LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Landal kent geen coulance, ook niet in coronatijd

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Hans&LiesbethGroen

Landal kent geen coulance, ook niet in coronatijd

Ongelezen bericht door Hans&LiesbethGroen »

Een vakantie boeken was lange tijd niet eenvoudig. Buitenland, binnenland of helemaal geen vakantie!
Corona gooide lange tijd roet in het eten, maar eind mei hakte ik de knoop door en boekte een vakantie in een Landal-park in Nederland.
Een korte vakantie van een week, maar er toch even lekker tussen uit. In de reservering stond, dat ik een aanbetaling moest doen op 9 juni en op 12 juni het overige deel. Ik belde met landal om te vragen of ik dat laatste deel wat later in juni mocht betalen. Helaas kon dat niet. De algemene voorwaarden stonden dat niet toe. Ook in corona tijd was daar geen uitzondering op te maken. :(

NeoDutchio

Re: Landal kent geen coulance, ook niet in coronatijd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat heeft corona er mee te maken dat u uw vakantie niet kan betalen? En waarom zou Landal moeten meewerken aan uw wens?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik mag toch aannemen dat u uw vakantiegeld gehad hebt toen u eind mei ging boeken?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

En wanneer staat de vakantie gepland?

De Gelaarsde Kat

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Dus u boekt een vakantie, u heeft - neem ik aan - de voorwaarden gelezen, dus u wist van de datum van de aanbetaling en van de betaling van het restbedrag, en wil nu uitstel van betaling voor het restbedrag? Maar dat wist u toch al toen u de boeking deed?
Het verband met corona ontbreekt volgens mij volledig, of heb ik iets gemist?

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Hans&LiesbethGroen schreef:
12 jun 2020 23:10
Een vakantie boeken was lange tijd niet eenvoudig. Buitenland, binnenland of helemaal geen vakantie!
Corona gooide lange tijd roet in het eten, maar eind mei hakte ik de knoop door en boekte een vakantie in een Landal-park in Nederland.
Een korte vakantie van een week, maar er toch even lekker tussen uit. In de reservering stond, dat ik een aanbetaling moest doen op 9 juni en op 12 juni het overige deel. Ik belde met landal om te vragen of ik dat laatste deel wat later in juni mocht betalen. Helaas kon dat niet. De algemene voorwaarden stonden dat niet toe. Ook in corona tijd was daar geen uitzondering op te maken. :(
Had maar voor een thuis-vakantie gekozen, want als je drie dagen na de eerste betaling de tweede al niet kan ophoesten dan had u voor dat vakantiegeld wel een zinvollere bestemming kunnen vinden.
Als u geen geld meer op de rekening had, heeft u dan niet even stiekem op de groene rekening van Hans gekeken of daar nog iets te vinden was.
Wat heeft een betaling voor een vakantie nu met corona te maken, sorry, maar ik zie even het verband niet !

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Waarom zou het bedrijf 'coulance' moeten betrachten in plaats van te verwachten dat u de overeenkomst nakomt?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De vakantie is geboekt in Corona tijd. Hoe kan dat nog een verzachtende omstandigheid zijn?

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio »

...en terecht.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Tegenwoordig wijten veel mensen hun tegenslag aan Corona

De Gelaarsde Kat

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

sake1987 schreef:
13 jun 2020 18:57
Tegenwoordig wijten veel mensen hun tegenslag aan Corona
Tsja, mooi toch, dat er altijd iets anders - in dit geval een virus, in andere gevallen de hond die het huiswerk heeft opgegeten - voorhanden is om de schuld aan te geven, i.p.v. toe te geven dat je zelf misschien niet zo handig bezig bent geweest. 8)

De vraagstelling is sowieso nogal vreemd, alsof je ooit 'recht' zou hebben op coulance. Eh nee dus.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

De Gelaarsde Kat schreef:
13 jun 2020 19:37
(...) in andere gevallen de hond die het huiswerk heeft opgegeten (...)
:D

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Snap niets van dit topic en verzoek tot coulance. Waarom zou Landal een late betaling toestaan, ze zijn geen krediet maatschappij.
En waarom boek je een vakantie welke je niet kan betalen. Als je zo weinig vermogen hebt kan je het beter uitgeven aan nuttige zaken, of nog beter, opsparen voor echt barre tijden.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik begrijp ook niets van dit topic. Betalen moet je toch, wat is het probleem ?

Is de wasmachine stuk gegaan ?

Gesloten