LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Roompot en AH wijzen naar elkaar voor betaling geannuleerde vakantie
Roompot en AH wijzen naar elkaar voor betaling geannuleerde vakantie
Ik heb een voucher van Euro 129,00 ontvangen d.d. 19-02-2020 betreffende de actie Roompot/Ah. Ik heb dezelfde dag geboekt op vakantiepark de Katjeskelder in Oosterhout voor de datum 20-04-2020. Diverse mails gehad van Roompot inzake de maatregelen en de mogelijkheden tijdens deze periode van covid-19. Het park is open, echter alle voorzieningen zijn gesloten. In Het laatste bericht wordt medegedeeld, dat de actie verlengd met enkele data is tot 14 december 2020, indien wij zouden willen omboeken. Nu is het voor ons niet mogelijk om met ons hele gezin in die beperkte data opnieuw te boeken. Een recreatievoucher is bij deze actie ook niet mogelijk. Om het advies op te volgen van de regering en niet te gaan reizen, hebben wij d.d. 20 april moeten annuleren. Ik had graag een recreatievoucher ontvangen om de mogelijkheid te hebben, met het reeds betaalde bedrag een nieuwe boeking te maken, met eventueel bijbetaling. Nu heb ik zowel Roompot als Albert Heijn gebeld, of het mogelijk is het bedrag van de voucher terug te krijgen, of te gebruiken voor een nieuwe boeking. Echter Albert Heijn verwijst in deze naar Roompot en Roompot andersom. Albert Heijn is alleen via diverse kanalen te bereiken, echter ik kan geen mail sturen. Mijn standpunt is nu, dat ik vind dat beide bedrijven en in het bijzonder AH wel erg makkelijk nu geld incasseren. Velen zijn klant van AH, ook ik en ik voel mij benadeeld door dit bedrijf. Het minst wat zij kunnen doen is de mogelijkheid bieden van een voucher tot en met mei 2021.
- jansen802
Beste antwoord
Gekozen door jansen802
Re: Roompot en AH wijzen naar elkaar voor betaling geannuleerde vakantie
Ik ben het bedrag van 129,00 Euro kwijt. De oplossingen die Roompot biedt zijn niet van toepassing op deze actie.: Roompot/Ah
-
Lastig want heel formeel kan Roompot gewoon leveren wat er met u is overeengekomen (AH is enkel wederverkoper) echter heeft u om begrijpelijke redenen geannuleerd. U heeft hierdoor geen recht op terugbetaling of een voucher. Echter heeft Roompot begrip voor uw situatie en krijgt u deze wel. Eigenlijk moet u dus blij zijn met de oplossing, want wettelijk gezien was u het bedrag kwijt geweest.
Maar volgens de website van Roompot is er helemaal geen probleem:
Maar volgens de website van Roompot is er helemaal geen probleem:
Bron: https://www.roompot.nl/coronavirus/#voucherQ 8. Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?
De recreatie-voucher heeft een geldigheidsduur tot 30 september 2021, geboekt tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum. Dit betekent dat u binnen 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum moet aankomen in het nieuw geboekte verblijf, onder voorbehoud van beschikbaarheid van accommodatie.
Q 10. Hebben jullie er rekening mee gehouden dat de meivakantie volgend jaar later valt?
Ja, zeker. De recreatie-voucher heeft een geldigheidsduur tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum, met een uiterste aankomstdatum van 30 september 2021. De meivakantie volgend jaar valt binnen deze periode.
Ik ben het bedrag van 129,00 Euro kwijt. De oplossingen die Roompot biedt zijn niet van toepassing op deze actie.: Roompot/Ah
Dat alle voorzieningen zijn gesloten maakt dat er niet conform de overeenkomst geleverd wordt. Dat maakt dat je de overeenkomst/boeking van het vakantiepark kan ontbinden. Roompot moet je dan weer de AH voucher terug geven.jansen802 schreef: ↑08 apr 2020 11:07Ik heb een voucher van Euro 129,00 ontvangen d.d. 19-02-2020 betreffende de actie Roompot/Ah. Ik heb dezelfde dag geboekt op vakantiepark de Katjeskelder in Oosterhout voor de datum 20-04-2020. Diverse mails gehad van Roompot inzake de maatregelen en de mogelijkheden tijdens deze periode van covid-19. Het park is open, echter alle voorzieningen zijn gesloten.
Dat vind ik onredelijk kort. De crisis kan zomaar tot juni duren. Tot 1 juni 2021 lijkt mij daarom redelijk.
jansen802
vindt dit leuk
Er is o.a. à la carte Restaurant, Buffetrestaurant, Eetcafé / bar, Snackbar, Biljarttafel, Bowlingbanen, Buitenbad, Golfbaan in omgeving, Gratis sport en animatie, Kids Club, Koos Konijn, Lasergame, Minigolf, Overdekt zwembad, Peuter-/ kleuterbad, Recreatieruimte, Speeltuin(en), Sport-/ speelveld(en), Tafeltennis en Trampoline. Daar kun je allemaal dus geen gebruik van maken.
De Katjeskelder kennende, is dat niet bepaald een nadeelalfatrion schreef: ↑09 apr 2020 22:10Er is o.a. à la carte Restaurant, Buffetrestaurant, Eetcafé / bar, Snackbar, Biljarttafel, Bowlingbanen, Buitenbad, Golfbaan in omgeving, Gratis sport en animatie, Kids Club, Koos Konijn, Lasergame, Minigolf, Overdekt zwembad, Peuter-/ kleuterbad, Recreatieruimte, Speeltuin(en), Sport-/ speelveld(en), Tafeltennis en Trampoline. Daar kun je allemaal dus geen gebruik van maken.
-
Resumé. In februari ontvangt u de voucher waarna u direct boekt voor april.
Het lukt u nu dus wel om binnen 2 maanden iedereen mee te krijgen maar de rest van het jaar niet?
Het lukt u nu dus wel om binnen 2 maanden iedereen mee te krijgen maar de rest van het jaar niet?
Waarom ik de rest van het jaar niet kan boeken, is om het feit, dat met schoolgaande kinderen, enkel de schoolvakanties tot de mogelijkheden behoren. Ik vind dit antwoord wel erg kort door de bocht.