LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Booking.com

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
djataki
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2014 19:46

Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door djataki »

Mei a.s. ga ik 4 dagen naar Rome.
Januari jl een B&B via Booking.com gereseveerd.Kosten E84 en eind januari netjes van mijn creditcard gehaald, echter eind februari werd er weer E84 van mijn creditcard gehaald en daarop belde ik Booking.com voor opheldering en daar begon de ellende. Vele telefoontjes hieraan gespandeerd en vele
mails gestuurd om mijn geld terug te krijgen van Booking.com. Toen werd de accomodatie ook nog eens geannuleerd en na veel bewijs te hebben geleverd en na vele mails eindelijk E168 teruggekregen maarrrrr... op 10/3/14 werd er weer ....en nu ....EURO 840,00.... afgeschreven terwijl de accomodatie
opgedoekt is en ik dus weer mails sturen en telefoontjes naar booking.com. en toen.....
WERD HET HEEL ERG STIL BIJ BOOKING.COM.
Ze reageren niet meer op je mails en ik kan dus naar m,n Euro 840 fluiten!!!
Ik vind het een schandalig gedrag van booking.com.
Booking.com biedt accomodaties aan en te goede trouw boekt je via deze site en als het dan mis
gaat bij Booking.com en de klant de dupe er van wordt dan wordt het heel erg stilllll.... bij Booking.com.
Dan heb ik het nog niet eens over de kosten die ik gemaakt hebt (telefoontjes, papieren kopieeren en laten scannen in de winkel) Ik ben nu al 4 weken bezig om mijn geld terug te krijgen maar Booking.com
is denk ik nu massaal op vakantie want het is stil, heel stil bij booking .com
Ik ga maar 4 dagen en ben zonder dat ik ook nog maar weg ben al meer dan Euro 1000,00 kwijt (moest dus een nieuwe accomodatie boeken)
Hier zak je de broek toch vanaf!! en ik heb Radar ingeschakeld maar die verwijzen mij weer naar consuwijzer en dan wordt je gebeld en krijg je advies waarmee je niets kunt.
Wanneer gaat RADAR nu eens Booking.com ter verantwoording roepen????

Een boze klant!
Laatst gewijzigd door Radar op 01 apr 2014 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Voor zover ik weet bemiddeld Booking.com alleen en brengen de accomodaties de kosten in rekening. Bij mij wel tenminste. Het is dus niet booking.com die meerdere keren incasseert maar de B&B.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door newmikey »

Tsja, daar heeft Booking.com niets mee te maken. Zij innen nooit, maar dan ook helemaal nooit, de betaling - dat is de accomodatie zelf. Booking.com is slechts een gecentraliseerde manier om je informatie bij het hotel te krijgen.

Wat je wel kunt doen is Booking.com te vragen de accomodatie van hun site te verwijderen wegens vermoedelijke credit card fraude door de eigenaar van de accomodatie. Je kunt je geld gewoon terug halen via de credit card maatschappij door de transactie te betwisten en de communicatie met Booking.com bij te voegen als bewijs.

sjohie
Berichten: 11243
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door sjohie »

newmikey schreef:Tsja, daar heeft Booking.com niets mee te maken. Zij innen nooit, maar dan ook helemaal nooit, de betaling - dat is de accomodatie zelf. Booking.com is slechts een gecentraliseerde manier om je informatie bij het hotel te krijgen.

Wat je wel kunt doen is Booking.com te vragen de accomodatie van hun site te verwijderen wegens vermoedelijke credit card fraude door de eigenaar van de accomodatie. Je kunt je geld gewoon terug halen via de credit card maatschappij door de transactie te betwisten en de communicatie met Booking.com bij te voegen als bewijs.
Dit dus, en als je die betwiste transactie snel indient bij de creditcard maatschappij, wordt het dezelfde maand nog gecrediteerd is mijn ervaring.

djataki
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2014 19:46

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door djataki »

Hallo newmikey,

Booking.com biedt accomodaties aan en ik ga er vanuit dat ik als klant dan een betrouwbare accomodatie krijg en niet eentje die geannuleerd wordt en al was opgedoekt. Dan moet je het
niet aanbieden. Ik ben inmiddels al 4 weken bezig om mijn geld terug te krijgen en euro 840
is niet niks. en vertel me niet dat booking.com alles voor niets doet!!
Ik was ten goede trouw en ik weet dat ze bemiddelen maar nogmaals als je iets aanbiedt moet je
het ook waar maken en dan niet het onfatsoenlijke gedrag vertonen door helemaal niet meer te
reageren, ook als er fouten gemaakt wordt moet je als bemiddelaar hier een oplossing voor zoeken
en dat doe je niet door maar niet meer te reageren . Dat is geen fatsoen.
Ik heb het inmiddels ook bij de bank neergelegd en een betwisting aangevraagd maar ik ben zeer
ontevreden over de behandeling naar klanten toe wat betreft het BOOKING.COM GEDRAG en blijkbaar
ben ik de enige niet.

sjohie
Berichten: 11243
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door sjohie »

djataki schreef:Hallo newmikey,

Booking.com biedt accomodaties aan en ik ga er vanuit dat ik als klant dan een betrouwbare accomodatie krijg en niet eentje die geannuleerd wordt en al was opgedoekt. Dan moet je het
niet aanbieden. Ik ben inmiddels al 4 weken bezig om mijn geld terug te krijgen en euro 840
is niet niks. en vertel me niet dat booking.com alles voor niets doet!!
Ik was ten goede trouw en ik weet dat ze bemiddelen maar nogmaals als je iets aanbiedt moet je
het ook waar maken en dan niet het onfatsoenlijke gedrag vertonen door helemaal niet meer te
reageren, ook als er fouten gemaakt wordt moet je als bemiddelaar hier een oplossing voor zoeken
en dat doe je niet door maar niet meer te reageren . Dat is geen fatsoen.
Ik heb het inmiddels ook bij de bank neergelegd en een betwisting aangevraagd maar ik ben zeer
ontevreden over de behandeling naar klanten toe wat betreft het BOOKING.COM GEDRAG en blijkbaar
ben ik de enige niet.
Zij zijn slechts een doorgeefluik, ze bieden enkel de mogelijkheid tot reserveren van accommodaties, zij zijn niet eigenaar of uitbater van de accommodatie die je uiteindelijk reserveert. Je betaald aan de uitbater, niet aan hen en niet via hen, dus hoe kunnen zij dan iets betekenen? Je kan aangeven dat die B&B er een zootje van maakt bij booking.com, en bij de partij die de financiële transactie uitvoert (de CC maatschappij) een betwiste transactie indienen, zoals je gedaan hebt.

En de volgende keer zou ik gewoon direct reserveren bij een hotel/B&B, die tussenpersonen als booking.com voegen weinig tot niks toe, behalve X euro commissie. Die kortingen waar ze mee schermen, staan 9 v/d 10x ook wel op de site van de accommodatie zelf.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door newmikey »

djataki schreef:Booking.com biedt accomodaties aan en ik ga er vanuit dat ik als klant dan een betrouwbare accomodatie krijg en niet eentje die geannuleerd wordt en al was opgedoekt.
Booking.com biedt géén accomodaties aan, het bemiddelt slechts tussen jou en de aanbieder. Het krijgt ook niet door jou betaald in commissies maar door de aanbieder.

Vrij zinloze discussie zo.

FAQ Booking.com:
Het hotel heeft kosten in rekening gebracht op mijn creditcard. Wat moet ik doen?

Controleer de betalingsvoorwaarden in uw bevestigingsmail om er zeker van te zijn dat de kosten geen deel uitmaken van de reserveringsvoorwaarden van het hotel. Als u van mening bent dat deze kosten onjuist in rekening zijn gebracht, neem dan rechtstreeks contact op met het hotel.

Ik heb mijn creditcardgegevens ingevoerd. Wanneer wordt de betaling uitgevoerd?

De verwerking van de betaling voor uw verblijf verschilt per hotel en kamertype. U kunt controleren hoe de kosten voor uw verblijf in rekening worden gebracht onder 'Hotelvoorwaarden', in de kamerbeschrijving onder 'Voorwaarden' en in uw reserveringsbevestiging.

Moet ik reserveringskosten betalen aan Booking.com?


Nee, wij zullen geen reserveringskosten in rekening brengen

Booking.com Team
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2012 10:05
Contacteer:

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door Booking.com Team »

Beste Djataki,

Het spijt me om te horen over je ontevredenheid. Graag wil ik onderzoeken wat er is gebeurd. Zou je hier of via [email protected] je naam en reserveringsnummer willen doorgeven?

Met vriendelijke groet,
Angela
Booking.com Customer Service Team

djataki
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2014 19:46

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door djataki »

Zie mijn mail die ik gestuurd hebt.
Voor de zekerheid ook nog maar even hier
Betreft: B&B Marcello House in Rome
Reserveringsnummer:
Laatst gewijzigd door Radar op 01 apr 2014 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: persoonsgegevens

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door newmikey »

djataki schreef:Zie mijn mail die ik gestuurd hebt.
Voor de zekerheid ook nog maar even hier
Betreft: B&B Marcello House in Rome
Reserveringsnummer:6xxxxxxx0
XXXXXXXX
Vindt u het zelf ook niet een beetje dom om hier prive informatie neer te plempen, nog afgezien van de vraag wat wij met uw bovenstaande berichtje aan moeten. Dit is een consumenten forum, niet een chatsessie met booking.com
Laatst gewijzigd door newmikey op 31 mar 2014 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

djataki
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2014 19:46

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door djataki »

Daar hebt u helemaal gelijk in en inderdaad niet erg slim van mij!!

Booking.com Team
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2012 10:05
Contacteer:

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door Booking.com Team »

djataki schreef:Zie mijn mail die ik gestuurd hebt.
Voor de zekerheid ook nog maar even hier
Betreft: B&B Marcello House in Rome
Reserveringsnummer:643663810
A.Hulsebos
Goedemorgen A. Hulsebos,
Ik heb je reservering gevonden, en zie dat deze reeds is geescaleerd aan onze afdeling Customer Relations. Ik heb hen gevraagd spoedig contact met u op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Angela
Booking.com Customer Service Team

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Booking.com Team schreef:
Goedemorgen A. Hulsebos,
Ik heb je reservering gevonden, en zie dat deze reeds is geescaleerd aan onze afdeling Customer Relations. Ik heb hen gevraagd spoedig contact met u op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Angela
Booking.com Customer Service Team
Geescaleerd nog wel. :wink:

djataki
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2014 19:46

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door djataki »

Heel hartelijk dank!
Ik heb in ieder geval weer het gevoel dat ik
serieus genomen wordt.
Ik wacht het mailtje of telefoontje af.

djataki
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2014 19:46

Re: Ervaring met Booking.com

Ongelezen bericht door djataki »

Hallo Angela,

Dankjewel voor je bemiddeling.
Afgelopen week een mail ontvangen van Booking.com dat ze alsnog E840 zullen
terug storten op mijn rekening.
Uiteindelijk toch gerechtigheid geschiedt.
Wordt het toch nog een plezierig reisje Rome.

Gesloten