Heb ik recht op enige vorm van compensatie?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
PatrickW89
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 aug 2015 14:29

Heb ik recht op enige vorm van compensatie?

Ongelezen bericht door PatrickW89 »

Afgelopen week was ik met mijn gezin op vakantie in Duitsland op een park van Landal. Allemaal leuk en aardig, park prima, huisje leuk.

Echter, we hadden een wespennest onder de rand van het dak van het huisje, recht boven de deur van het terras. We konden dus geen gebruik maken van ons terras en hebben de tuinset verplaatst naar een knollenveld naast het huisje en moesten via de voordeur om het huisje heen lopen om niet door de wespen te lopen.

We hebben dit gemeld bij de receptie, maar die konden niks doen want het was weekend. We hebben filmpjes en foto's doorgestuurd via de Whatsapp service zodat ze het direct konden doorsturen naar de technische dienst, dat is dus blijkbaar niet gebeurd want de volgende dag hebben we het nogmaals gemeld en toen gingen ze het doorgeven aan de technische dienst die zou komen kijken, maar die zijn niet geweest. Volgende dag nogmaals gemeld en toen stond de technische dienst binnen een uur voor de deur. De beste man keek een met zijn handen in zijn zakken en zei toen dat het inderdaad wespen waren, maar dat ze dit zelf niet mochten oplossen. Hij moest dus iemand bellen, maar wist niet wanneer die zouden komen.
De bewuste dag en de volgende dag niemand geweest, dus nogmaals gemeld bij de receptie. Ze hadden een mailtje gestuurd naar een verdelgingsbedrijf, maar het was vakantie dus druk. Ik gebeld naar Landal in Nederland, maar die konden natuurlijk niks doen. Ze hebben wel gebeld naar de receptie van ons park met de vraag of er wat vaart achter kon.
De volgende dag (inmiddels dus vijf dagen verder) kwamen we terug van een uitstapje en zagen we dat er schuim gespoten was in de opening van het nest. Echter zagen we al direct dat er meerdere openingen waren en het nest nog gewoon in gebruik was. Tot onze schrik zagen we bij binnenkomst dat de wespen op een of andere manier toegang tot het huisje hadden weten te krijgen. Helaas was het al in de avond en konden we dus niets meer doen dan de wespen dood maken. We hadden zeker 30 wespen binnen in de loop van de avond, sommige een beetje in de war door het gif in het nest. Slaapkamers afgesloten zodat ze niet in de slaapkamer konden komen en de volgende ochtend maar verder zien. Eerst leek het mee te vallen, maar naarmate het later werd weer steeds meer wespen in huis.

Weer naar de receptie, nu wilden we uit het huisje en naar een andere bungalow. Dat had nogal wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk hebben we voor de laatste dag toch een andere bungalow kunnen krijgen in de buurt van de eerste bungalow. We hoorde de receptioniste nog zeggen dat we eigenlijk niet meer in ons huisje hadden mogen blijven als het bedrijf dat was geweest niet volledig zeker was dat de wespen allemaal dood waren, maar ja hoogseizoen en druk. Die middag zagen we de bestrijdingsdienst weer bezig bij het huisje en de man zei dat de wespen waarschijnlijk door het ventilatiekanaal naar binnen kwamen, spoot de rest van de openingen dicht en vertrok weer.

Nu is mijn vraag, voordat ik een naar alle waarschijnlijkheid lang traject ga starten bij Landal, of ik nog enige vorm van compensatie kan krijgen. Ze hebben in principe gehandeld, zij het enorm traag, dus zal het voor Landal allemaal wel opgelost zijn. Maar we hebben natuurlijk niet op een normale manier gebruik kunnen maken van onze bungalow op de manier zoals wij dat hadden verwacht.

Lowieze
Berichten: 6861
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Heb ik recht op enige vorm van compensatie?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zou gewoon de klachtenprocedure volgen van Landal, dat lijkt me het beste.
Niemand hier kan zeggen of u recht heeft op compensatie, daarvoor moet u bij Landal zelf zijn. Het is het proberen altijd waard.
https://www.landal.nl/algemeen/klachtenprocedure

J. Deltoer
Berichten: 3358
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Heb ik recht op enige vorm van compensatie?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En als dat onvoldoende uitpakt de klachtenprocedure via de rechter. Ik durf te beweren dat er sprake is van dermate verstoord vakantiegenot dat een compensatie van 100% vermeerderd met kosten billijk is.

alfatrion
Berichten: 22034
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Heb ik recht op enige vorm van compensatie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik lees het zo: je bent een week weggeweest en hebt gedurende de hele week buiten overlast van wespen gehad en gedurende een deel van die tijd ook binnen. De overlast is in die mate dat het genot in ernstige mate werd aangetast. Ik schat in dat er recht is op compensatie, maar ik durf niet te stellen dat dit 100% is. Je bent uiteindelijk wel gebleven.

Kaul
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2024 15:33

Re: Heb ik recht op enige vorm van compensatie?

Ongelezen bericht door Kaul »

ik zou het zeker proberen. Werk zelf ook in de toeristenbranche en als het ons zou overkomen hadden we zeker gecompenseerd (eigenlijk al een oplossing gezocht tijdens uw verblijf).

Een review plaatsen wil ook wel helpen. Tenslotte willen ze dat altijd zo graag.

FunlolaO
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2024 15:19

Re: Heb ik recht op enige vorm van compensatie?

Ongelezen bericht door FunlolaO »

Mijn advies is om te bellen met de klantenservice. Kom je er niet uit, dan kan je een klacht indienen. Landal ken ik als een consumentvriendelijke organisatie. In coronatijd kregen we een coupon voor een volgende boeking om we niet van alle faciliteiten gebruik hebben kunnen maken vanwege de coronabeperkingen. Ik kon dit erg waarderen. De beperkingen waren me bekend en zij hadden nul invloed op de opgelegde beperkingen.

Plaats reactie