Veel bezitters van een Mastercard van ICS hebben de service `MasterCard hotelservice`.
Achtergrond
Deze service zou inhouden dat wanneer het hotel is aangesloten bij de hotelservice van MasterCard bent u niet geboden aan een vaste inchecktijd. De kamer blijft namelijk gereserveerd tot u aangekomen bent.
Nu reis ik veel en heb ik al behoorlijk wat hotels bezocht, maar mij is nooit opgevallen dat een hotel meedoet.
ICS geeft aan:
"Helaas is ICS niet in het bezit van een lijst van hotels die aangesloten zijn bij de MasterCard hotelservice.
Voor het verifiëren van deze service adviseren we u om dit op de site van de aanbieder vooraf te controleren."
Ik heb een beetje het gevoel dat dit een pure marketing is, en er geen hotel meedoet. Mede omdat een goede zoektocht in google echt 0.0 oplevert. Ja, 83 resultaten (https://www.google.nl/search?q=%22Maste ... service%22) van creditcard aanbieders, maar geen hotel.
Vraag
Is iemand ooit wel eens een hotel tegengekomen dat meedoet?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ICS Mastercard Hotelservice
Re: ICS Mastercard Hotelservice
@ i-am-will,
Deze service stelt eigenlijk niks voor, omdat bijna niemand hier als hotel hieraan wil deelnemen.
Dit is namelijk niet echt te realiseren, ivm vaste gasten, loyalty/awards program members etc. Bovendien gelden inchecktijden niet voor niks.
Als je snachts aankomt maar hebt gereserveerd vanaf smiddags ( een paar uur later ), dan moet je alsnog de hele dag betalen.
AMEX ( American Express ) heeft, of had ook zo'n soort service voor restaurants.
Als je via Amex een restaurant reserveerde, had je altijd een tafel, ook al had het restaurant zelf geen plek meer.
Achter de schermen zat het echter heel anders in elkaar dan men dacht:
AMEX had slechts tot een bepaalde tijd het recht om de reservering te plaatsen, daarna verviel hun " recht " tot het " opeisen" van een tafel.
Met als gevolg in de praktijk: mensen dachten leuk een tafeltje in een restaurant te boeken via AMEX, AMEX neemt contact op met het restaurant, is te laat of het restaurant is al vol en moet alsnog de klant teleurstellen.
Deze service stelt eigenlijk niks voor, omdat bijna niemand hier als hotel hieraan wil deelnemen.
Dit is namelijk niet echt te realiseren, ivm vaste gasten, loyalty/awards program members etc. Bovendien gelden inchecktijden niet voor niks.
Als je snachts aankomt maar hebt gereserveerd vanaf smiddags ( een paar uur later ), dan moet je alsnog de hele dag betalen.
AMEX ( American Express ) heeft, of had ook zo'n soort service voor restaurants.
Als je via Amex een restaurant reserveerde, had je altijd een tafel, ook al had het restaurant zelf geen plek meer.
Achter de schermen zat het echter heel anders in elkaar dan men dacht:
AMEX had slechts tot een bepaalde tijd het recht om de reservering te plaatsen, daarna verviel hun " recht " tot het " opeisen" van een tafel.
Met als gevolg in de praktijk: mensen dachten leuk een tafeltje in een restaurant te boeken via AMEX, AMEX neemt contact op met het restaurant, is te laat of het restaurant is al vol en moet alsnog de klant teleurstellen.