LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anti worm middel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Sphinxgirl
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2006 18:52

Anti worm middel

Ongelezen bericht door Sphinxgirl »

Ik ben op zoek naar een goed anti-worm middel
Ik heb een sphinx kat en die kreeg een hele vervelende reactie op het merk EXIL ....ze braakte zich helemaal leeg... :(

Weet iemand een goed merk?

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door Soraya »

vraag de dierenarts.

Heksenmama
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 okt 2006 08:29

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door Heksenmama »

Het hoeft niet aan het merk te liggen hoor..
Sommige dieren reageren gewoon zo op een wormenkuur..
Maar inderdaad ik zou het gewoon even aan de dierenarts vragen

Sueno
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2006 00:54

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door Sueno »

Onze katten reageren over het algemeen prima op Milbemax (tablet, via d.a.). De wormpasta's doen hun werk op zich goed maar de helft van onze katten gaat hier ook van spugen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door Wubo »

Je moet even kijkenop de Exil verpakking wat de werkzame stof is, daar kan jullie kat dan waarschijnlijk niet zo goed tegen, en werkt dit eruit door over te geven.

Gebeurd vaker hoor, maar dan moet je naar een middel opzoek gaan waar die werkzame stof niet inzit, en een andere werkzame stof bevat.

ik zie staan levamisolhydrochloride en Niclosamide, die zitten in Exil.
dus die stoffen moet je niet hebben.

Exil no worm mag je pas met leeftijd na 1 jaar gebruiken en gewicht vanaf 2 kg. eh.
maar denk dat je daar wel rekening mee gehouden hebt.

SUCCES!!!

Denise33
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2006 18:17

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door Denise33 »

Sinds kort gebruik ik ook Milbemax en ik ben hier ontzettend tevreden over. Mijn kittens ( ik fok soms een nest Brits Kortharen) moesten ook nog wel een spugen van de ontwormingspasta van de dierenarts, maar met Milbemax was het geen enkel probleem. Het is duur, maar scheelt een hoop kots opruimen.

Ik heb ooit 1 keer Exil gebruikt van de dierenwinkel. Ik ben overtuigd. Het is gewoon troep! Sorry, mijn mening.

dropje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2006 17:51

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door dropje »

Ik heb gehoord dat er binnenkort een anti-wormmiddel op de markt komt die je hetzelfde kan gebruiken als anti-vlo middelen. Ik weet niet of het er als is, maar het lijkt mij perfect. Ik heb een kat die, zodra je probeerd haar mond open te doen, ze helemaal panisch wordt.

p.nieuwenhuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2008 20:53

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door p.nieuwenhuis »

kan je de kat ontwormen met hetzelfde middelen als bij de mens mebendazol/vermox?

kayro
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2008 09:41

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door kayro »

Ik heb geen katten, alleen 2 honden.
Heb niks te vragen maar wil alleen waarschuwen voor het anti- wormkuur van Exil.
Ik heb dit middel nog nooit gebruikt maar heb nu al diverse malen gehoord in omgeving en gelezen op hondenforums dat er diverse honden aan zijn gestorven! Dus kijk goed uit met dit product.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien heeft de sphinx kat een overgevoeligheid voor bepaalde geneesmiddelen zoals ook voorkomt bij sommige hondenrassen, als alle honden die verwant zijn aan de Schotse herdershond ( collie)
Zie: MDR1 gen en medicijn overgevoeligheid

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door TdeHond »

U zou Drontal kat kunnen overwegen:
zie:
http://www.companion.bayer.nl/SCDIERBLX ... enDocument

Shelties met een afwijkend MDR1gen mogen Drontal hond hebben.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Heb niks te vragen maar wil alleen waarschuwen voor het anti- wormkuur van Exil.
Ik heb dit middel nog nooit gebruikt maar heb nu al diverse malen gehoord in omgeving en gelezen op hondenforums dat er diverse honden aan zijn gestorven! Dus kijk goed uit met dit product.
Ik neem aan dat je niet helemaal bij je verstand was, misschien een sherry teveel, toen je dit poste :roll: :roll:

kayro
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2008 09:41

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door kayro »

Ik neem aan dat je niet helemaal bij je verstand was, misschien een sherry teveel, toen je dit poste
Denk lekker verder zou ik zeggen. :wink:

't is gewoon sneu wanneer je denkt een goed middel te hebben en dat je hond hier dan zo heftig op kan reageren en het zelfs niet overleefd.
Maar goed ben er totaal niet op uit om een discussie te voeren.
Iedereen mag denken wat ie wil.

p.nieuwenhuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2008 20:53

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door p.nieuwenhuis »

qhd4gkan je de kat ontwormen met hetzelfde middelen als bij de mens mebendazol/vermox?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bevat per tablet: 100 mg mebendazol. Toedieningswijze & dosering: Uitsluitend voor orale toediening aan honden en katten
Vermox = mebendazol.
In het geval van een kat die al brakend over de railing heeft gelegen van Exil, zou ik alleen Drontal aanraden. Omdat dit een veilig middel is bij dieren met een bekende gevoeligheid voor geneesmiddelenovergevoeligheid.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door petty1950 »

http://www.forum.duitseherders.com/foru ... uote]Quote:
Heb niks te vragen maar wil alleen waarschuwen voor het anti- wormkuur van Exil.
Ik heb dit middel nog nooit gebruikt maar heb nu al diverse malen gehoord in omgeving en gelezen op hondenforums dat er diverse honden aan zijn gestorven! Dus kijk goed uit met dit product.


Ik neem aan dat je niet helemaal bij je verstand was, misschien een sherry teveel, toen je dit poste [/quote]

Knap lullige op merking van je Reintje :roll:
Kayro waarschuwt nl zeer terecht voor dit middel. Mijn eigen hond heeft het innemen op ,t nippertje overleefd. Opname en twee dagen aan het infuus.
En nog onlangs is de hond van ,n kennis overleden na ontworming met Exil.
Zie: http://www.forum.duitseherders.com/foru ... 28&t=31550

Niet zo snel iemand afbranden die goedbedoeld ,n terechte waarschuwing plaatst hier dus :roll:
Er zullen best honden zijn die geen of minder last hebben van Exil maar ,n gewaarschuwd mens telt voor twee.
De rest van mijn verpakking is in elk geval naar de kliko verhuist :!:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door TdeHond »

@petty
Ook bij de duitse herder kan het verstandig zijn om bloed of wangslijmvlies te laten testen op het MDR1gen zie o.a.
[url]
http://www.dierenkliniekleusden.nl/inde ... &Itemid=93

lolita
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:33

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door lolita »

hierbij wil ik nog even een bericht plaatsen betreft anti worm middelen ook wij hebben problemen gehad met ,t middel EXCEL
onze hond ging daar heftig van kotsen ik wil een ieder aanraden om anti worm tabletten aan te schaffen bij de dierenarts dit doen wij nu ook en ,t resultaat is prima!

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

hierbij wil ik nog even een bericht plaatsen betreft anti worm middelen ook wij hebben problemen gehad met ,t middel EXCEL
We hebben het hier over Exil dus als je al niet lezen kunt dan zal de bijsluiter ook wel problemen opleveren, en verder kun je stikken in een dropje en doodvallen over een schoenveter m.a.w. goed opletten wat je doet en aan overgevoeligheid voor een bepaald product kan de fabrikant niets anders doen dan waarschuwen op de bijsluiter

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door TdeHond »

Drontal is een voorbeeld van een prima anti worm middel wat bij veel dierenartsen verkrijgbaar is. Het is tegenwoordig ook bij diverse web winkels te koop.

Gesloten