LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Serie "Red mijn vakantie" op SBS6.

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
misterzuinig

Serie "Red mijn vakantie" op SBS6.

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Wie van jullie kijkt wel eens naar de serie "Red mijn vakantie" op SBS 6? Vaak gaat het erom dat jongeren op vakantie gaan in Spanje en daar overnachten in smerige hotels/appartementen met allerlei ranzigheid, zoals beschimmelde badkamers en beddegoed waar o.a. bloedvlekken op zitten, of dat het eten zo slecht is dat men daar ziek van wordt. Hygiëne-expert Rob Geus, bekend van het SBS 6-programma De Smaakpolitie, gaat op dan onderzoek uit en ziet de meest smerige toestanden in het hotel/appartement, waarna de betroffen groep jongeren een andere en een betere accommodatie krijgen aangeboden.

Zou dit allemaal aangedikt zijn en in scene zijn gezet om de sensatie, of is het echt ernstig gesteld met de hygiëne in sommige overnachtingsaccommodaties in Spanje? En is er op de Publieke Omroep ook een soortgelijk programma als Red mijn vakantie?
Laatst gewijzigd door misterzuinig op 26 mar 2014 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie

Re: Serie "Red mijn vakantie" op SBS6.

Ongelezen bericht door sjohie »

misterzuinig schreef:Wie van jullie kijkt wel eens naar de serie "Red mijn vakantie" op SBS 6? Vaak gaat het erom dat jongeren op vakantie gaan in Spanje en daar overnachten in smerige hotels/appartementen met allerlei ranzigheid, zoals beschimmelde badkamers en beddegoed waar o.a. bloedvlekken op zitten, of dat het eten zo slecht is dat men daar ziek van wordt. Hygiëne-expert Rob Geus, bekend van het SBS 6-programma De Smaakpolitie, gaat op dan onderzoek uit en ziet de meest smerige toestanden in het hotel/appartement, waarna de betroffen groep jongeren een andere en een betere accommodatie krijgen aangeboden.

Zou dit allemaal in scene zijn gezet om de sensatie, of is het echt ernstig gesteld met de hygiëne in sommige overnachtingsaccommodaties in Spanje? En is er op de Publieke Omroep ook een soortgelijk programma als Red mijn vakantie?
Kijk er niet echt naar, hooguit flarden als er reclame op een andere zender is oid. Er zal best een kern van waarheid in zitten, maar de paar keer dat ik iets zag, waren het ook vakanties/accommodaties uit het lagere segment, en dus krijg je dan ook deels waarvoor je (niet) betaald lijkt me?

En de publieke omroep maakt geen vergelijkbaar programma volgens mij.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

hallo misterzuinig, 't zijn geen opgeklopte verhalen, ik keek wel regelmatig maar, het blijft TV hé, dus men zal het wel wat smeuïger maken. Aan de andere kant: als Rob Geus b.v. met zijn blauwe lichtje (haha) de bedden, muren e.d. inspecteert en daar sperma op vind, tja, dat kan je bijna verwachten voor die prijzen. Ook als hij de buitenlandse zelfbediening restaurants ingaat: zijn temperatuurmetertje kan natuurlijk niet liegen als het eten lauw is, dus razend gevaarlijk in warme landen voor bacteriën. Plus, en dat lijkt me moeilijk in scene te zetten, als jongelui een appartement geboekt hebben waar de balustrade van balkons (als voorbeeld) los zit, dus behoorlijk gevaarlijk (denk aan zuipen/jongeren/vakantie). Nee, de PO hebben dit soort programma's niet. Als je dus over een vakantie boeken denkt zal je wat meer de knip moeten trekken om een klein beetje zeker te zijn dat de kamers in ieder geval schoon zijn, en dan nog is dat geen garantie. Anders, gooi er eens een mail tegenaan aan SBS6, wie weet krijg je antwoord.

misterzuinig

tenormin schreef:hallo misterzuinig, 't zijn geen opgeklopte verhalen, ik keek wel regelmatig maar, het blijft TV hé, dus men zal het wel wat smeuïger maken. Aan de andere kant: als Rob Geus b.v. met zijn blauwe lichtje (haha) de bedden, muren e.d. inspecteert en daar sperma op vind, tja, dat kan je bijna verwachten voor die prijzen. Ook als hij de buitenlandse zelfbediening restaurants ingaat: zijn temperatuurmetertje kan natuurlijk niet liegen als het eten lauw is, dus razend gevaarlijk in warme landen voor bacteriën. Plus, en dat lijkt me moeilijk in scene te zetten, als jongelui een appartement geboekt hebben waar de balustrade van balkons (als voorbeeld) los zit, dus behoorlijk gevaarlijk (denk aan zuipen/jongeren/vakantie). Nee, de PO hebben dit soort programma's niet. Als je dus over een vakantie boeken denkt zal je wat meer de knip moeten trekken om een klein beetje zeker te zijn dat de kamers in ieder geval schoon zijn, en dan nog is dat geen garantie. Anders, gooi er eens een mail tegenaan aan SBS6, wie weet krijg je antwoord.
Ik denk dat het heel verstandig is dat jongeren die naar zulke vieze hotels gaan, zelf maar schoonmaak- en ontsmettingsmiddelen moeten meenemen om het schoon te maken. En hoe komt het toch dat het eten in buitenlandse zelfbedieningsrestaurants zo onhygiënisch slecht is?

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

misterzuinig schreef:
tenormin schreef:hallo misterzuinig, 't zijn geen opgeklopte verhalen, ik keek wel regelmatig maar, het blijft TV hé, dus men zal het wel wat smeuïger maken. Aan de andere kant: als Rob Geus b.v. met zijn blauwe lichtje (haha) de bedden, muren e.d. inspecteert en daar sperma op vind, tja, dat kan je bijna verwachten voor die prijzen. Ook als hij de buitenlandse zelfbediening restaurants ingaat: zijn temperatuurmetertje kan natuurlijk niet liegen als het eten lauw is, dus razend gevaarlijk in warme landen voor bacteriën. Plus, en dat lijkt me moeilijk in scene te zetten, als jongelui een appartement geboekt hebben waar de balustrade van balkons (als voorbeeld) los zit, dus behoorlijk gevaarlijk (denk aan zuipen/jongeren/vakantie). Nee, de PO hebben dit soort programma's niet. Als je dus over een vakantie boeken denkt zal je wat meer de knip moeten trekken om een klein beetje zeker te zijn dat de kamers in ieder geval schoon zijn, en dan nog is dat geen garantie. Anders, gooi er eens een mail tegenaan aan SBS6, wie weet krijg je antwoord.
Ik denk dat het heel verstandig is dat jongeren die naar zulke vieze hotels gaan, zelf maar schoonmaak- en ontsmettingsmiddelen moeten meenemen om het schoon te maken. En hoe komt het toch dat het eten in buitenlandse zelfbedieningsrestaurants zo onhygiënisch slecht is?

Al eens op een snelweg restaurant in Nederland in de keuken gekeken?
Waarom steeds over de grens kijken, als het zo kort bij is. :lol:

tenormin

[quote="eleven"
Al eens op een snelweg restaurant in Nederland in de keuken gekeken?
Waarom steeds over de grens kijken, als het zo kort bij is. :lol:[/quote]

Hoef je niet eens in de keuken van een snelweg restaurant te kijken: de meeste restaurant keukens zijn niet zo rein als het zo moeten zijn. Maar in warme landen is het risico toch een pietsie hoger. Ja, ik weet dat ook hier voedselvergiftigingen voorkomen. En smerige hotels. Dat was een programma van Max. Maar dat was vorig jaar, die zie ik nu niet meer. Kan aan mij liggen, hoor. Ben trouwens ook de naam van dat programma vergeten. Wat een item in een programma.

tenormin

misterzuinig schreef: Ik denk dat het heel verstandig is dat jongeren die naar zulke vieze hotels gaan, zelf maar schoonmaak- en ontsmettingsmiddelen moeten meenemen om het schoon te maken. En hoe komt het toch dat het eten in buitenlandse zelfbedieningsrestaurants zo onhygiënisch slecht is?
Nou, dat meenemen zal lastig gaan, als ze gaan vliegen. Vloeibare middelen, hé? Denk ook niet dat jongeren zin hebben om zelf te gaan poetsen: ze hebben vakantie. Hoe het eten daar dan zo slecht is? Nogal simpel: die All In Hotels hebben vrij ruime uren om lunch en diner klaar te zetten, dus het staat lang. Dan moet je dus al gauw een behoorlijk Hotel boeken met sterretjes, niet dat dit garantie geeft, maar wel iets meer. Maar is echt niet overal zo. Er zijn grandioze All In hotels all over the world waar je niet ziek word van het voedsel.

misterzuinig

[Quote van verwijderd bericht verwijderd door de Moderator]

Een stukje eigen verantwoordelijkheid dus. Vloeibare schoonmaakmiddelen mogen niet mee met het vliegtuig. Dan zul je dat dus zelf ter plekke moeten aanschaffen. Maar hoe kan het toch komen dat er bloed- en spermavlekken op de muren in zulke hotels terechtkomen, nette mensen doen dat niet!

sjohie

misterzuinig schreef:

Een stukje eigen verantwoordelijkheid dus. Vloeibare schoonmaakmiddelen mogen niet mee met het vliegtuig. Dan zul je dat dus zelf ter plekke moeten aanschaffen. Maar hoe kan het toch komen dat er bloed- en spermavlekken op de muren in zulke hotels terechtkomen, nette mensen doen dat niet!
Tsja, nette toeristen springen bijvoorbeeld ook niet met een matras van een hotelbed vanaf de balustrade op de 1e verdieping in het zwembad, toch heb ik dat met mijn eigen ogen zien gebeuren in Chersonissos. En bij wat amoureus de liefde bedrijven, kan er ook wat alles gebeuren. :wink:

Tenzij je aan de muren likt van een hotelkamer oid, valt het wel wat mee allemaal. En zoals al gezegd, what you pay is what you get.

tenormin

sjohie schreef: Tenzij je aan de muren likt van een hotelkamer oid, valt het wel wat mee allemaal. En zoals al gezegd, what you pay is what you get.
Hoe desperate moet je dan zijn om aan muren te likken :lol: Sjohie, hoe kom je erop!

misterzuinig

En hoe schoon/smerig zijn de hutten aan boord van veerboten? Zou Rob Geus ook daar naar willen kijken?

eleven

misterzuinig schreef:En hoe schoon/smerig zijn de hutten aan boord van veerboten? Zou Rob Geus ook daar naar willen kijken?
Ik zou zeggen bel hem op, dan kan hij meteen ook alle anderen accommodaties controleren.
Ben je zeker, dat jou keuken optimaal schoon is?
Anders laat Rob maar met de blauwe lamp bij jou kijken, is zeker ook een advies van Rob waard, wedden.

tenormin

misterzuinig schreef:En hoe schoon/smerig zijn de hutten aan boord van veerboten? Zou Rob Geus ook daar naar willen kijken?
Nou, 't is dat je niet (echt) serieus bent maar zoek een contact met 'um. Moet je wel formulier invullen :lol: . http://www.robgeus.nl/contact/ En let op, er zal ook nog wel een prijskaart aan hangen, ieder gesproken woord kost natuurlijk wel geld :mrgreen:

misterzuinig

tenormin schreef:
Nou, 't is dat je niet (echt) serieus bent maar zoek een contact met 'um. Moet je wel formulier invullen :lol: . http://www.robgeus.nl/contact/ En let op, er zal ook nog wel een prijskaart aan hangen, ieder gesproken woord kost natuurlijk wel geld :mrgreen:
Of zelf zo'n blauwe UV-lamp kopen om zelf de hutten te controleren en dat ook te filmen met je smartphone. DFDS zal daar blij mee zijn :D

eleven

misterzuinig schreef:
tenormin schreef:
Of zelf zo'n blauwe UV-lamp kopen om zelf de hutten te controleren en dat ook te filmen met je smartphone. DFDS zal daar blij mee zijn :D

Doe maar en laat het ons weten, welke hutten wij niet moeten boeken. :lol:

tenormin

eleven schreef: Doe maar en laat het ons weten, welke hutten wij niet moeten boeken. :lol:
Bijna alle cruiseboten zijn rein. Heb het niet over reisje langs de Rijn :lol: . Maar ook de gewone veerboot van The Hook-Harwich (vooral de buitenhutten) zijn schoon. Voor die hutten betaal je uiteraard meer, hoef je geen bunk-bed te hebben om naar boven te klimmen.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

nederland heeft tegenwoordig een schoonheidsmanie.
hoe schoon zou je huis zijn als je een huisdier hebt?
daar helpt stofzuigen echt niet tegen.
als je met zo'n blauw lampje door je woonkamer loopt, zul je ook allemaal vlekken op je vloerkleed vinden, van wat je hond daar achtergelaten heeft.
en die lik in je gezicht, of van je hand, zal ook niet zo schoon zijn, als hij net zijn achterwerk heeft gewassen.

sjohie

Op de veerboot van Egypte naar Jordanië liepen de WC's over, en klotste de fecaliën over de vloer, daar hoeft jopie slim met z'n UV lamp niet bij te komen. Gelukkig is het naar zeg Vlieland hier in Nederland weer een stuk beter..

tenormin

sjohie schreef:Op de veerboot van Egypte naar Jordanië liepen de WC's over, en klotste de fecaliën over de vloer, daar hoeft jopie slim met z'n UV lamp niet bij te komen. Gelukkig is het naar zeg Vlieland hier in Nederland weer een stuk beter..
"Mijn" Egyptische habibi ligt al lang aan de ketting: zijn maatschappij mag niet eens meer cruisen, door alle onlusten. Da's nog erger dan fecaliën opruimen: het betekent daar: geen inkomsten. :cry:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

TIP: Inspecteer voor je in een restaurant gaat zitten of in een hotel de toiletten even. Als die er netjes en luxe uitzien zit het meestal met de hygiene wel goed. In zo'n tent is er immers veel aandacht voor.

Gesloten