Dan moet het wel 2 kanten op werken. Heb je geboekt in een periode dat iets nog niet gebouwd was, dan mag je daar dus ook geen gebruik van maken. Overal een controle dan om zeker te zijn dat je niet stiekem in een nieuwe attractie gaat.alfatrion schreef: ↑19 jun 2020 17:22Dat zou ik zien als een wijziging van de overeenkomst. Dit is m.i. vergelijkbaar met het wijzigen van een zenderaanbod, ook dat is een wijziging van de overeenkomst. De Efteling mag dat doen als ze in haar voorwaarden heeft staan dat ze dat mag doen en de klant kosteloos mag ontbinden. Als ze dat niet in de voorwaarden heeft staan dan kun je voor compensatie aankloppen.tttlocke schreef: ↑19 jun 2020 15:54Ik formuleer het even anders. De verblijfsgast boekt zijn verblijf met parktoegang zoals al eerder aangegeven. Op de website waar geboekt wordt is elders informatie over het park aanwezig: een mooi kaartje, met een opsomming van alle 40 attracties.
Een half jaar later wordt het park bezocht. Wat blijkt? Er zijn weliswaar 3 nieuwe attracties bijgekomen waarvan ten tijde van het boeken nog geen sprake was, maar één van de 40 attracties is definitief verdwenen. Niks 'onderhoud', maar gewoon verwijderd, opgeheven.
Ik zie de bui alweer hangen. Gaat er 1 attractie kapot terwijl je er bent, ga je meteen klagen en wil je een gedeelte van je geld terug. Zelfs als je helemaal er niet in wilde.
Een voordeel, het sluiten van bv de bobsleebaan is lang van te voren bekend gemaakt. Heb je geboekt in de periode dat die nog wel aanwezig was, dan wist je via de media en nieuwsbrieven van de Efteling vanaf wanneer deze niet meer er zou zijn. Geen recht op compensatie dan.