Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Evers1a
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2024 21:59

Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

Ongelezen bericht door Evers1a »

We gingen een weekendje weg om te kanoën in de Ardennen , boekten 4 huisjes op de camping te Florenville. Bij aankomst moesten we eerst een borg van 2000 euro voldoen wat ik wel heel erg hoog vond, maar ja we waren gearriveerd en wilden snel inchecken. Ook kregen we een waslijst aan zaken die we moesten controleren. Dit hebben we uiteraard zo goed als kwaad mogelijk gedaan. Bij de eindinspectie bleek tot onze verbazing 1 tuinstoel kapot en zat er een kras op een deur. Dit zou ons 1400 euro gaan kosten!! Maar, zei de manager, ik moest maar mijn bankrekening blokkeren zodat " Swikly" een derde partij, mijn borg niet kon inhouden. De camping zou het dan wel met de verzekering gaan regelen. Een erg vaag verhaal wat riekt naar oplichting. Ik heb nu mijn bankrekening geblokkeerd maar heb er wel een naar gevoel aan overgehouden. Hier mogen die oplichters toch niet mee weg komen? Wat zijn dit voor oplichtingspraktijken? Wie moet ik benaderen om eea. aan te vechten en toekomstige bezoekers van deze camping te behoeden van deze ongure praktijken?

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18
Beste antwoord
Gekozen door Evers1a

Re: Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

door 16again » 03 jun 2024 14:00

Door te focussen op rekening blokkeren, vergeet je wellicht bezwaar te maken tegen deze kosten.
Lowieze
Berichten: 6882
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

Ongelezen bericht door Lowieze »

Die borg is toch al betaald bij aankomst? Waarom dan je bankrekening blokkeren?
Je krijgt toch juist geld terug?

Moneyman
Berichten: 31238
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
03 jun 2024 09:54
Die borg is toch al betaald bij aankomst? Waarom dan je bankrekening blokkeren?
Je krijgt toch juist geld terug?
Vaak is de borg een reservering op je creditcard (en dus nog niet een daadwerkelijke betaling). Blijkbaar heeft TS de uitvoering van die reservering nu geblokkeerd.

witte angora
Berichten: 32048
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

Ongelezen bericht door witte angora »

Evers1a schreef:
02 jun 2024 22:13
Bij de eindinspectie bleek tot onze verbazing 1 tuinstoel kapot en zat er een kras op een deur. Dit zou ons 1400 euro gaan kosten!!
Dat is dan een dure tuinstoel en een dure kras. Zat je in Monaco of zo?

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

Ongelezen bericht door Dirkie »

Moneyman schreef:
03 jun 2024 10:10
Lowieze schreef:
03 jun 2024 09:54
Die borg is toch al betaald bij aankomst? Waarom dan je bankrekening blokkeren?
Je krijgt toch juist geld terug?
Vaak is de borg een reservering op je creditcard (en dus nog niet een daadwerkelijke betaling). Blijkbaar heeft TS de uitvoering van die reservering nu geblokkeerd.
Ik lees dat TS zijn bankrekening geblokkeerd heeft. In het hele verhaal staat niets over een credit card.

DvdVK
Berichten: 121
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

Ongelezen bericht door DvdVK »

Een huisje op een camping geboekt en dan bij aankomst geconfronteerd worden met zo'n extreem hoge waarborgsom (€ 2000/4= € 500 per huisje)?
Ik zie bij een willekeurige camping in Florenville wel dit in de reserveringsvoorwaarden staan:
"WAARBORG
Voor huurverblijven wordt 10 dagen voor aanvang van uw verblijf per e-mail een borg gevraagd. Dit moet online gebeuren via het platform van onze partner SWIKLY, tot €300. Deze aanbetaling wordt gedaan door middel van een eenvoudige creditcardafdruk en wordt dus niet van uw rekening afgeschreven.
Het volledige bedrag van deze borg wordt uiterlijk een week na uw vertrek aan u terugbetaald als de accommodatie schoon wordt achtergelaten, na aftrek van de ingehouden vergoeding voor eventuele veroorzaakte schade, onbetaalde diensten, verlies van sleutels die bij aankomst zijn afgegeven".
(Interessant zijn in vergelijking met de waarborg de verhuurprijzen per huisje per weekend: soms lager dan de waarborg).

En dan de schade van € 1400: een tuinstoel kost max. € 250 en het repareren van een deur zal niet meer kosten dan € 250, het vervangen van de deur ca. € 500.

Kortom: hier klopt iets niet, U wordt een spreekwoordelijke poot uitgedraaid.
Neem contact op met de verhuurder.

En v.w.b. waarschuwen toekomstige gasten: had u het willen weten?

Moneyman
Berichten: 31238
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dirkie schreef:
03 jun 2024 11:35
Moneyman schreef:
03 jun 2024 10:10
Lowieze schreef:
03 jun 2024 09:54
Die borg is toch al betaald bij aankomst? Waarom dan je bankrekening blokkeren?
Je krijgt toch juist geld terug?
Vaak is de borg een reservering op je creditcard (en dus nog niet een daadwerkelijke betaling). Blijkbaar heeft TS de uitvoering van die reservering nu geblokkeerd.
Ik lees dat TS zijn bankrekening geblokkeerd heeft. In het hele verhaal staat niets over een credit card.
Gewoon basale logica, gebaseerd op de praktijk. Vandaar het woordje "vaak". Als het bij TS anders is, horen we het wellicht nog wel.

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

Ongelezen bericht door 16again »

Door te focussen op rekening blokkeren, vergeet je wellicht bezwaar te maken tegen deze kosten.

Evers1a
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2024 21:59

Re: Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

Ongelezen bericht door Evers1a »

Lowieze schreef:
03 jun 2024 09:54
Die borg is toch al betaald bij aankomst? Waarom dan je bankrekening blokkeren?
Je krijgt toch juist geld terug?
Heb iets over het hoofd gezien...de verhuurder raadde mij aan mijn rekening te blokkeren zodat Swikly het bedrag niet kan incasseren. De camping zou onafhankelijk hiervan, toch wel het bedrag krijgen van Swikly. Ik heb deze nu niet geblokkeerd maar zal de incasso weigeren en heb rechtshulp ingeschakeld.

rwolters
Berichten: 1840
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Extreem hoog bedrag ingehouden van borg vakantiehuis

Ongelezen bericht door rwolters »

Evers1a schreef:
04 jun 2024 16:43
Lowieze schreef:
03 jun 2024 09:54
Die borg is toch al betaald bij aankomst? Waarom dan je bankrekening blokkeren?
Je krijgt toch juist geld terug?
Heb iets over het hoofd gezien...de verhuurder raadde mij aan mijn rekening te blokkeren zodat Swikly het bedrag niet kan incasseren. De camping zou onafhankelijk hiervan, toch wel het bedrag krijgen van Swikly. Ik heb deze nu niet geblokkeerd maar zal de incasso weigeren en heb rechtshulp ingeschakeld.
Dus je hebt borg betaald, maar schade wordt apart geincasseerd? En wat gebeurt er met de borg?

Plaats reactie