Heb ongeveer 2 jaar voor schoonmaakbedrijf Kwiek gewerkt op het vakantiepark de Westenbergen in Echten. De werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het schoonmaken van vakantiehuisje's en chaletjes en in het voorjaar/zomer de toiletgebouwen op de camping.
De huisjes die men schoon maakte moest met 2 personen gebeuren in een half uur, als het niet klaar was deed je de rest in je eigen tijd en kreeg je dat dan ook niet uitbetaalt, maakte je een huisje schoon alleen dan had je 1 uur een ook hier telt kwam je buiten die uur dan was dit ook voor in je eigen tijd.
De blauwe moltons lakens die op de bedden liggen worden nooit uitgewassen alleen als ze echt vies zijn, maar dit mag niet te vaak gebeuren want er zijn geen reserve dus als de bedden worden opgemaakt dan gebeurt dat iedere keer op het zelfde blauwe laken. Laat Rob maar is komen van red mijn vakantie met zijn blauwe lamp wie weet wat er allemaal op de blauwe moltons laken zit voor viezigheid.
De putjes in de douche moet je dan ook iedere keer er uit halen dit gebeurt meestal met een vork wat in de la ligt het idee al ook al was je de vork goed af, dat hier een douche putje mee open gemaakt is.
Er zijn 3 doekjes voor de schoonmaak, 1 voor sanitair, 1 voor de keuken en 1 voor de rest van het huisje, maar de meeste schoonmakers deden alles met 1 doekje dit omdat het snel moet, en wat schoon is hoefde men niet schoon te maken. Als je dan een huisje klaar had ging je naar de volgende en het andere huisje werd nagekeken door iemand van Kwiek of van het vakantiepark, mocht het dan niet goed zijn dan moet je het in je eigen tijd voor schoonmaken.
Bedden opmaken kwam ook wel is voor, voor iedere bed heb je 7 min voor het opmaken, de rest is ook weer in je eigen tijd.
De huisjes en chaletje krijgen 1x in het jaar een grootte schoonmaak, dat deed je meestal met z'n tweeën en dan had je 2 uur nou ja dat lukte dus niet dus weer in je eigen tijd, je kon hulp krijgen van collega, ging wel van jou tijd af.
De toiletgebouwen worden in het hoogseizoen 3x schoongemaakt, er staan op de Westenbergen 3 toiletgebouwen en voor alle 3 krijg je 2 uur de tijd, voor de douche's en wc's, in het laagseizoen komen ze maar 1x per dag van 2 uurtjes schoonmaken, en dan wordt er alleen schoongemaakt wat vies is, de rest wordt overgeslagen, omdat hier geen tijd voor is. Met de grootte schoonmaak krijg je 1 uur extra.
Tussen de middag gingen we met elkaar eten een klein gebouwtje waar we ons verzamelde, als het dan slecht weer is zitten we binnen, dus ook de rokers en men rookt ook binnen, als je er wat van zei mocht je zelf naar buiten de rokers bleven zitten.
Het eerste jaar was ik oproepkracht, en toen kreeg ik een half jaar contract en deze werd dan iedere keer per half jaar verlengt tot 2015, mijn contract werd dus verlengt in juli 2013 zou dan ook loonsverhoging krijgen van 10,70 bruto maar die loonsverhoging is pas in september ingegaan waarom de adminstratie vergat het steeds te wijzigen, maar kreeg het niet met terug werkende kracht terug nee heb bleef zo, dat mag dan al helemaal niet, uiteindelijk moest ik er toch in januari van 2014 uit niks 2015 zei men ik had mee gerekend anderhalf jaar gewerkt dus moest er 3mnd uit maar kon wel weer komen als ik dat wou, nou dat wou ik dus niet, ik heb nog 2mnd verlenging gehad dit omdat er niemand wou werken op 1 januari om het zwembad schoon te maken dus ja moest men mij nog een nieuwe contract geven, maar heb naar 2 mnd zelf ontslag genomen waarom je wordt meer uitgebaat dan dat je werkt ik was meestal 6 uurtjes aan het werk maar kreeg meestal maar 3 en half uur uit betaalt dat is op een gegeven moment niet leuk meer. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben al is het dan met dezelfde schoonmaakbedrijf of een ander ik hoor het graag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schoonmaakbedrijf Kwiek
Schoonmaakbedrijf Kwiek
Laatst gewijzigd door eend op 31 mar 2014 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Schoonmaakbedrijf Kwiek
Wat was de reactie van schoonmaakbedrijf Kwiek op u klacht ?
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben al is het dan met dezelfde schoonmaakbedrijf of een ander ik hoor het graag.
Nou, hopelijk niet al te veel. Hoe minder mensen er ervaring mee hebben, hoe beter.
Nou, hopelijk niet al te veel. Hoe minder mensen er ervaring mee hebben, hoe beter.
Zo, welke ervaring heeft Jolijn met Kwiek ?Jolijn schreef:Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben al is het dan met dezelfde schoonmaakbedrijf of een ander ik hoor het graag.
het bedrijf bestaat al langer is al overgenomen door een bedrijf uit Arnhem, met het antwoordt wat kwiek over mijn klachten vind is dat als de werkwijze mij niet aanstond kan men vertrekken. Er wordt nou eenmaal zo gewerkt op vakantieparken en dat telt niet alleen voor schoonmaakbedrijf kwiek op het vakantiepark in Echten zo gaat het bij meedere vakantieparken aan toe.
[quote="eend"]het bedrijf bestaat al langer is al overgenomen door een bedrijf uit Arnhem, met het antwoordt wat kwiek over mijn klachten vind is dat als de werkwijze mij niet aanstond kan men vertrekken. Er wordt nou eenmaal zo gewerkt op vakantieparken en dat telt niet alleen voor schoonmaakbedrijf kwiek op het vakantiepark in Echten zo gaat het bij meedere vakantieparken aan toe.[/quote]
Tja wiens brood men eet etc natuurlijk is vertrekken het aangewezen middel
Tja wiens brood men eet etc natuurlijk is vertrekken het aangewezen middel