LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Holiday Concept Hotelcheque

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
john-lammers
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2010 18:26

Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door john-lammers »

Enkele maanden geleden heeft mijn vriendin via vakantieveiling.nl een Hotelcheque van Holiday Concept gekocht voor €25,-. Echter, na bestudering van de werkwijze van de Hotelcheque bleek deze toch niet zo gunstig qua prijs en ze wilde van de cheaue af.

Zodra het bedrag via automatische incasso geïnt was, heeft ze het laten storneren. De cheque was op dat moment nog niet binnen, en heeft ze ook nooit mee gekregen. Hiermee leek het opgelost.

Enkele weken later ontvangt ze van Holiday Concept een brief waarin beweert wordt dat dit de derde en laatste aanmaning is, en dat het bedrag van €25,- en €4,- administratiekosten direct moeten worden betaald.

Hierop heb ik namens haar contact opgenomen met Holiday Concept. Zij beweren dat de 7 dagen bedenktijd op hun produkt niet van toepassing zijn, aangezien het een vakantie is. Wij zijn echter van mening dat deze regel wel geldt, omdat het een waardecheque is.

Mijn vraag is; is mijn vriendin verplicht om als nog te betalen? De feiten zijn:

- Binnen 7 dagen gestroneerd
- Artikel nooit ontvangen
- Website holidayconcept.nl vermeld niet dat er geen sprake is van bedenktijd
- Nooit aanmaning verstuurd
- Geen vakantie, maar waardecheque

Ik ben benieuwd of iemand weet hoe de regels voor dit soort artikelen zijn, en of er misschien iemand eerder een dergelijk geschil met Holiday Concept heeft gehad.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***** Verwijderd door censuur TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 31 dec 2011 01:54, 1 keer totaal gewijzigd.

john-lammers
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2010 18:26

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door john-lammers »

Bedankt voor uw reactie.

De firma Holiday Concept heeft nooit de Hotel Cheque verstuurd, en er is daarom ook nooit een gelegenheid geweest om deze terug te sturen. Is er dan wel sprake van een overeenkomst? Zijn zij dan niet in gebreke gebleven?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door sprookje »

als je je registreed bij vakantieveilingen moet je aanvinken dat je een contract sluit en dat je verplicht bent om af te nemen bij het hoogste bod.Hier kan je niet onderuit vrees ik.Trouwens ik vind de hollidaycheck erg leuk.Ik vrees dat je moet betalen en dat je dan de bon zal krijgen.

buijssjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:20

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door buijssjan »

beste mensen,

heb evenals u allen ook gebruik willen maken van de hotelcheque zo een twee maanden na data, heb ik een brief ontvangen van het incassobureau, met hierin de melding dat ik extra kosten zou moeten betalen aan het bureau, omdat ik niet heb gereageerd op de door Holiday Concept verstuurde e mail. In deze e-mail zou gestaan moeten hebben dat het bedrag nog open zou staan. Naar mijn mening wel wat vreemd een herinnering te ontvangen per e-mail. Ook zeer vreemd dat ik al wel de cheques heb ontvangen, maar bij de cheques ook geen rekeningnummer of iets waar ik alsnog het bedrag zou kunnen overmaken. Op deze manier kom ik bij het standpunt, alleen de kosten van de veiling te betalen, en de incassokosten lijken me bij deze voor Holiday Concept zelf.

Chalchi
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2011 00:26

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door Chalchi »

Ik heb op precies zo'n zelfde cheque geboden en kwam erachter dat je het eten in het hotel zelf moest betalen. Even de huisregels op vakantie veilingen bekeken. Daar staat dat als je het hoogste bod hebt, dit dient te betalen in 5 dagen (meen ik). Dan is er geen weg terug. Denk dat je hier niet meer vanaf komt omdat met het maken van een account letterlijk hebt ondertekend dat je akkoord gaat met de regels.

Peter045
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2011 14:15

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door Peter045 »

Heb ook deze bon geboekt voor in toaal € 19,00

Nu staat er in het kopje exclusief - verplicht:
• € 4,- administratiekosten VakantieVeilingen.nl
• Ontbijt
• Diner
Prijzen zijn te vinden op de website van Holiday Concept.

Er staat in dat kopje geen link naar de website. Je wordt verplicht voor een minimaal bedrag per persoon per dag aan ontbijt en diner te bestellen.

Als je verder zoekt had je dat kunnen uitvinden maar zou mooi zijn als het duidelijk vermeld zou worden.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door RedShy »

In de voorwaarden staat duidelijk dat je verplicht bent het gekozen product af te nemen zodra jij de hoogste bieder bent wanneer de veilimg afloopt. Ik vind het sowieso raar dat jij denkt dat je iets geannuleerd hebt wanneer je het bedrag laat storneren. Als je nog niets gehad hebt dan neem je toch contact op? Lekker naief van je. Ook wordt er altijd melding gemaakt van administratiekosten. Gevalletje Algemene Voorwaarden niet goed gelezen en teveel naiviteit.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door RedShy »

john-lammers schreef:Bedankt voor uw reactie.

De firma Holiday Concept heeft nooit de Hotel Cheque verstuurd, en er is daarom ook nooit een gelegenheid geweest om deze terug te sturen. Is er dan wel sprake van een overeenkomst? Zijn zij dan niet in gebreke gebleven?
Nee John Lammers, je krijgt je voucher pas na betaling. Beter de voorwaarden lezen waarin staat dat je verplicht bent hey gekozen product af te nemen. Wellicht beter je mailbox in de gaten houden en niet denken dat je iets annuleert door bedragen te storneren. Ten 1e is dat tegen de alg. vwd. van VV.en ten 2e als dat niet zo was, moeten ze dan ruiken dat jij iets wilt annuleren als jij je geld terughaalt? Heldere communicatie idd. Je hebt geen poot om op te staan dus neem je verlies. Goede les voor de volgende keer.

heinvriends
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2012 08:26

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door heinvriends »

Sorry lees net bovenstaande reacties. Maar als je op vakantieveilingen op iets bied ben je dit verplicht af te nemen. Op het moment dat je op de veiling kiest welke je wilt hebben, bijvoorbeeld die van Holiday Concept, dan staat er heel duidelijk bij wat je er verplicht bij moet nemen.

Als je snel op iets wilt bieden en dus niet de moeite neemt om even rustig te lezen waar je op bied is dit je eigen fout. Er staat heel duidelijk vermeld dat er 4 euro admin. kosten bij komen en dat ontbijt en diner verplicht zijn. Als je ook de moeite had genomen om de site van Holiday Concept te bezoeken had je dit ook kunnen zien!

Als je dan gaat om rekenen ben je nog steeds goedkoper uit. Wij hebben de bon voor 6 euro + 4 euro admin.kosten. Als we straks naar het hotel gaan zijn we 3x ontbijt en 3x diner kwijt. Het feit is dat je toch moet eten, dus ja dan maar in het hotel. Bij het uit kiezen van het hotel gaan wij rekening houden met de kaart van het hotel, omdat we hier toch 3 dagen moeten eten. Dit zou totaal 150 euro kosten zeg maar. Dan zijn we 160 euro kwijt voor 3 nachten in een hotel inclusief het eten!

Sorry mensen als je de veilingen niet goed leest ben je gewoon niet slim bezig!!

ans*
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2012 23:06

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door ans* »

Heinvriends: ik ben ook via Vakantieveilingen in het bezit gekomen van een hotelcheque van Holiday Concept. Ik lees echter dat je per persoon een minimum bedrag kwijt bent aan ontbijt en diner, dus in dat geval klopt uw rekensom niet, u komt dan namelijk uit op 310 euro. Dat is overigens nog steeds goedkoper dan een reguliere boeking waarbij u nog moet ontbijten en dineren.

M123
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2012 15:48

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door M123 »

Hallo allemaal,

Ik heb ook zo een cheque, het was een cadeaubon maar aangezien ik mijn verlof geboekt heb kan ik hier niet veel mee doen. Het is een hotelbon voor 3 overnachtingen in verschillende hotels in Europa. Mensen die mij hiervoor 25euro willen geven mogen altijd reageren.

Groetjes,
Mary

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik heb ook zo een cheque, het was een cadeaubon maar aangezien ik mijn verlof geboekt heb kan ik hier niet veel mee doen. Het is een hotelbon voor 3 overnachtingen in verschillende hotels in Europa. Mensen die mij hiervoor 25euro willen geven mogen altijd reageren
25 euro,op vakantieveilingen koop je die gemakkelijk voor 5 tot 10 euro.Waarom zou iemand jou dan 25 euro ervoor willen geven?

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door dia »

Ik heb ook zo een cheque, het was een cadeaubon maar aangezien ik mijn verlof geboekt heb kan ik hier niet veel mee doen.
Je kan er ook gewoon tijdens het jaar een weekend mee weg hoor.Iets dat je cadeau hebt gekregen verkoop je toch niet.

M123
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2012 15:48

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door M123 »

Ik weet van de website dat het normaal gezien 39euro kost zie link http://holidayconcept.nl/nl/nieuws/1/ho ... heque.html dus 25euro is denk ik echt niet veel hiervoor.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door dia »

Toch blijf ik erbij iets wat je cadeau krijgt verkoop je niet.Ga er gewoon een verlengd weekend mee op hotel.

S.C.F.
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2012 13:35

Re: Holiday Concept Hotelcheque

Ongelezen bericht door S.C.F. »

Samen met mijn vriendin heb ik ook via Vakantieveilingen.nl geboden op een vakantiecheque. Voor €10 hadden wij hem al. We waren eerst blij, maar die blijheid sloeg een beetje om toen we zagen dat je VERPLICHT een minimumbedrag per persoon per dag betaald voor ontbijt en diner. Voor sommige hotels kan dit oplopen tot dik €60,-. Wat voor 4 nachten (het minimumaantal) en 2 personen neerkomt op €480,-. Wij vinden dit wel erg veel. Als wij zelf onze restaurants zouden mogen kiezen zijn we voor 4 dagen voor de helft al klaar.

Uiteraard hadden we niet goed gelezen voordat we boden, maar op de eerste pagina van de aanbieding staat een wat dubieus zinnetje: "Je hoeft alleen nog maar het ontbijt en diner af te rekenen gedurende het aantal dagen van het verblijf."
Ik interpreteerde dit blijkbaar verkeerd. Deze zin leek mij te zeggen dat je zelf bepaalt waar je eet. Dat het ontbijt en diner dus niet inbegrepen zit in de Cheque.
Enigszins misleidend dus.

Als je verder leest staat er inderdaad dat je een minimumbedrag kwijt bent voor voedsel: "Je betaalt alleen nog het ontbijt en diner in het hotel naar keuze gedurende het verblijf. Hiervoor zijn minimale bedragen vastgesteld, deze kun je terugvinden op de website van Holiday Concept." Zonder link naar de website natuurlijk.

Bied dus a.u.b. pas als u zeker weet dat u gebruik wilt maken van deze "aanbieding". En kijk goed op de site van Holiday Concept (http://holidayconcept.nl/en/) naar de minimumprijzen van de aangesloten hotels.

Gesloten