Ik heb een vraag. Hoe is het mogelijk dat als ik een gasfles koop dat het "statiegeld" niet retour word gegeven als ik deze fles wil inleveren. Men zei tegen mij dat dit "eigendomsflessen" waren. Die gaan 10 jaar mee en dan kun je ze weggooien. Waar betaal ik dan statiegeld voor. Statiegeld zorgt er voor dat schadelijke stoffen voor de natuur weergebruikt kunnen worden en niet in de natuur terecht komen.
En dan net wanneer het onderwerp klimaatverandering zo hot is. Ik snap het niet. Zou iemand mij dit kunnen uitleggen hoe ik mijn statiegeld wel terug krijg. (ik heb het gevoel dat ik opgelicht word) Ik wil niet de flessen niet vullen, dus dan krijg ik ook niets voor de flessen weer, want dat kost geld.
groeten,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Statiegeld voor gasflessen. (voor op de camping)
-
Re: Statiegeld voor gasflessen. (voor op de camping)
Het systeem met gasflessen is inderdaad niet hetzelfde als met bv. lege drankflessen.
Het statiegeld op een gasfles is ervoor bedoeld dat de flessen geen wegwerpflessen worden (lijkt me ook best gevaarlijk als er nog restjes gas in zitten, maar als je geen lege fles meer terugwil krijg je ook het statiegeld niet terug.
Het is zelfs zo dat als je een gasfles wil inruilen die al vrij oud is en afgeschreven wordt, je opnieuw statiegeld kunt betalen voor een nieuwe fles. Let dus op dat je niet een lelijke gebutste afgebladderde gasfles krijgt.
Het statiegeld op een gasfles is ervoor bedoeld dat de flessen geen wegwerpflessen worden (lijkt me ook best gevaarlijk als er nog restjes gas in zitten, maar als je geen lege fles meer terugwil krijg je ook het statiegeld niet terug.
Het is zelfs zo dat als je een gasfles wil inruilen die al vrij oud is en afgeschreven wordt, je opnieuw statiegeld kunt betalen voor een nieuwe fles. Let dus op dat je niet een lelijke gebutste afgebladderde gasfles krijgt.
Op de ANWB site staat een njuiste uitleg over grote en kleine gasflessen, op de grote flessen zit geen statiegeld .
hebben ze ook gas flesen bij upc henrie42
dan kan je ze gelijk open draaien
dan kan je ze gelijk open draaien
Dus met andere woorden rene117, moeten er mensen vergast worden.
Het onderwerp is camping gasflessen, een duidelijke info erover kun je vinden op de website van de ANWB.
-
gasflessen ruil je om . Alleen bij 5 kilo moet je er van hetzelfde jaar
een terugkrijgen.Zoniet dan moet je bijbetalen of geld terug krijgen.
Als hij 10 jaar oud is,dan is het over.Let dus goed op de datum en kijk
waar ze hem nog bijvullen.
een terugkrijgen.Zoniet dan moet je bijbetalen of geld terug krijgen.
Als hij 10 jaar oud is,dan is het over.Let dus goed op de datum en kijk
waar ze hem nog bijvullen.