LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tsjechië Kampeerland ?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Har

Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door Har »

Tsjechië schijnt een mooi land te zijn met redelijk betaalbare prijzen.

Over de campings hoor ik minder goede zaken, heeft daar iemand ervaring mee en adviezen over wel goede campings met een golfbaan in de omgeving ?. Mijn dank

Har

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door Har »

Is er niemand in Tsjechië aan het kamperen geweest ? :D :shock:

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door joostw »

Je zou kunnen gaan kijken naar de campingrapporten op de site van Kassa, misschien dat er mensen naar Tsjechië zijn geweest.

karin2groups
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 okt 2005 14:54

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door karin2groups »

Wij zijn er vorig jaar geweest en mijn vriend wil nooit meer terug. Moet zeggen dat we niet slim zijn geweest, we gingen in het hoogseizoen nadat er in wat kranten juichende artikelen hadden gestaan dat Tsjechië zo goedkoop was. Tja...dat kan niet ontkent worden en dat lokt dus ook kuddes, maar dan ook kuddes Nederlanders. Die allemaal gezellig willen kamperen, tot grote vreugde van de campingeigenaren die iedereen toelaten, ook als er allang geen plek meer is en de faciliteiten bij lange na niet voldoende zijn voor zoveel mensen. Gevolg: proppen, scheerlijn aan scheerlijn en ontstellend gore toiletblokken.

Op de campings waar het rustiger is zijn minder nederlanders. Maar daar zijn Tsjechen.... Gevolg: liever plassen in de bosjes buiten de camping dan op het toilet, douchen zonder gordijnetje o.i.d. en jezelf maar vertellen dat je in de sauna toch ook bloot rondhuppelt, en niet slapen omdat Tsjechen toch wel heel vaak heel laat doorgaan met heel veel drinken en heel veel luid zingen....

Tsjechen zijn ook niet het volk dat heel sociaal doet tegen buitenlanders (of tegen elkaar). In de nieuwsgroep nl.wandel is dit ook aan de orde geweest en daar viel iemand mij bij met de opmerking dat Fransen in vergelijking met Tsjechen bijzonder aardig zijn. Klopt als een bus. Verwacht dus niet teveel beleefdheid in restaurants, groetende Tsjechen of meer van die gezelligheid. De Tsjechen die dat wel doen zijn de uitzonderingen op de regel (die we gelukkig ook tegenkwamen) en moet je dan ook als zodanig koesteren.

Ik wil nog wel eens terug, maar dan buiten het seizoen want het land zelf is prachtig. Maar ik denk dat ik de komende 20 jaar het wel op mijn buik kan schrijven, vriend is met geen stok meer naar het Oosten te krijgen:-(

Buciarski
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2005 22:22

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door Buciarski »

Een behoorlijk kortzichtig verhaal "Karin2groups".
Ik bedoel, kijk eens op de campings in Nederland. Zijn de Nederlanders zo sociaal???? INTEGENDEEL. Gore hufters die opeens denken dat ze alles kunnen doen wat thuis niet kan.

Dus ik vind het jammer dat je door middel van één ervaring een oordeel velt over "de meeste tsjechen". Als je de bevolking wil leren kennen moet je al zeker niet naar een camping gaan (of de camping louter gebruiken als goedkope slaapplaats) en de rest van de dag en avond naar de kleine dorpen gaan of middelgrote steden, daar leer je de mensen ECHT kennen en zul je zien dat je helaas de minst leuke kant van de Tsjechen hebt meegemaakt.

Dus voordat je de volgende keer weer een cultuur de grond in boort, leer dan wel eerst de cultuur kennen. Dat doe je dus niet op een camping......

Maar ja, wijsheid komt met de jaren (en ook nog niet bij iedereen).

Har

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door Har »

Elkaar de huid vol schelden helpt mij niet op weg naar Tsjechie .

In de Kampeergidsen kan ik al redelijk selecteren, maar de rapporten van de opstellers neem ik met een korreltje zout, ik wil in de maand Juni gaan.

Wie heeft redelijke adressen van door hen bezochtte campings, vanuit een camping als uitvalsbasis kun je ook de cultuur in Tsjechie ontdekken.

Jules Degrelle
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2005 23:33

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door Jules Degrelle »

Het bericht van Karin was uit het hart gegrepen en heeft mij in ieder geval wel aan het denken gezet. Jammer dat er dan inderdaad weer zo'n figuur als Buciarski het nodig vindt om haar ervaring neer te sabelen en te gaan schelden.
Waar is dit forum voor bedoeld: meningen en ervaringen delen. En dat sommige het daar niet mee eens zijn, jammer dan, zet dan je EIGEN ervaringen neer op dit forum en val een ander niet lastig.

Het valt nog mee dat de standaardreactie... dan moet je daar maar niet naar toe gaan.... niet is gegeven.

Har

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door Har »

Jules Degrelle
???? , graag een invulling van mijn vraag, kissebisse hoeft niet

karin2groups
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 okt 2005 14:54

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door karin2groups »

Tja Buciarski, wie oordeelt nu snel?
Wij hebben ruim 4 weken door Tsjechië getrokken en de campings praktisch alleen als slaapplaats gebruikt. Van die 4 weken hebben we 7 dagen gewandeld en darbij overnacht in kleine hotels, pensions en B&B's. De manier om in contact te komen met lokale bevolking. De andere 3 weken spendeerden we aan bezoeken aan dorpjes, stadjes, nog meer wandelingen, eten in restaurantjes etc etc. Ik denk dat ik een aardig beeld van Tsjechen en Tsjechië heb gekregen maar ben me er heel wel van bewust (en heb dat ook gemeld) dat dit niet opgaat voor iedere tsjech.
Over Nederlandse campings en de Nederlanders daarop kan ik niet oordelen, de laatste keer dat ik in Nederland kampeerde was 10 jaar geleden. Maar ook hier maken we vaak trekkings waarbij we in hotels en B&B's overnachten, en ik moet zeggen dat ik Nederlanders aardiger vind. Die het weer niet halen bij Turken want van die gastvrijheid, vriendelijkheid werd ik dit voorjaar echt stil.
Het spijt me als jij je persoonlijk aangesproken voelde, nogmaals, dit is mijn mening over Tsjechen, de positieve uitzonderingen daargelaten.
Groet,
Karin

karin2groups
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 okt 2005 14:54

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door karin2groups »

Har, wat voor'n soort campings zoek je? BIjna alleen maar Nederlanders met perfect sanitair, Tsjechen met douches zonder gordijntjes, een mix? En waar? Dan kan ik namelijk nog wel wat campingnamen en misschien ook adressen achterhalen.

Har

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door Har »

Karin,

Meren gebied,
Tussen Duitsland en Praag
Fiets vriendelijke omgeving

Nederlandse campings met een redelijke kwaliteit, een zwembad,bar en winkel is niet nodig wel voldoende en net sanitair.

Gr Har

karin2groups
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 okt 2005 14:54

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door karin2groups »

Wij hebben gekampeerd in Jenisov, direct aan het lipnomeer, maar iok ben bang dat dat dan te zuidelijk voor je is. Op de camping staan ook stacaravans en die staan strak aan het water, tenten staan wat verder weg. Achter de camping loopt op wat afstand de spoorlijn, maar wij hebben er geen last van gehad. Er is een strandje, en je kan ook tussen de stacaravans door naar het water. Toen wij er waren voldoende en schoon sanitar.
In Horni Plana zit ook een camping aan het water en die leken wat meer watersportmogelijkheden te hebben. Weet niet hoe het sanitair is, hij was vol toen wij aankwamen.

Nog wel een camping in Stara Oleska, strak aan een meer, maar met drie damesdouches voor de hele camping zonder gordijntjes of ook maar iets. Dus terwijl anderen hun tanden staan te poetsen zien ze jou in de spiegel lekker douchen. Denk dus niet dat dat aan je standaard voldoet.

Ben bang dat ik je in dat gebied niet verder kan helpen. Probeer het anders eens op http://www.tsjechie.net/
Succes en goede reis!

[email protected]
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2005 18:32

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hoi Har,

Juni is wel koud in Tsjechie om te kamperen. Voor de die hards geen probleem ;o)

Zomers zijn meestal behoorlijk warm, maar vorig jaar was het helaas ook eind juli 13 graden en veel regen.

NB. Wij zaten ook op Jenisov in Horni Plana. Wel goede camping, maar onaardige eigenaar. Stond ook propvol. Wel leuk vuurtje stoken voor de tent aan het meer en 's nachts rustig (geen disco en zo).

Veel lof over Tsjechie.

bonja123
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2005 09:47

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door bonja123 »

Wij gaan nu vanaf 1994 naar tsjechie/slowakije het is ons steeds goed bevallen bijzonder mooi land, lieve mensen. Willen alles voor je doen wat natuurlijk nu veranderd door de vele toeristen. Maar je moet niet op campings gaan staan van Nederlandse beheerders ( enkele daargelaten) deze zijn heel duur en worden nu overspoeld door nederlanders,. Wij gaan altijd op camping staan van de tsjechen en svr campings. de toiletten zijn schoon maar geen sloten op de deur, als de deur dicht is zit er iemand.Slowakije is nog wilder wat natuur betreft (hoge en lage tatra)
Ja Slowakije is wel ons vakantie land, maar je moet altijd door tsjechie wat geen probleem is de wagen zijn naar omstandigheden goed begaanbaar alleen uitkijken de mensen rijden er als gekken.
mischien heb je hier wat aan.
Gr.bonja. :lol: :lol: :D

nijskens
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2005 10:32

Re: Tsjechië Kampeerland ?

Ongelezen bericht door nijskens »

Wij gaan reeds elf jaar naar Tsjechie (en Slowakije)op vakantie. Het is een schitterend land. De meeste gebieden van west naar oost en van noord naar zuid hebben wel al bezocht. Wij kamperen niet daar, maar huren een huis vaak met eigen zwembad en van alle gemakken voorzien voor een prijs waar in de rest van Europa alleen maar van kunt dromen. Meestal midden in de natuur. De mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam vooral als je probeert een paar woorden tsjechisch te spreken. Je zult je als gast wel moeten aanpassen aan de andere leefstijl. Dit kunnen helaas veel Nederlanders niet.
Wij hebben alleen maar positieve ervaringen met de Tsjechen en Slowaken :D

Gesloten