LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Landal Greenparks: Wil boeking omzetten i.v.m. verbouwing
Landal Greenparks: Wil boeking omzetten i.v.m. verbouwing
Begin 2011 hebben wij bij Landal een huisje geboekt in vakantiepark Orveltermarke in Drenthe, voor een periode in september 2011.
Gisteren werden wij door Landal gebeld dat het huisje dat we geboekt hebben in die periode verbouwd gaat worden. Van dit type huisje is maar één exemplaar beschikbaar op dit park. Het gaat om een 8 persoons huisje met wasmachine en droger. Voor dit laatste hebben we bewust voor dit huisje gekozen.
Het 1e alternatief dat ze bieden is een 6 persoons huisje zonder wasmachine en droger, 20 procent korting op de boeking en gratis wassen en drogen bij de receptie gedurende het gehele verblijf. Wij gaan met 3 personen maar willen in onze vakantie graag nog mensen met kinderen langs laten komen, vandaar de 8 persoons keuze. Dan kunnen ze ook blijven slapen.
Het 2e alternatief dat ze bieden is een zelfde bungalow op een ander park. Probleem hierbij is echter dat onze (schoon)ouders ook in september op Orveltermarke zouden verblijven, weliswaar in een kortere periode. Die willen ze niet tegemoet komen omdat er `niet als groep geboekt is´. Het zou ze 170 euro kosten om de boeking over te zetten.
Het 3e alternatief was een huisje op Hoog Vaals maar dit is afgeschoten door een supervisor omdat dit `2x zo duur is´ en ze niet meer dan 100 euro kosten willen maken.
Landal is van mening dat ze een goed alternatief bieden... waarschijnlijk omdat we het huisje met 3 personen boeken. Maar dat mag naar onze mening niet ter zake doen, je betaalt immers voor het huisje. Ook als je er alleen zou willen zitten. Nergens staat dat je als groep moet boeken als er 2 huisjes geboekt worden.
Schandalige vertoning van Landal. Dit is vermoedelijk de laatste keer ooit dat we daar een vakantie geboekt hebben!
Iemand nog tips/suggesties?
Gisteren werden wij door Landal gebeld dat het huisje dat we geboekt hebben in die periode verbouwd gaat worden. Van dit type huisje is maar één exemplaar beschikbaar op dit park. Het gaat om een 8 persoons huisje met wasmachine en droger. Voor dit laatste hebben we bewust voor dit huisje gekozen.
Het 1e alternatief dat ze bieden is een 6 persoons huisje zonder wasmachine en droger, 20 procent korting op de boeking en gratis wassen en drogen bij de receptie gedurende het gehele verblijf. Wij gaan met 3 personen maar willen in onze vakantie graag nog mensen met kinderen langs laten komen, vandaar de 8 persoons keuze. Dan kunnen ze ook blijven slapen.
Het 2e alternatief dat ze bieden is een zelfde bungalow op een ander park. Probleem hierbij is echter dat onze (schoon)ouders ook in september op Orveltermarke zouden verblijven, weliswaar in een kortere periode. Die willen ze niet tegemoet komen omdat er `niet als groep geboekt is´. Het zou ze 170 euro kosten om de boeking over te zetten.
Het 3e alternatief was een huisje op Hoog Vaals maar dit is afgeschoten door een supervisor omdat dit `2x zo duur is´ en ze niet meer dan 100 euro kosten willen maken.
Landal is van mening dat ze een goed alternatief bieden... waarschijnlijk omdat we het huisje met 3 personen boeken. Maar dat mag naar onze mening niet ter zake doen, je betaalt immers voor het huisje. Ook als je er alleen zou willen zitten. Nergens staat dat je als groep moet boeken als er 2 huisjes geboekt worden.
Schandalige vertoning van Landal. Dit is vermoedelijk de laatste keer ooit dat we daar een vakantie geboekt hebben!
Iemand nog tips/suggesties?
-
Re: Landal Greenparks: Wil boeking omzetten i.v.m. verbouwing
Is dit laatste bekend bij Landal? In dat geval kunnen ze misschien ook 2 huisjes voor 4 personen aanbieden. Zit je ook op de 8.Wij gaan met 3 personen maar willen in onze vakantie graag nog mensen met kinderen langs laten komen, vandaar de 8 persoons keuze. Dan kunnen ze ook blijven slapen.
Geen idee wanneer je in september gaat, maar als het buiten de schoolvakantie om is, dan is er dikke kans dat niet alle huisjes verhuurd gaan worden. Dus dat zou dan niet zo'n probleem moeten zijn.
-
Nou, ik vind dat ze toch echt genoeg opties bieden.
Dat ze daarbij geen rekening kunnen houden met mogelijke visite en uw schoonouders die apart van u (en dus inderdaad niet als groep) hebben geboekt, vind ik ook logisch.
U heeft voor drie personen geboekt, en die drie personen moeten ze tegemoed komen.
Niet uw schoonouders, omdat het door hen geboekte huisje waarschijnlijk wel gewoon beschikbaar is.
Met die boeking zijn dus geen prblemen, dus hoeven zij hen niet te compenseren.
U kúnt vragen of u kosteloos mag annuleren, maar daar heeft u geen vakantie mee.
Ik vind niet dat u dit Landal aan kan rekenen, zij komen met alternatieven.
Dat ze daarbij geen rekening kunnen houden met mogelijke visite en uw schoonouders die apart van u (en dus inderdaad niet als groep) hebben geboekt, vind ik ook logisch.
U heeft voor drie personen geboekt, en die drie personen moeten ze tegemoed komen.
Niet uw schoonouders, omdat het door hen geboekte huisje waarschijnlijk wel gewoon beschikbaar is.
U kúnt vragen of u kosteloos mag annuleren, maar daar heeft u geen vakantie mee.
Leuke reactie maar hoe denk je dat landal zou reageren als jij als klant even wat anders wilt?VioletPrue schreef:Nou, ik vind dat ze toch echt genoeg opties bieden.
Het doet er niet toe wat je met het huisje doet Landal moet leveren wat er in de overeenkomst afgesproken is. Ze mogen altijd alternatieven aan bieden maar de klant hoeft daar natuurlijk niet mee akkoord te gaan. Wanneer je Landal zelf belt met: sorry we hebben ons een weekje vergist kunnen we even verzetten naar een week waar nog wel ruimte is zullen ze tenslotte ook kosten in rekening brengen.
Het is vrij simpel: of ze zorgen maar dat dat huisje beschikbaar is of ze komen met een alternatief waar de klant zich in kan vinden, als daarin rekening gehouden moet worden met schoonfamilie op hetzelfde park dan is dat maar zo. Je moet geen verbouwing plannen op het moment dat je het huisje al verhuurt hebt. De klant heeft daarin het laatste woord en niet Landal.
-
Klopt, de klant heeft het laatste woord, en kan als het goed is kosteloos de vakantie annuleren.
Landal hoeft géén rekening te houden met schoonouders en visite, omdat die mensen niet bij de groep horen die het huisje in kwestie huren.
Schoonouders huren ander huisje, dát huisje is beschikbaar, dus geen reden om om te boeken i.o.d.
Inzake TS is het inderdaad knullig om een verbouwing te plannen terwijl het huisje verhuurd is, maar er worden alternatieven geboden.
Accepteert mevrouw/meneer niet (haar/zijn goed recht) kan er als het goed is kosteloos ontbonden worden.
Dus geen vakantie.
Keuze aan TS.
Landal hoeft géén rekening te houden met schoonouders en visite, omdat die mensen niet bij de groep horen die het huisje in kwestie huren.
Schoonouders huren ander huisje, dát huisje is beschikbaar, dus geen reden om om te boeken i.o.d.
Inzake TS is het inderdaad knullig om een verbouwing te plannen terwijl het huisje verhuurd is, maar er worden alternatieven geboden.
Accepteert mevrouw/meneer niet (haar/zijn goed recht) kan er als het goed is kosteloos ontbonden worden.
Dus geen vakantie.
Keuze aan TS.
het is ook niet verplicht om als groep te boeken als je 2 huisjes boekt. maar als er dan problemen zijn mat 1 van de 2 huisjes dan is alleen dat ene huisje een probleem voor landal niet die 2e.MeneA schreef:Nergens staat dat je als groep moet boeken als er 2 huisjes geboekt worden.
ik ben ook van mening dat er genoeg alternatieven worden gegeven.
of anders huisje in zelfde park met korting, of anders park.
hooguit kun je proberen om je geld terug te krijgen.
Er kan alleen ontbonden worden indien TS dat zelf als oplossing ziet, Landal kan niet ontbinden. TS kan ook kiezen om Landal gewoon aan de overeenkomst te houden oftewel ze zorgen maar dat ze het huisje in goede staat hebben voor september.VioletPrue schreef:Klopt, de klant heeft het laatste woord, en kan als het goed is kosteloos de vakantie annuleren.
Dus geen vakantie.
Keuze aan TS.
Een geplande verbouwing is namelijk geen overmacht waardoor Landal met alternatieven kan komen of ontbinding, was het huisje nu afgebrand dan is het wel overmacht en kan Landal een alternatief aanbieden of ontbinden met schadevergoeding.
Toch ben ik van mening dat Landal niet in alle gevallen een goed alternatief heeft aangeboden. Even kort door de bocht er is een 8-persoons geboekt en dan vind ik dat het bieden van een 6-persoons geen goed alternatief is, ongeacht hoeveel mensen in de boeking staan. Stel nu eens even dat er in een drukke periode door allerlei samenstellingen van 2 a 3 mensen 8 en 10 persoons huisjes geboekt zijn. En het park zou gaan denken, dat gaan we mooi niet doen we bieden die mensen die de vakantie al vast hebben liggen wel even een alternatief en verhuren de grotere huisjes aan grotere groepen met de kans dat die grotere groepen ook meer verteren (boodschappen, uit eten enz..) op het park. Zou een mooie bedoening worden.
Ook was dit huisje uitgezocht vanwege bepaalde specificaties (zoals wasmachine en droger). Het aanbieden van een ander huisje zonder wasmachine en droger vind ik dan niet echt een goed alternatief ook niet als je dan gratis via de receptie kan wassen en drogen. Misschien kun je wel niet tegen alle soorten wasmiddel. Daarnaast als je een klein wasje draait en droogt is het met een uurtje of 2 weer klaar. Nu weet ik even niet of je zelf bij de receptie moet verblijven om ter plekke te wassen of dat je het een dag later terugkrijgt. Maar beide opties beperken je mogelijkheden aanzienlijk.
Ben het wel met de rest eens dat ze geen rekening hoeven te houden met de schoonouders omdat er niet als groep geboekt is. Het is ook zeker niet verplicht om als groep te boeken, echter dit heeft wel de consequentie dat ze elke boeking separaat behandelen.
Desalniettemin blijft het wel een beetje pech hebben en is de keuze inderdaad aan TS. Of eruit zien te komen met een alternatief of kostenloos annuleren. Dat laatste zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.
Ook was dit huisje uitgezocht vanwege bepaalde specificaties (zoals wasmachine en droger). Het aanbieden van een ander huisje zonder wasmachine en droger vind ik dan niet echt een goed alternatief ook niet als je dan gratis via de receptie kan wassen en drogen. Misschien kun je wel niet tegen alle soorten wasmiddel. Daarnaast als je een klein wasje draait en droogt is het met een uurtje of 2 weer klaar. Nu weet ik even niet of je zelf bij de receptie moet verblijven om ter plekke te wassen of dat je het een dag later terugkrijgt. Maar beide opties beperken je mogelijkheden aanzienlijk.
Ben het wel met de rest eens dat ze geen rekening hoeven te houden met de schoonouders omdat er niet als groep geboekt is. Het is ook zeker niet verplicht om als groep te boeken, echter dit heeft wel de consequentie dat ze elke boeking separaat behandelen.
Desalniettemin blijft het wel een beetje pech hebben en is de keuze inderdaad aan TS. Of eruit zien te komen met een alternatief of kostenloos annuleren. Dat laatste zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.
[quote="Emmy75"]Toch ben ik van mening dat Landal niet in alle gevallen een goed alternatief heeft aangeboden. Even kort door de bocht er is een 8-persoons geboekt en dan vind ik dat het bieden van een 6-persoons geen goed alternatief is, ongeacht hoeveel mensen in de boeking staan. Stel nu eens even dat er in een drukke periode door allerlei samenstellingen van 2 a 3 mensen 8 en 10 persoons huisjes geboekt zijn. En het park zou gaan denken, dat gaan we mooi niet doen we bieden die mensen die de vakantie al vast hebben liggen wel even een alternatief en verhuren de grotere huisjes aan grotere groepen met de kans dat die grotere groepen ook meer verteren (boodschappen, uit eten enz..) op het park. Zou een mooie bedoening worden.
quote]
Maar dan is een huisje in een ander park toch een goed alternatief. ze kunnen een huisje voor 8 met droger enzo krijgen. alleen niet op dat park. en wie weet waarom landal moet verbouwen. misschien is er wel iets gebeurt met dat huisje waardoor het verbouwd moet worden.
quote]
Maar dan is een huisje in een ander park toch een goed alternatief. ze kunnen een huisje voor 8 met droger enzo krijgen. alleen niet op dat park. en wie weet waarom landal moet verbouwen. misschien is er wel iets gebeurt met dat huisje waardoor het verbouwd moet worden.
-
Dat zeg ik ook niet.aaten schreef:Er kan alleen ontbonden worden indien TS dat zelf als oplossing ziet, Landal kan niet ontbinden.VioletPrue schreef:Klopt, de klant heeft het laatste woord, en kan als het goed is kosteloos de vakantie annuleren.
Dus geen vakantie.
Keuze aan TS.
Nee, dat kan dus niet.aaten schreef:TS kan ook kiezen om Landal gewoon aan de overeenkomst te houden oftewel ze zorgen maar dat ze het huisje in goede staat hebben voor september.
Landal geeft aan dat zij dat niet kunnen.
Inderdaad meer dan knullig, maar ze komen met alternatieven.
En waar leest u dat het om een 'geplande' verbouwing gaat?aaten schreef:Een geplande verbouwing is namelijk geen overmacht waardoor Landal met alternatieven kan komen of ontbinding,
Dat staat nergens!
En aangezien de reden van de verbouwing niet genoemd is, weet u dus niet of Landal al dan niet terecht een verbouwing uitvoert.aaten schreef:was het huisje nu afgebrand dan is het wel overmacht en kan Landal een alternatief aanbieden of ontbinden met schadevergoeding.
Aannames zijn niet altijd de waarheid!
Ben ik de enige die denkt dat dit überhaupt niet is toegestaan? Ik ga er nl. vanuit dat er voor de extra slapers geen toeristenbelasting wordt betaald, het is voor de leiding niet te controleren wie er binnenkomt als "bezoeker'....Wij gaan met 3 personen maar willen in onze vakantie graag nog mensen met kinderen langs laten komen, vandaar de 8 persoons keuze. Dan kunnen ze ook blijven slapen.
Ook een manier om vrienden een gratis weekendje aan te bieden....
"kom maar langs, slaapplek is geregeld....
-
Als je in je huisje wast, gebruik je toch je eigen wasmiddel?Emmy75 schreef:Ook was dit huisje uitgezocht vanwege bepaalde specificaties (zoals wasmachine en droger). Het aanbieden van een ander huisje zonder wasmachine en droger vind ik dan niet echt een goed alternatief ook niet als je dan gratis via de receptie kan wassen en drogen. Misschien kun je wel niet tegen alle soorten wasmiddel. Daarnaast als je een klein wasje draait en droogt is het met een uurtje of 2 weer klaar. Nu weet ik even niet of je zelf bij de receptie moet verblijven om ter plekke te wassen of dat je het een dag later terugkrijgt. Maar beide opties beperken je mogelijkheden aanzienlijk.
Waarom zou dat bij de receptie opeens anders zijn?
Ik maak uit het aanbod niet op, dat TS gratis wasmiddel krijgt.
Ik maak op, dat hij/zij gratis de was kan doen, dus niet hoeft te betalen voor het gebruik van de wasmachine/droger.
-
Dat was inderdaad mijn volgende punt.dhc schreef:Ben ik de enige die denkt dat dit überhaupt niet is toegestaan? Ik ga er nl. vanuit dat er voor de extra slapers geen toeristenbelasting wordt betaald, het is voor de leiding niet te controleren wie er binnenkomt als "bezoeker'....Wij gaan met 3 personen maar willen in onze vakantie graag nog mensen met kinderen langs laten komen, vandaar de 8 persoons keuze. Dan kunnen ze ook blijven slapen.
Dan kun je dus als één persoon een 10 persoons huis boeken en vervolgens 9 man gratis laten verblijven!
Dat klopt inderdaad niet, want je betaalt per persoon.
Dit kan zeker een goed alternatief zijn. Wilde alleen aangeven dat ik niet alle alternatieven even goed vond. Sommigen vonden alle alternatieven goed.Eva369 schreef: Maar dan is een huisje in een ander park toch een goed alternatief. ze kunnen een huisje voor 8 met droger enzo krijgen. alleen niet op dat park.
Klopt staat nergens. Maarja logisch redenerend zou ik denken, hoe erg kan de noodzaak tot verbouwing zijn als die tot september kan wachten. Neem niet aan dat het huisje gedurende de hele drukke vakantieperiode leeg blijft staan. Dus is best een plausibele aanname dat het een geplande verbouwing betreft, anders zou het een nood- of spoedreparatie moeten zijn.ViolenPrue schreef:En waar leest u dat het om een 'geplande' verbouwing gaat? Dat staat nergens!
Die behoort wel betaald te worden uiteraard.dhc schreef:Ben ik de enige die denkt dat dit überhaupt niet is toegestaan? Ik ga er nl. vanuit dat er voor de extra slapers geen toeristenbelasting wordt betaald...
Zoals ik al schreef, weet ik niet zeker of daar bij de receptie een wasmachine/droger staat waar je zelf de was kunt doen of dat je de was moet afgeven en dit elders voor je gewassen wordt. In het 1e geval gebruik je waarschijnlijk je eigen wasmiddel, echter ik het 2e geval heb je daar geen invloed op. Vind wel dat je bij beide opties beperkt wordt in je mogelijkheden.VioletPrue schreef:Als je in je huisje wast, gebruik je toch je eigen wasmiddel?
Waarom zou dat bij de receptie opeens anders zijn?
Ik maak uit het aanbod niet op, dat TS gratis wasmiddel krijgt.
Ik maak op, dat hij/zij gratis de was kan doen, dus niet hoeft te betalen voor het gebruik van de wasmachine/droger.
Je zou ook nog kunnen proberen contact op te nemen met de gastenservice van landal deze zitten in Groningen en zijn vaak een stuk behulpzamer dan de gewone medewerkers. Wij hebben een tijdje terug ook iets met landal gehad en na contact met de gastenservice is dit beter opgelost dan de oplossing waarmee het betrefende park mee aan kwam zetten.
-
16. OVERMACHT EN WIJZIGING
16.1 In het geval Landal GreenParks al dan niet tijdelijk niet in staat is om de overeenkomst
geheel of gedeeltelijk uit te voeren door overmacht, zal Landal GreenParks binnen 14 dagen nadat
zij kennis heeft gekregen van de onmogelijkheid de overeenkomst na te komen, een
wijzigingsvoorstel voorleggen (voor andere accommodatie/andere periode etc.).
16.2 Overmacht aan de zijde van Landal GreenParks bestaat indien de uitvoering van de
overeenkomst geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk wordt verhinderd door omstandigheden
gelegen buiten de wil van Landal GreenParks, daaronder mede begrepen oorlogsgevaar,
personeelsstakingen, blokkades, brand, overstromingen en andere storingen of gebeurtenissen.
16.3 U bent gerechtigd het wijzigingsvoorstel af te wijzen. Indien u het wijzigingsvoorstel afwijst,
dient u dit binnen 14 dagen na ontvangst van het wijzigingsvoorstel kenbaar te maken. In dat geval
heeft Landal GreenParks het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. U heeft
dan recht op kwijtschelding en/of teruggave van (het reeds betaalde deel van) de huursom.
Landal GreenParks zal alsdan niet gehouden zijn tot vergoeding van enige schade.
Uit de Landal voorwaarden.
Landal werkt precies volgens de algemene voorwaarde.
16.1 In het geval Landal GreenParks al dan niet tijdelijk niet in staat is om de overeenkomst
geheel of gedeeltelijk uit te voeren door overmacht, zal Landal GreenParks binnen 14 dagen nadat
zij kennis heeft gekregen van de onmogelijkheid de overeenkomst na te komen, een
wijzigingsvoorstel voorleggen (voor andere accommodatie/andere periode etc.).
16.2 Overmacht aan de zijde van Landal GreenParks bestaat indien de uitvoering van de
overeenkomst geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk wordt verhinderd door omstandigheden
gelegen buiten de wil van Landal GreenParks, daaronder mede begrepen oorlogsgevaar,
personeelsstakingen, blokkades, brand, overstromingen en andere storingen of gebeurtenissen.
16.3 U bent gerechtigd het wijzigingsvoorstel af te wijzen. Indien u het wijzigingsvoorstel afwijst,
dient u dit binnen 14 dagen na ontvangst van het wijzigingsvoorstel kenbaar te maken. In dat geval
heeft Landal GreenParks het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. U heeft
dan recht op kwijtschelding en/of teruggave van (het reeds betaalde deel van) de huursom.
Landal GreenParks zal alsdan niet gehouden zijn tot vergoeding van enige schade.
Tja, het is m.i. alleen geen overmacht.GloriusWorld schreef:16. OVERMACHT EN WIJZIGING
...
@Dj107,
Handige tip. Vind het wel altijd een beetje krom dat binnen een organisatie de ene afdeling wel behulpzaam is en dingen kan regelen en de ander niet.
-
We weten niet wat er met het huisje aan de hand is, en wat de reden van de verbouwing is. Dus of er wel of geen sprake is van overmacht, is niet aan ons om te beoordelen.16.2 Overmacht aan de zijde van Landal GreenParks bestaat indien de uitvoering van de
-
Nee hoor, je was niet de enige, kijk maar eens in een vorige post van me:dhc schreef:Ben ik de enige die denkt dat dit überhaupt niet is toegestaan? Ik ga er nl. vanuit dat er voor de extra slapers geen toeristenbelasting wordt betaald, het is voor de leiding niet te controleren wie er binnenkomt als "bezoeker'....Wij gaan met 3 personen maar willen in onze vakantie graag nog mensen met kinderen langs laten komen, vandaar de 8 persoons keuze. Dan kunnen ze ook blijven slapen.
Citaat:Is dit laatste bekend bij Landal? In dat geval kunnen ze misschien ook 2 huisjes voor 4 personen aanbieden. Zit je ook op de 8.Wij gaan met 3 personen maar willen in onze vakantie graag nog mensen met kinderen langs laten komen, vandaar de 8 persoons keuze. Dan kunnen ze ook blijven slapen.
Klopt dat weten we niet.witte angora schreef: We weten niet wat er met het huisje aan de hand is, en wat de reden van de verbouwing is. Dus of er wel of geen sprake is van overmacht, is niet aan ons om te beoordelen.
Wel denk ik dat het niet voor de hand ligt dat het huisje tussen nu en september (de vakantieperiode bij uitstek) leegstaat. Ook kan ik me niet voorstellen dat het dan pas verbouwd kan worden en niet eerder. Een dringende spoedeisende reparatie kan overmacht zijn, echter hoeft dit niet te zijn. Indien er sprake is van achterstallig onderhoud is het eigenlijk nog steeds geen overmacht. Een verbouwing die 2 a 3 maanden duurt, is ook waarschijnlijk geen overmacht.
Daarom denk ik dat overmacht niet voor de hand ligt.