LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe eigenaar na overlijden

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
henrietteh
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:18

nieuwe eigenaar na overlijden

Ongelezen bericht door henrietteh »

hallo,ik wil eens vragen of er iemand bekend is met stacaravans.... bij ons is de vorige eigenaar plotseling overleden en de nieuwe eigenaar (de erfgename) laat het park door haar man beheren.Hij brengt nu allerlei nieuwe regels aan en laat ons betalen voor zaken waar wij nooit voor hoefden te betalen..o.a. voor de afvoer van het huisvuil.dat staat ook niet apart vermeld op het contract wat we hebben. ook maakt hij er ineens een park van met jaarplaatsen terwijl wij die eigenlijk altijd al hadden..nu moet je een abonnement nemen voor de wintermaanden anders zit je zonder electrisch...als wij nu onze wagen verkopen kan dat alleen nog maar zonder plaats of de nieuwe eigenaar moet bij hem een nieuwe wagen willen kopen...
kan dit zomaar?????????????????????? recron is er voor de ondernemers..wij leggen elke cent achteruit om ons 2e huisje te kunnen blijven betalen in deze dure tijd en zijn zodoende geen lid van de anwb.dus daar kan ik ook niet aankloppen...wie o wie kan en wil ons hiermee helpen..er zijn mensen die daar al meer dan 20 jr. staan..

rienstra
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mei 2006 11:55

Re: nieuwe eigenaar na overlijden

Ongelezen bericht door rienstra »

als jullie een contract hebben, moet de nieuwe eigenaar zich houden aan dat contract zolang de contractperiode nog duurt.
Zoek een wetswinkel/rechtswinkel in de regio, en ga daar naar toe en laat het uitzoeken. vaak is dit gratis of vragen een kleine bijdrage in de kosten. Een handige site is ook www.consuwijzer.nl die kunnen je vast verder helpen. kan ook per telefoon.

henrietteh
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:18

Re: nieuwe eigenaar na overlijden

Ongelezen bericht door henrietteh »

Hoi,bedankt voor je reactie.zodra mijn parnter thuis is zal ikhet haar vertellen en dan gaan we samen kijken bij de site en samen bellen.
groetjes Henrietteh

Vakantierechter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2006 15:34

Re: nieuwe eigenaar na overlijden

Ongelezen bericht door Vakantierechter »

U zou kunnen overwegen om uw zaak voor te leggen aan De Vakantierechter. Kijk voor informatie op www.vakantierechter.nl of bel met 020-3143112

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: nieuwe eigenaar na overlijden

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Voor zover ik weet, zijn er de volgende bepalingen van toepassing:

-Koop (verkoop) breekt geen huur

-Overlijden breekt geen huur


Ik weet niet hoe die regels worden toegepast op vakantiewoningen, misschien gelden daar bijzondere bepalingen, maar in beginsel is het zo, dat wanneer de verhuurder plotseling komt te overlijden, dit geen consequenties mag hebben voor het voortzetten van het huurcontract.

In jullie geval wordt de huur weliswaar voortgezet, maar er is ook nog een bepaling van ''gewoonterecht''. Na verloop van tijd, kan best tientallen jaren zijn, zijn zaken die nooit op papier hebben gestaan, rechtsgeldig. Maar hoe toon je dat aan?

Dan mag de nieuwe eigenaar de nieuwe regels ook alleen maar van toepassing laten zijn op nieuwe huurders, en niet op bestaande huurders, waarvan er sommigen dus al 20 jaar of langer op dit park staan.

De nieuwe eigenaar zit fout.

abtler
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:01

Re: nieuwe eigenaar na overlijden

Ongelezen bericht door abtler »

neem eens contact op de recron (de belangenorganisatie) .. Zij zijn er weliswaar om de leden (campingeigenaren, bungalowparken etc.) bij te staan ..

.. maar wellicht kunnen ze je toch wat informatie geven.

www.recron.nl

Gesloten