Zo, nu deze discussie alhier mooi en vreedzaam is beëindigd, wil ik hier nog een kleine anekdote aan toevoegen die ik tot nu toe (om de discussie zuiver te houden) niet gemeld heb. Afgelopen zaterdag was ik toevallig op Rivièra Beach, omdat een kennis van ons daar al jarenlang een vaste staanplaats heeft. Als je daar heen rijdt, valt je pas op hoe dicht de camping tegen het festivalterrein aan ligt. En er worden enorme festivals gehouden, zowel seculier (zoals Defqon ea als christelijk (New Wine, Opwekking). Het verschil in mate van overlast tussen die groepen is overigens enórm...
Wij zaten een biertje te drinken bij mijn kennis, toen één van de buren even aanschoof en gnuivend vertelde dat haar vriendin, die toevallig in het weekend van Defqon met haar gezin een huisje had gehuurd, er helemaal geen last van had gehad. Maar toen ze via via hoorde dat er mensen gecompenseerd werden, is ze ook gaan klagen, met dezelfde welbekende waardebon als gevolg. En die kan ze prima gebruiken, want ze logeert er regelmatig... Oftewel: ook bij dit soort issues zijn de mensen die er een slaatje uit willen slaan er als de kippen bij...
Los daarvan heb ik op die camping vooral heel veel plekken gezien waar ik never nooit zou willen staan, en zeker niet voor de prijzen die je betaalt. Een caravan met het terras pál langs een doorgaande weg naar het zwembad, met dus de hele dag mensen pal langs je? € 706,00 per week...