LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****
Re: ***BROKKENMAFFIA****
moos
heel veel sterkte voor het verlies van je trouwe 4-voeter
over onze discussie ga ik maar niet verder
ik lees dingen kennelijk anders dan jij
maar daar zijn mensen dan ook verschillend voor
sterkte
erik
heel veel sterkte voor het verlies van je trouwe 4-voeter
over onze discussie ga ik maar niet verder
ik lees dingen kennelijk anders dan jij
maar daar zijn mensen dan ook verschillend voor
sterkte
erik
bedankt erik en het doet er helemaal momenteel niet toe het beste
moos
moos
-
Bedankt Erik...enne.. ik hoop hetnaomi ik heb respect voor de manier waarop je je in blijft zetten om mensen te overtuigen van de voordelen van vers voer
je krijgt elke keer weer te maken met mensen die hun kop in het zand steken en toch kom je weer met super sterke argumenten
er zijn door jou waarschijnlijk meer mensen wakker geschud dan ze toe willen geven.
dames
veel succes en plezier met jullie honden
wat betreft het uitreiken van stambomen, persoonlijk bij de nieuwe puppie eigenaren thuis...
volkomen normaal en vaak erg gezellig!
over het algemeen zijn de nieuwe puppieeigenaren juist trots om jou de fokker te laten zien hoe goed het pupje het doet in zijn nieuwe omgeving.. en hoe hij verwend wordt!!!!
maar ja .. dat verwennen.. daar leent een teckel zich natuurlijk bij uitstek voor
Beste Naomi, Ik weet niet waar jij je zgn."Hondenwijsheid" vandaan haalt maar er klopt helemaal niets van !!.
Ik wil als eerste beginnen met het laatste door jou geschreven woord :
de "" HUISWOLF "" [/b.
Als je je een beetje had verdiept in het fenomeen Hond en Wolf dan weet je dat de uitdrukking "Huiswolf" totaal nergens op slaat, de wolf staat nog verder van de hond (zoals we deze nu kennen) als de mens van zijn voorouders de apen. Er zit duizenden jaren van domesticatie tussen. In de honden van nu zit nog niet 1 procent wolf
Nu verder over de zgn."Brokkenmaffia", wij leven nu twintig jaar met honden waarvan de 2 oudsten ruim veertien jaar zijn geworden (let wel het zijn rashonden die over het algemeen iets korter leven dan een asbakkenrasje), nu hebben we ook weer een oudje(Parson Jack Russell) die op gaat naar de 15 jaar ! Onze 1ste hond was een West Highland White Terrier met ontzettend veel huid en vachtproblemen juist omdat ik de Westie veel vers eten gaf, nadat wij over waren gestapt op goede brokken werd dit aanzienlijk minder. Voor ons was de keus dus niet moeilijk en kregen onze volgende honden brokken met af en toe afwisselend een blikje.
Hetzelfde geld voor onze katten, we hebben 3 katten die een voedselallergie hebben en nu dus speciale dieetbrokken te eten krijgen zonder allerlei toevoegingen, ook onze andere katten doen het hier goed op en vinden het erg lekker. Voorbeeld: als ik een van onze allergische katten bv een likje boter zou geven dan heeft zij binnen 2 dagen open wonden en een vacht die maanden nodig heeft om bij te komen
Wij gebruiken 2 á 3 keer per jaar Frontline, dit is een antivlooien/teken spray en onze hele beestenfamilie (3 honden en 7 katten)is het hele jaar vlo en teek vrij, ik moet er niet aan denken dat wij in huis een vlooienplaag met zo'n beestenfamilie zouden krijgen. Zelfs onze Westie die ontzettend allergisch was reageerde erg goed op dit middel.
Tot slot wil ik nog even reageren op de hetze die geweest is tegen IAMS/Eukanuba, bijna alle diervoederfabrikanten maken gebruik(of hebben gebruik gemaakt van) van dit soort laboratoria maar alleen IAMS/Eukanuba werd als een van de weinige hierop aangevallen.Onze honden eten nog steeds voer van Eukanuba (tot tevredenheid) .IAMS/Eukanuba hebben hun grootverbruikers aangeschreven met de mededeling dat zij alle banden met deze laboratoria hebben verbroken en in toekomst betere controles zullen uitvoeren om deze schandalige praktijken te kunnen voorkomen.
Heb je het gehele stuk wel zelf geschreven, ik had nl. het idee dat het zo overgeschreven was van een pamflet van een of andere actiegroep
Ik wil als eerste beginnen met het laatste door jou geschreven woord :
de "" HUISWOLF "" [/b.
Als je je een beetje had verdiept in het fenomeen Hond en Wolf dan weet je dat de uitdrukking "Huiswolf" totaal nergens op slaat, de wolf staat nog verder van de hond (zoals we deze nu kennen) als de mens van zijn voorouders de apen. Er zit duizenden jaren van domesticatie tussen. In de honden van nu zit nog niet 1 procent wolf
Nu verder over de zgn."Brokkenmaffia", wij leven nu twintig jaar met honden waarvan de 2 oudsten ruim veertien jaar zijn geworden (let wel het zijn rashonden die over het algemeen iets korter leven dan een asbakkenrasje), nu hebben we ook weer een oudje(Parson Jack Russell) die op gaat naar de 15 jaar ! Onze 1ste hond was een West Highland White Terrier met ontzettend veel huid en vachtproblemen juist omdat ik de Westie veel vers eten gaf, nadat wij over waren gestapt op goede brokken werd dit aanzienlijk minder. Voor ons was de keus dus niet moeilijk en kregen onze volgende honden brokken met af en toe afwisselend een blikje.
Hetzelfde geld voor onze katten, we hebben 3 katten die een voedselallergie hebben en nu dus speciale dieetbrokken te eten krijgen zonder allerlei toevoegingen, ook onze andere katten doen het hier goed op en vinden het erg lekker. Voorbeeld: als ik een van onze allergische katten bv een likje boter zou geven dan heeft zij binnen 2 dagen open wonden en een vacht die maanden nodig heeft om bij te komen
Wij gebruiken 2 á 3 keer per jaar Frontline, dit is een antivlooien/teken spray en onze hele beestenfamilie (3 honden en 7 katten)is het hele jaar vlo en teek vrij, ik moet er niet aan denken dat wij in huis een vlooienplaag met zo'n beestenfamilie zouden krijgen. Zelfs onze Westie die ontzettend allergisch was reageerde erg goed op dit middel.
Tot slot wil ik nog even reageren op de hetze die geweest is tegen IAMS/Eukanuba, bijna alle diervoederfabrikanten maken gebruik(of hebben gebruik gemaakt van) van dit soort laboratoria maar alleen IAMS/Eukanuba werd als een van de weinige hierop aangevallen.Onze honden eten nog steeds voer van Eukanuba (tot tevredenheid) .IAMS/Eukanuba hebben hun grootverbruikers aangeschreven met de mededeling dat zij alle banden met deze laboratoria hebben verbroken en in toekomst betere controles zullen uitvoeren om deze schandalige praktijken te kunnen voorkomen.
Heb je het gehele stuk wel zelf geschreven, ik had nl. het idee dat het zo overgeschreven was van een pamflet van een of andere actiegroep
Maar voor de rest spoor je wel Yootje 59
Mijn GOD wat ben jij SLIM da's niet normaal meer hoor.
Mijn GOD wat ben jij SLIM da's niet normaal meer hoor.
Een Westy met ontzettend veel huid- en vachtproblemen en 3 katten met een voedselallergie hahahahaha gaat lekker!
Honden die wel kunt kruisen met een wolf maar die nog niet 1% op elkaar lijken etc. etc.
Die spoort inderdaad niet.
Honden die wel kunt kruisen met een wolf maar die nog niet 1% op elkaar lijken etc. etc.
Die spoort inderdaad niet.
-
tja... wat moet je met zoveel domheid en onwetendheid?
er serieus op ingaan? proberen duidelijk te maken dat de canis familiaris al eeuwen op vers staat en dat brokjes pas 50 jaar bestaan?
dat het maagdarmkanaal van een poedel gelijk is aan dat van een wolf?
neee..... ik denk dat deze persoon maar eens de hele topic moet gaan doorworstelen zich een beetje moet verdiepen in de materie en dan praten we wel weer verder. in normale letters want vetgedrukte onzin staat zo zwak...
er serieus op ingaan? proberen duidelijk te maken dat de canis familiaris al eeuwen op vers staat en dat brokjes pas 50 jaar bestaan?
dat het maagdarmkanaal van een poedel gelijk is aan dat van een wolf?
neee..... ik denk dat deze persoon maar eens de hele topic moet gaan doorworstelen zich een beetje moet verdiepen in de materie en dan praten we wel weer verder. in normale letters want vetgedrukte onzin staat zo zwak...
als jouw idee van vers voor de kat " een likje boter " is ?
waar is de tijd gebeleven dat de mensen voor hun kat nog een visje op de markt gingen halen.?
nu krijgen ze een blikje wiskas met meer conserveringsmiddelen dan vis er in.
stumperds
waar is de tijd gebeleven dat de mensen voor hun kat nog een visje op de markt gingen halen.?
nu krijgen ze een blikje wiskas met meer conserveringsmiddelen dan vis er in.
stumperds
Beste gast van 14:48
De april grap van 1 april was jezelf hoera wat een feest De clou was ver te zoeken.Volgend jaar een beter grap Laat ons een keer flink lachen
Greetings.
Pimpernel.
De april grap van 1 april was jezelf hoera wat een feest De clou was ver te zoeken.Volgend jaar een beter grap Laat ons een keer flink lachen
Greetings.
Pimpernel.
bedoel je die van barf-natuurlijk.nl??
volges mij is deze hele topic een joke
volges mij is deze hele topic een joke
ja inderdaad, de 1 april grap ging overhet nieuwe barf forum.
maar dat bericht is weggehaald.
alle topics over die nieuwe site zijn trouwens ook weggeghaald.
raarrrrrrr....
je mag toch wel verwijzen naar een andere site, of mag dat niet?
maar dat bericht is weggehaald.
alle topics over die nieuwe site zijn trouwens ook weggeghaald.
raarrrrrrr....
je mag toch wel verwijzen naar een andere site, of mag dat niet?
Zeg beste gast weet een van jullie wie de pagina;s heeft weg gehaald want ik was er erg verbaasd over.Hup in een keer weg.Ik had net een mailtje erop gezet.Ik heb het ook aan radar gevraagd,maar die heeft niet erop gereageerd.Vreemde zaak.Maar weg is weg.Dat gaat zomaar zonder een reden te geven daar kan je naar fluiten.Lekker beleefd.
Groetjes ...Nellie.
Groetjes ...Nellie.
nee, Nellie
ik begrijp er ook helemaal niets van!
er zijn diverse berichten en zeker 3 topics verwijderd.
ik had graag begrepen waarom...
zou er iemand geklaagd hebben?
te veel reclame voor het nieuwe barf-natuurlijk forum?
ik begrijp er ook helemaal niets van!
er zijn diverse berichten en zeker 3 topics verwijderd.
ik had graag begrepen waarom...
zou er iemand geklaagd hebben?
te veel reclame voor het nieuwe barf-natuurlijk forum?
Beste gast van 23:04 ik blijf het vreemd vinden dat het zo kan gebeuren,zonder uitleg van radar.Er was ook veel reclame over barf en rauwvoer dat vond ik wel,vandaar dat ik er een mailtje er op gezet hebt.
Maar ja Ik vind het zo wie zo niet netjes van radar.Maar er verdweinen wel meer pagina;s.Ik dacht eerst aan een april grap maar daar ben ik van af gestapt.Dus kan het weer gebeuren,zomaar!!!!!!!!!!!
Maar in iedergeval bedankt voor u reactie.
Groetjes van Nellie.
Maar ja Ik vind het zo wie zo niet netjes van radar.Maar er verdweinen wel meer pagina;s.Ik dacht eerst aan een april grap maar daar ben ik van af gestapt.Dus kan het weer gebeuren,zomaar!!!!!!!!!!!
Maar in iedergeval bedankt voor u reactie.
Groetjes van Nellie.
ook bij deze topic is dit onderwerp op zijn plaats!!
er zijn nogal wat problemen geweest met de brokken van PEDIGREE PAL die in Aziëover de toonbankgingen.
nu denken jullie natuurlijk, in Azië worden honden toch alleen opgegeten?
neen... dat is dus niet zo. er zijn namelijk ook mensen in Azië die een hond als huisdier houden en daar vreselijk dol op zijn...
maar de aziatische hondeeigenaren die hun hondjes brokken van pedigree voerden daarvan werden sommige honden heel erg ziek en anderen gingen zelfs dood. e.e.a.had te doen met ernstig nierfalen
dit staat er op hun website:
As world leaders in pet care, the makers of PEDIGREE® are committed to providing our customers and their pets with products of the highest quality.
That is why we voluntarily recalled PEDIGREE® Dry dog food and other dry pet food products in Asia in early March after reports linked the dry dog food to a recent increase in renal illness in dogs in Taiwan, South Korea and Southeast Asia.
A panel of animal health experts has now concluded that toxins produced by mold found in raw materials at our dry pet food factory in Thailand were the most likely cause of the dog illnesses.
We sincerely apologize to our customers and express our deepest regret for any distress or inconvenience this may have caused them or their pets.
met andere woorden er zaten zwaar giftige stoffen in de brokken waar de honden ziek van werden op korte termijn.
we weten natuurlijk allemaal dat er ook in nederland chemische antioxidanten, conserveringsmiddelen zoals BHA BHT en Etoxuiquine in de brokken zitten alleen dit zijn meer sluipmoordenaars.
ze zijn uiteraard zeer giftig maar de honden gaan er nog niet meteen dood aan.
echter nu zaten er in aziatische brokken van pedigree ook snelwerkende giftige stoffen!!
conclusie van dit verhaal, dat mag je lekker helemaal zelf invullen.
Naar boven
er zijn nogal wat problemen geweest met de brokken van PEDIGREE PAL die in Aziëover de toonbankgingen.
nu denken jullie natuurlijk, in Azië worden honden toch alleen opgegeten?
neen... dat is dus niet zo. er zijn namelijk ook mensen in Azië die een hond als huisdier houden en daar vreselijk dol op zijn...
maar de aziatische hondeeigenaren die hun hondjes brokken van pedigree voerden daarvan werden sommige honden heel erg ziek en anderen gingen zelfs dood. e.e.a.had te doen met ernstig nierfalen
dit staat er op hun website:
As world leaders in pet care, the makers of PEDIGREE® are committed to providing our customers and their pets with products of the highest quality.
That is why we voluntarily recalled PEDIGREE® Dry dog food and other dry pet food products in Asia in early March after reports linked the dry dog food to a recent increase in renal illness in dogs in Taiwan, South Korea and Southeast Asia.
A panel of animal health experts has now concluded that toxins produced by mold found in raw materials at our dry pet food factory in Thailand were the most likely cause of the dog illnesses.
We sincerely apologize to our customers and express our deepest regret for any distress or inconvenience this may have caused them or their pets.
met andere woorden er zaten zwaar giftige stoffen in de brokken waar de honden ziek van werden op korte termijn.
we weten natuurlijk allemaal dat er ook in nederland chemische antioxidanten, conserveringsmiddelen zoals BHA BHT en Etoxuiquine in de brokken zitten alleen dit zijn meer sluipmoordenaars.
ze zijn uiteraard zeer giftig maar de honden gaan er nog niet meteen dood aan.
echter nu zaten er in aziatische brokken van pedigree ook snelwerkende giftige stoffen!!
conclusie van dit verhaal, dat mag je lekker helemaal zelf invullen.
Naar boven
gast.
Ik heb nog nooit pedigree brokken gegeven.Vroeger kregen ze pedigree pal blik vlees voer dus maar nu geef ik mijn hond vers.Geen een van mijn honden hebben nierfalen gehad.En dat is de waarheid als een koe.Ik wilde toch wel even reactie geven.Ik heb het nu wel gehad met deze pagina.Je kan niet altijd gelijk hebben en ziektes op pedigree
pal schuiven.En pedigree pal isvlees in een blikje.Maar nu heet het pedigree.Dus zou ik zeggen de groetjes...Moos die vers heeft,
Ik heb nog nooit pedigree brokken gegeven.Vroeger kregen ze pedigree pal blik vlees voer dus maar nu geef ik mijn hond vers.Geen een van mijn honden hebben nierfalen gehad.En dat is de waarheid als een koe.Ik wilde toch wel even reactie geven.Ik heb het nu wel gehad met deze pagina.Je kan niet altijd gelijk hebben en ziektes op pedigree
pal schuiven.En pedigree pal isvlees in een blikje.Maar nu heet het pedigree.Dus zou ik zeggen de groetjes...Moos die vers heeft,
je hebt gelijk moos, je kunt niet alle ziekten op pedigree afschuiven.
maar je zult maar in thailand wonen en die verkeerde brokken hebben gegeven en je hond gaat er aan dood.
daar moet je toch niet aan denken?
maar je zult maar in thailand wonen en die verkeerde brokken hebben gegeven en je hond gaat er aan dood.
daar moet je toch niet aan denken?
Onze dochter is pas in Tailand geweest.Dus zodoende.:Maar je ziet de hond of merkt dat die niet lekker is stop dan gelijk ermee en geef andere voeding.Er is toch wel andere voeding daar dan pedigree. weet ik van onze dochter.Onmiddelijk overgaan op andere voeding.Of anders vlees geven met rijst of ander soort vlees kip eneend of zo.Dus kan je daar ook varieren met eten voor de hond.
Ik zou zeggen probeer het en succes.
MOOS
Ik zou zeggen probeer het en succes.
MOOS