Mijn schoonzus staat op een seizoenscamping. Hier hebben ze een vaste standplaats met hun stacaravan. Sinds een aantal weken is de elektriciteit eraf. Dit lijkt te komen door een kapotte kabel vanaf het elektriciteitskastje naar de stacaravan. De beheerder wil dat zij voor de kosten van het vervangen opdraaien. (de kabel is ongeveer 200 meter). De reden hiervoor is volgens hem dat zij hiervoor verantwoordelijk zijn. In de voorwaarden is hierover niks te vinden. Ze betalen de elektriciteit bij het stageld in.
De kabel is zoals het nu lijkt defect of verouderd dat weten ze nog niet. Daarvoor moet er een heel groot stuk opgegraven worden. Er wordt niks gedaan zolang ze niet weten wie verantwoordelijk is hiervoor.
Wie kan mij vertellen of hier duidelijkheid over is? En hoelang mag zo'n kabel dan maximaal zijn?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verantwoordelijke elektrakabel camping
Re: Verantwoordelijke elektrakabel camping
Is vrij ongewoon dat de elektriciteit bij het staangeld is inbegrepen. Is het mogelijk naam van Camping te vermelden; misschien kan er via Google gezocht worden naar eventuele voorwaarden o.i.d. Tenzij je dat zelf al gedaan hebt. 't Lijkt me wel logischer dat de campingbeheerder sowieso elektriciteit levert en verantwoordelijk is tot in de caravan te leveren. Kastje en kabel liggen op zijn terrein.