Een verbouwing die 2 a 3 maanden duurt, is ook waarschijnlijk geen overmacht.
Toch wel. Stel dat het ding helemaal uitgewoond, of afgebrand is?
De TS is 7 juli gebeld, de vakantie was begin september. Daar zit dus een week of 8 tussen. In die 8 weken zit 3 weken bouwvak, blijft 5 weken over waarin er gewerkt kan worden. De aannemer moet het ook maar in kunnen plannen. Vóór de bouwvak zal dat, denk ik, al niet lukken, dan gaan ze niet aan een klus beginnen die halverwege 3 weken stilgelegd moet worden. Ze stoppen hun mensen zoveel mogelijk in projecten die al lopen. Lijkt mij.
Het kan wel overmacht zijn, echter het leek mij niet voor de hand liggen.
Bovendien maakt het voor de vraagstelling niet uit of het wel of geen overmacht is.
- Landal mag een alternatief bieden als deze om wat voor reden dan ook de ovk niet kan nakomen en TS mag dan de ovk ontbinden en zou het geld volledig terug moeten krijgen.
- Landal hoeft geen rekening te houden met de familieleden die niet in dezelfde boeking staan en die ook in die periode op dat park verblijven. Het zou wel wat klantvriendelijker zijn als ze het wel doen uit coulance. Deze TS boekt waarschijnlijk geen Landal meer, terwijl ze dat misschien wel zouden doen als het wel netjes werd opgelost.
Een alternatief was dan ook geweest: 2 vakantiehuisjes voor 4 personen. Maar dat kan alleen als Landal wist dat er logees zouden komen. Als Landal dat niet wist, dan is het de eigen oneerlijkheid die Ts nu opbreekt. En aangezien die vraag, die ik al veel eerder heb gesteld, niet beantwoord is, is het wel duidelijk waar het probleem ligt.
Zoals zo vaak als mensen hier klagen over bedrijven, maar dan later zelf boter op hun hoofd blijken te hebben, om vervolgens niks meer van zich te laten horen.
witte angora schreef:Een alternatief was dan ook geweest: 2 vakantiehuisjes voor 4 personen. Maar dat kan alleen als Landal wist dat er logees zouden komen. Als Landal dat niet wist, dan is het de eigen oneerlijkheid die Ts nu opbreekt. En aangezien die vraag, die ik al veel eerder heb gesteld, niet beantwoord is, is het wel duidelijk waar het probleem ligt.
Zoals zo vaak als mensen hier klagen over bedrijven, maar dan later zelf boter op hun hoofd blijken te hebben, om vervolgens niks meer van zich te laten horen.
Het probleem zit hem slechts deels in de logees. Die kunnen ook in een ander park op bezoek komen. Omdat er ook kinderen bij zitten is 2x4 persoons geen goed alternatief. Bovendien had dat huisje dat een wasmachine/droger moeten hebben. Dat zou je kunnen afwentelen op de oneerlijkheid van TS. Hoewel er nog steeds een kans bestaat dat TS alsnog keurig de toeristenbelasting van plan was te betalen zodra bekend was hoeveel nachten de logees precies zouden verblijven.
Het probleem zit hem ook in het gegeven dat schoonfamilie (dacht ik) van TS ook een gedeelte van die periode een huisje heeft geboekt op datzelfde park. Zij hebben dit afzonderlijk van elkaar geboekt. Nu is Landal niet bereid om hierin mee te denken met TS. Daartoe is Landal gerechtigd want dan hadden ze als groep moeten boeken.
Tja, ik kan nu eenmaal niet het antwoord geven dat elke TS maar graag wil horen
Het is ook niet fijn vakantie vieren als je tussen de verbouwingen in van de andere bungalows komt te zitten. Ze verbouwen ze vaak groeps gewijs.
Als ze niets hadden gezegt en ze waren aangekomen en hadden geklaagd over verbouwingen van de huisjes van de buren, dan hadden ze vast het volle pond terug gevraagd, wat zo'n geval zeer begrijpelijk is, je zit om vakantie te vieren, en niet te wachten op een boormachine in het huisje van de buren 'smorgens om acht uur.
Nog even over de opmerking van dhc.
zie voorwaarde landal
Het is de huurder en andere gebruikers niet toegestaan de accommodatie en/of
campingplaats onder welke benaming dan ook en uit welke hoofde dan ook aan anderen dan de in
de overeenkomst genoemde personen in gebruik af te staan, tenzij schriftelijk anders is
overeengekomen met Landal GreenParks.
4.2 Indien u en Landal GreenParks zijn overeengekomen dat u en/of één of meer gebruikers
worden vervangen, blijft u naast de huurder en/of gebruikers die u en/of andere gebruikers
vervangen hoofdelijk aansprakelijk tegenover Landal GreenParks voor de betaling van het nog
verschuldigde gedeelte van de huursom, de wijzigingskosten (zie art. 3.1) en eventuele extra kosten
als gevolg van de vervanging en eventuele annuleringskosten.
Wij zijn 2 weken geleden op Landal Heideheuvel geweest, een midweek.
Daar waren ze met huisjes aan het renoveren. Wij zaten vlak bij die huisjes, waardoor er toch wel enige overlast was van boren en timmeren en veel werkverkeer.
Toen ik de sleutel bij de receptie inleverde, vroegen ze of alles naar wens was geweest. Ik zei dat ik het wel jammer vond, dat er aan de huisjes vlak bij ons gewerkt werd. Als ik dat bij de boeking zou hebben geweten, dan hadden we een ander huisje uitgezocht.
Een paar dagen later belde er iemand van Heideheuvel. Er was een communicatiefout, er werd een blok van 10 huisjes gerenoveerd en de huisjes daarom heen mochten niet verhuurd worden. En dat was in ons geval wel gebeurd. Wij krijgen als compensatie een gratis midweek/weekend in Heideheuvel aangeboden.
Kijk zo kan het dus ook.
Er is een hoop mogelijk, dat ben ik met je eens. Alleen loopt de TS tegen twee dingen aan. Hij wilde voor 3 personen een 8-persoons huisje, omdat er nog een paar dagen vrienden met kinderen zouden komen. Aangezien Landal dat niet wist, kan daar met het nieuwe aanbod natuurlijk geen rekening worden gehouden.
Tweede probleem is dat de schoonouders van TS ook een huisje hebben gehuurd, in dezelfde periode. Met dat huisje is niks mis, dus daar kan geen compensatie voor worden geboden. Met als gevolg dat de compensatie die aangeboden wordt wel correct is, gezien de boeking die gedaan is, maar voor TS niet naar zijn zin.