Daar komen de argumenten die mogelijk wel hout snijden...
alfatrion schreef: ↑06 jun 2020 22:17
tttlocke schreef: ↑06 jun 2020 16:11
Nog geen fatsoenlijke onderbouwing gezien waaruit blijkt dat De Efteling haar verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt.
Ik heb nog geen fatsoenlijke onderbouwing gezien waarom we het verkorten van de openingstijden niet mogen zien als een tekortkoming.
Ik ook niet.
Maar wie stelt, bewijst. Da's wel belangrijk als je als consument ook gelijk wilt krijgen.
Ik zie twee mogelijke routes: 1. De gedeeltelijke ontbinding (kennelijk zijn die avonduren 25 euro waard); 2. De dekkingskoop; en deze kunnen eventueel gecombineerd worden.
Dat klopt alleen als je volgens de overeenkomst recht hebt 'op die avonduren'. Dat beeld wordt wel geschetst in dit topic, maar dat betekent nog niet dat dat zo is.
Er zijn natuurlijk wel verwachtingen, zeker als verblijfsgast (die niet na afloop van een dagje Efteling op huis aan gaat). Je rekende er bijvoorbeeld op om 's avonds rustig in het park een hapje te kunnen eten etc. etc.
Waarom niet de insteek gekozen: krijg ik nog wel wat ik op grond van de overeenkomst, als verblijfsgast, mag verwachten? En van daaruit verder.
tttlocke schreef: ↑06 jun 2020 18:11
je moet niet alleen aantonen dát dat het aanbod was (en dus deel uitmaakt van de overeenkomst). maar ook dat die verplichtingen uit het aanbod niet gestand worden gedaan.
Hoezo? Iets zegt mij dat de Efteling dit helemaal niet gemotiveerd zal betwisen.
Wat zijn dan de verplichtingen en waaruit blijkt dat dan?
Het lijkt er juist verdacht veel op 'gemotiveerd betwisten' precies datgene is wat De Efteling tot nu toe doet.