LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies gevraagd

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
kettnerfreek
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2009 09:54

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door kettnerfreek »

zo blijf je verschil van meningen houden. De bench is ruim en de hond voelt zich er lekker in, anders ging hij er ook niet zelf in. Hij trekt zich er ook in terug als het hem te druk wordt, en gaat dan liggen met de deur open.
Ook als we met vakantie zijn kan hij gezellig mee, en ligt 's nachts dan gewoon in zijn bench, en is dan niemand tot last.
Ik heb dat toch veel liever dan de hond thuis laten, hij krijgt meer aandacht dan in het hondenpension.
Maar laten we vooral niet de mens op een hond projecteren, je kunt een hond ook liefdevol behandelen door hem als hond te zien en te behandelen en niet te veel als medemens, wat ook te vaak gebeurd, je krijgt dan veel meer problemen doordat een hond, als roedeldier, daar niet mee om kan gaan en afwijkend en ongewenst gedrag gaat vertonen en een dominantiestrijd aangaat, waardoor hij bijv. een gevaar voor kinderen kan worden.
Maar ieder zijn eigen ding, dus als iemand het zielig vind moet hij of zij dat vooral vinden en zo handelen.
:)
Freek

Wen9983
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:11

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door Wen9983 »

kaarsje69 schreef:Sorry,

ik kan je maar 1 advies geven, doe de hond weg. Niet om de hond, maar je kan een hond toch niet 6 uur lang in een bench opsluiten, ook al zou het soms zijn?
Ik vind het dier onwaardig, je geeft zelf al aan dat je het zielig voor hem vind, nou neem dan geen hond. Misschien op een later tijdstip en je hem wel goed kan begeleiden en laten wennen aan een nieuwe omgeving?

Ga zelf eens een uurtje in die bench zitten en vraag je dan af hoe jij je voelt.
Daar hoef niks meer aan tegevoegd te worden

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door loesje 2 »

ja de mensen zullen in de rij staan voor een hond van 9 jaar oud!

Doe ff gewoon een hond kan je niet vergelijken met een mens! Ik denk dat deze hond het uitstekend heeft getroffen bij zijn nieuwe baasje.

Of een bench zielig is of niet ligt gewoon aan de manier waarop hij gebruikt wordt.
Ik laat het oordeel daarover liever over aan iemand die dieren gedrag heeft gestudeerd en weet waarover hij/zij het heeft, in plaats van leken die iets direct zielig vinden omdat ze een dier vergelijken met een mens.

kettnerfreek
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2009 09:54

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door kettnerfreek »

Ik kan mij helemaal vinden in de opmerkingen van Loesje!
allerlei gedragsdeskundigen en mensen van de dierenbescherming stimuleren het gebruik van de bench.
Behandel een hond als een hond en niet als mens. en dat betekent niet dat je er niet gek mee kan zijn. Ik ben dol op mijn hond, en mijn hond is dol op mij en op zijn bench. Ik ga er elke zondag mee hardlopen en overdag heeft hij hardstikke veel aandacht, maar 's nacht gaat hij graag in zijn bench (ook als het onweert of als er vuurwerk wordt afgestoken in de omgeving) Hij voelt zich daar lekker.
Maar als je je hond niet in de bench wil doen, mag je dat helemaal zelf weten, het is jouw keus.
:mrgreen:

ilaka
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:48

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door ilaka »

gut o gut, wat is nou zielig?

sorry hoor voor mijn openings zin.

maar heb zelf een hondje gehad die ik via het asiel had genomen. tevens werd mijn geadviseerd een bench te nemen, had eerst ook zoiets van ach nee... daar begin ik niet aan.
me huis werd gesloopt, hij was onrustig en voelde zich geheel niet gelukkig met het feit dat hij gelijk het hele huis tot zijn beschikking had.

ik een bench gekocht. neergezet, wat denk je hij er gelijk in gaan liggen, eindelijk zijn eigen veilige omgeving. als ik weg ging deed ik het deurtje dicht geen enkel probleem. als thuis kwam was hij blij en vrij. maar als hij even rust wilde lag meneertje gewoon op zijn gemak in zijn bench.

het is dus een veilige haven voor sommige honden. zal niet zeggen dat het voor elke hond zo is. maar een ding weet ik wel zielig en dierenmishandeling is het zeker niet!
dierenleed, tsss.... als dat diertje in het asiel was blijven zitten ja zeker! want dan had het zijn einde gauw tegemoed gezien.

heel goed hoor! dat je een bench heb genomen. en geniet samen nog maar lekker.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door tiptoo »

ilaka schreef: zielig en dierenmishandeling is het zeker niet!

oh nee??? nou dat is het wel hoor als het voor 6 tot 8 uur is sluit me helemaal bij het antwoord van Kaarsje aan.

1 uurtje of hooguit 2 ken geen kwaad maar niet langer begin dan niet aan een dier.

Wen9983
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:11

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door Wen9983 »

Ik vind een bench zeker GEEN dierenmishandeling.

Ik heb 3 honden waar van er 1 in de bench gaat als ik weg ga
ze is nog een pup maar ze heeft ontzettend last van groeipijn en aangezien mijn mastino het leuk vind om te spelen doe ik me pup in de bench zodat ik zeker weet dat er niks met haar kan gebeuren.
want als ik thuis ben kan ik er gewoon opletten.

ze gaat er zelf gewoon in en ze vind het geen enkel probleem...ze vind het eerder wel even lekker om rust te hebben en der eigen plekkie te hebben.

En tuurlijk zijn er ook gevallen waar ik het wel mishandeling vind...het is gewoon heel erg dubbel met een bench.
Ik heb me honden ieder geval geleerd dat de bench geen straf hok is maar een plekje voor hun eigen waar ze de eigen prettig in moeten voelen.

Gesloten