 50 euro cent per minuut, ons als consument toch niet minuten lang in de wacht laten staan. In mijn beleving is dat niet klantvriendelijk en feitelijk enigszins minachtend naar de (betalende) consument.

We wachten wel af op de verdere reactie van Center Parcs. Ik heb natuurlijk ook een mail, met mijn opmerking, verzonden naar de klantenservice van Center Parcs. Wat denkt u, zullen reageren.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Je zou haast zeggen dat je werkzaam bent bij Center Parcs
Nee hoor. Ook ik zou het volle pond moeten betalen, als ik er heen zou gaan :cry: Vandaar dat wij altijd naar Landal gaan. Is veel goedkoper, minder massaal (en daardoor ook veel persoonlijker) en heeft wel leuke aanbiedingen, die ook gewoon beschikbaar zijn.

En nee, ik werk ook niet bij Landal.

En voor wat betreft die telefoonkosten. Het maakt niet uit, wat het kost, je staat volgens mij standaard een tijdje in de wacht. Maar dat geldt tegenwoordig voor bijna alle reserveringslijnen en helpdesken. Vandaar dat ik altijd eerst zoek of er een gratis of goedkoper nummer is. Het wachten duurt niet korter maar is wel veel leuker als het niets kost!

germy
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2006 10:51

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door germy »

Wij hebben vandaag geprobeerd een (lastminute) cottage te boeken bij centerparcs, maar geen enkel huisje uit de lastminute lijst was beschikbaar, enkel de veel duurdere alternatieven.
Tevens een email gestuurd, dat we dit zeer misleidend vinden!


Ze gooien hun goede naam te grabbel op deze manier..bah bah!

germy
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2006 10:51

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door germy »

overigens kreeg ik wel vrijwel meteen antwoord van de servicedesk:

Bedankt voor uw e-mail.

Wij verversen ons aanbod geregeld, omdat wij het overzicht van de aanbiedingen actueel willen houden. Toch kan het voorkomen dat een aanbieding nog in het Last Minute overzicht wordt genoemd, terwijl deze niet meer beschikbaar is. Dit proberen wij echter te vermijden. Wel wordt in de voorwaarden aangegeven dat het gaat om een beperkt aanbod.

Ik bied u nogmaals onze excuses aan. Uw suggestie zal ik doorgeven aan de betreffende afdeling met het oog op verbetering van ons product.

Met vriendelijke groet,

Customer Contact Center
Centerparcs


Neemt echter niet weg dat huisjes van 199-299 euro er soms dagen lang in staan, terwijl ze vanaf dag 1 de status niet beschikbaar hebben.
Ik zal de site goed in de gaten houden, en eventuele misstanden melden bij de service-desk, op dit forum.

San32
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:29

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door San32 »

Beste familie Kroon
Als u Vrienden ( friends) bent van Centerparcs, dan heeft u een gratis nummer tot uw beschikking waarop gebeld kan worden.
Overigens boek ik ( al jaren trouwe Friends) gewoon via de site en kan gewoon ( kosteloos) voorkeur voor huisje opgeven.
Ik kies dan een nummer uit de beschikbare rij en kijk waar deze ligt, bevalt dat dan boek ik die.
Nooit problemen mee gehad.
Overigens boek ik ook nog wel eens via de Vakantiekaart waardoor ik 5% extra korting krijg op de reissom.
Ik kom al jaren bij Centerparcs, sterker nog ik ga er dit weekend voor de 2e keer dit jaar heen, en heb nooit dit soort problemen ondervonden...

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door Xantippe »

Wat houdt Friends in ?
Ik probeer via CP bij Eemhof een Premium
5 persoons cottage te boeken
qua Postnl actie..Vrijdag 23 sept. weekeinde..
TOT 30% korting EN KidsKorting qua
2 mee onder 12 jaar..en dan nog 25 euro kado van PostNl..
MOET ik dit online boeken kost het me bijna 30 euro extra..

Dan is het toch niet evengoed bijna 400 euro ??

Ik zal morgen het GRATIS 0800-0311 nr. bellen;
met dank aan www.alex.nl

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Friend wordt je vanzelf als je binnen een bepaalde periode zoveel keer bij CP bent geweest.
Zie Friends voor meer info.

Als Friend heb je inderdaad een gratis nummer ter beschikking welke soms nogal lastig te vinden is, CP zet het niet zelf groots op de site.. maar doorgaans wel op de thuisgestuurde reclamepost staat. Met dit nummer kom je volgens mij in hetzelfde callcentrum terecht.
Ik weet alleen niet hoe CP ermee omgaat als een "niet" Friend naar het nummer belt.

Fam Kroon, bedenk wel dat Loohorst geen CP original is. Tja en dat van de belkosten.. dat had voorkomen kunnen worden als u inderdaad Friend bent.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Friend wordt je vanzelf als je binnen een bepaalde periode zoveel keer bij CP bent geweest...........Tja en dat van de belkosten.. dat had voorkomen kunnen worden als u inderdaad Friend bent.
Dat wordt dan lastig om Friend te worden als je niet(s) kunt boeken. :mrgreen:

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik kan zeggen hoe ze reageren...

ik ben geen friend maar mijn moeder wel.. ze gaf me het gratis nummer en hop.. ik werd netjes geholpen geen gevraag over friends (ik had een voucher overigens dus dan telt friends hoe dan ook niet)

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Wat is dat nou weer voor idioterie dat je "friend" moet worden van cp. En dat je anders 50 per minuut moet betalen om erdoorheen te kunnen komen. Las dit topic door en moest het even kwijt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jacky2006 schreef:Wat is dat nou weer voor idioterie dat je "friend" moet worden van cp. En dat je anders 50 per minuut moet betalen om erdoorheen te kunnen komen. Las dit topic door en moest het even kwijt.
Omdat 'Friends' vaste klanten zijn.
Er zijn vele bedrijven/organisaties die iets extra's doen of extra service bieden aan vaste klanten.
En dat staat ze vrij.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: CenterParcs: Wie herkent deze klacht van CENTER PARCS ook.

Ongelezen bericht door bianca82 »

zelfs mensen die geen friends kunnen naar het gratis nummer bellen hoor..
maar ze zullen er buiten de friends niet mee adverteren (met dat gratis nummer)

en inderdaad meerdere bedrijven doen dat (v&d, ah, esprit enz enz enz enz)

Gesloten