Vakantiepark past prijs aan in definitieve boeking

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
marc_b
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2022 09:56

Vakantiepark past prijs aan in definitieve boeking

Ongelezen bericht door marc_b »

Hallo,

Ik heb voor begin april 2025 een 12 persoons villa buitenleven geboekt bij de Leistert. Dit heb ik online gedaan en de prijs was 923,80 euro. Er volgt dan een voorlopige reserveringsbevestiging. Nu kreeg ik vandaag de definitive reserveringsbevestiging, met de melding dat de prijs op het moment van boeken niet juist in het systeem stond. Ze hebben de prijs aangepast naar 1712,80 euro. Nu denk ik dat ik wel kan annuleren, maar ik wil het liefst de bungalow voor de prijs waarvoor ik geboekt heb. Voor een laag seizoen lijkt me die prijs niet absurd laag. Ik heb het volgende in de voorwaarden gevonden:

Artikel 4
2. De ondernemer behoudt zicht het recht voor om te allen tijde (zonder opgaaf van reden) een reservering te weigeren, ook indien de gehele of gedeeltelijke betaling is voldaan. De Leistert zal de betaling in dat geval storneren.
3. Na het doen van een online reservering, ontvangt de recreant een voorlopige reservering, deze is niet bindend.

Ik heb teruggestuurd dat ik het hier niet mee eens ben, maar zij blijven bij hun standpunt dat ze alleen voor de dure prijs kunnen boeken. Ik heb al aanbetaald.

Heeft het zin om hier nog tijd in te steken of staat het vakantiepark in hun recht?

Alvast bedankt!
Marc

NeoDutchio
Berichten: 12697
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vakantiepark past prijs aan in definitieve boeking

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een 12 persoons villa met 3 badkamers en een sauna op een van de meest gewilde campings van Nederland voor minder dan €1.000, dat kan niet. Voor dat geld kan je net een 6 persoons huisje huren begin april.
Dit valt onder een fout.

Erthanax
Berichten: 10149
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vakantiepark past prijs aan in definitieve boeking

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die € 923 is wat mij betreft een overduidelijke fout voor een dergelijk grote bungalow. Ik sluit niet uit dat er een 1 ontbrak, want op hun website wordt nu € 2272 aangeboden voor de week vanaf 4 april.

Juridisch gezien komt het vermoedelijk neer op de vraag of een normaal geïnformeerde consument dit kon weten. Volgens mij wel. Kwam u tijdens het zoeken naar een accommodatie iets tegen voor een prijs die ook maar enigszins in de buurt kwam? Ik verwacht van niet. Voor u is het een teleurstelling, maar ik denk dat het park in zijn recht staat.

marc_b
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2022 09:56

Re: Vakantiepark past prijs aan in definitieve boeking

Ongelezen bericht door marc_b »

Bedankt voor jullie reacties. Ik laat het hierbij en ga op zoek naar iets anders.

alfatrion
Berichten: 22077
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantiepark past prijs aan in definitieve boeking

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
16 jul 2024 15:37
Juridisch gezien komt het vermoedelijk neer op de vraag of een normaal geïnformeerde consument dit kon weten. Volgens mij wel. Kwam u tijdens het zoeken naar een accommodatie iets tegen voor een prijs die ook maar enigszins in de buurt kwam? Ik verwacht van niet. Voor u is het een teleurstelling, maar ik denk dat het park in zijn recht staat.
Ter aanvulling: de partij die de fout gemaakt heeft moet annuleren. Ze mogen je niet zonder akkoord een andere prijs laten betalen. Dit is art. 3:33 en 3:35 BW.

Artikel 4 AV komt mij onredelijk bezwarend uit. Ik ga uit van een dat het aanbod op de website staat en jij die aanvaard. Als in het aanbod staat dat het onverwijld wordt gedaan, dan kan de aanbieder na de aanvaarding annuleren maar dat moet wel onverwijld worden gedaan. Denk hierbij aan iets als binnen 24 uur. Die termijn kan niet opgerekt worden.

Plaats reactie